
Sygnał ostrzegawczy to zupełnie inna kategoria sygnału, może być nadawany nawet przez sygnalizator nieoznaczony jako S-... Nie zalicza się go do sygnałów nadawanych przez sygnalizatory, co nie znaczy że sygnalizatory nie mogą go wyświetlać.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez LeszkoII » sobota 07 lipca 2018, 12:44
przez mp0011 » sobota 07 lipca 2018, 14:19
przez LeszkoII » sobota 07 lipca 2018, 15:39
przez mp0011 » sobota 07 lipca 2018, 15:51
przez LeszkoII » sobota 07 lipca 2018, 16:00
To podaj stosowny przepis, co oznacza sygnał zielony nadawany przez S-2.mp0011 napisał(a):Niemniej, S-2, nawet jak nie świeci, ciągle istnieje i nie powoduje nagle, że sygnalizator staje się S-1.
przez mp0011 » sobota 07 lipca 2018, 16:17
przez Henq » sobota 07 lipca 2018, 16:34
nie ma racji i nigdy ten typ mieć jej nie będzie, nie z takową wiedząLeszkoII napisał(a):Rację ma szerszon.
przez mp0011 » sobota 07 lipca 2018, 16:56
przez LeszkoII » sobota 07 lipca 2018, 17:38
Tak powinno być lege artis, ale z powodu oszczędności sprawa wygląda, jak opisana przeze mnie. Nawet ja się pomyliłem pisząc o alternatywie rozłącznej (albo S-1 albo S-2). Faktycznie sygnalizator (jako urządzenie fizyczne) może być jednocześnie S-1 i S-2 , np. wtedy gdy S-2 nadaje {czerwony PLUS zielona strzałka} a S-1 nadaje {czerwony}. W przeciwnym razie doszłoby do sprzeczności i kierujący, który pojedzie na wprost, nie miałby wiążącej informacji, jaki jest dla niego sygnał (teoretycznie brak sygnału). Tak to trzeba rozumieć przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności sygnalizatorów. Czy winić za to legislatora? Sami oceńcie, czy lepszym rozwiązaniem byłoby - zamiast przypisania sygnału do sygnalizatora - nazwanie poszczególnych sygnałów, np. Sr-1 (czerwony), Sy-1 (żółty), Sg-1 (zielony), Sg-2 (strzałka do warunkowego skrętu), Sr-3 (czerwony kierunkowy), ... , So (ostrzegawczy) itd. Ja wole obecną wersję.mp0011 napisał(a):Trzy niezależne sygnalizatory. Jeżeli rozpatrywać je osobno, to S-1 ciągle obowiązuje niezależnie od S-2, więc wjechać nie wolno...?
Jesteś nieobiektywny, bo kierujesz się emocjami. Wiedzę szerszona oceniam wysoko (sorry za lizanie dupyhenq napisał(a):nie ma racji i nigdy ten typ mieć jej nie będzie, nie z takową wiedzą
przez Henq » sobota 07 lipca 2018, 17:51
żadnymi emocjami tylko wypocinami tego pseudo instruktorka, przypomnieć ci rodzynki tego typa?LeszkoII napisał(a):Jesteś nieobiektywny, bo kierujesz się emocjami.
przez szerszon » sobota 07 lipca 2018, 21:36
Rozumiem, czego nie można powiedzieć o tobie. Nie dociera do ciebie co jest napisane w przepisach tj. w paragrafie 95 i 96. Tylko obrazki ?Henq napisał(a):nie to ty masz problemy i to ogromne ze swoją główka, ale już to pisałem i powtórzę ponownie. Nie rozumiesz prostego tekstu pisanego? Proszę wstawić sygnalizator S1 i S2 a nie gowno obrazki w nocy przedstawiające światło zielone - co za trudne? jakoś mnie to nie dziwiszerszon napisał(a):Nie możesz zrozumieć co napisali w paragrafie 95 i 96 ? Bardzo mi przykroHenq napisał(a):proszę wstawić sygnalizator S1 i sygnalizator S2![]()
:lol
Jakoś mi sprawia satysfakcję ten twój ból...żadnymi emocjami tylko wypocinami tego pseudo instruktorka,
to także kolejny dowód,że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.popatrz na skrzyżowanie z tego posta dobrze że nie ma tam tablic prowadzących wiesz dlaczego? przypomnieć ci ostatni debilizm tego pseudo instruktorka?:
są tablice prowadzące, nie ma łuku drogi na skrzyżowaniu T nie ma zmiany kierunku jazdy
a może zapomniałeś jak sobie dopisał w art22.5 słowa każdy manewr obowiązkowo?
Poproszę o paragraf opisujacy sygnały nadawane przez sygnalizator S-2.a teraz S2 wg tego typa nie wyświetla sygnału zielonego no brawo brawo
I ty brutusie....mp0011 napisał(a):No nie. Żeby z sygnalizatora S-2 zrobić S-1, należy fizycznie zasłonić (np czarnym foliowym workiem) komorę że strzałką... Nawet w cytowanym przez Szerszona paragrafie jest mowa o sygnalizatorze S-2 nadającym sygnał czerwony, co kłuci się z tezą, że ten może nadawać tylko zielony...
przez benio101 » niedziela 08 lipca 2018, 03:59
"Ciut wyżej" to jakiś nowy akt prawny? Co to jest "Dz.u 170"? Widnieje tam, wskazany niżej, cytowany przez Ciebie zapis?szerszon napisał(a):Przepisy ciut wyżej Paragraf 95 i 96 z Dz.u 170. Wiele razy cytowane. A że nie dociera i za każdym razem chcesz po raz kolejny ? Nic nie poradzę.
szerszon napisał(a):(…) Sygnały te nadawane są jako sygnały stałe i występują jako sygnały ogólne nadawane przez sygnalizator S-1 lub kierunkowe nadawane przez sygnalizator S-3.
przez szerszon » niedziela 08 lipca 2018, 07:27
Ale kontrdyskutant...benio101 napisał(a):"Ciut wyżej" to jakiś nowy akt prawny? Co to jest "Dz.u 170"? Widnieje tam, wskazany niżej, cytowany przez Ciebie zapis?
Jeszcze nie dotarło,że KW nie jest aktem bezpośrednio obowiązujacym ?Dz.U. 1988 nr 5 poz. 42, 46 i 48 z późn. zm. art. 23 ust. 1
Artykuł 3
Obowiązki Umawiających się Stron
1. a) Umawiające się Strony podejmą właściwe środki w celu zapewnienia zgodności zasad ruchu
drogowego, obowiązujących na ich terytoriach,
a) określenie "ustawodawstwo krajowe" Umawiającej się Strony oznacza całokształt praw i
przepisów krajowych lub lokalnych obowiązujących na terytorium tej Umawiającej się Strony;
przez Henq » niedziela 08 lipca 2018, 07:57
przez benio101 » niedziela 08 lipca 2018, 09:23