Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez LeszkoII » niedziela 13 września 2015, 21:01

sankila napisał(a):No i mówi ona o przejściu przez jezdnię, a jezdnia jest częścią drogi, przeznaczoną do ruchu pojazdów (ibid.). A skoro jezdnia jest częścią drogi, to nie jest częścią powierzchni skrzyżowania
Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony
Tyle w pod-temacie.
sankila napisał(a):Zakaz wykładni synonimicznej. Jednemu pojęciu nie nadaje się wielu znaczeń prawnych.
Nie równam jezdni ani drogi z powierzchnią skrzyżowania, a tym bardziej z samym skrzyżowaniem. Istnieją relacje tożsamości, zawierania się.
sankila napisał(a):Chcę się dowiedzieć, gdzie w PRD znalazłeś definicję skrzyżowania skanalizowanego?
Nigdzie. Należy zdefiniować(zinterpretować) je kontekstowo i to w oparciu o ustawy ściśle powiązane z tematyka drogową, a taką ustawą niewątpliwie jest UoDP i pochodne od niej rozporządzenia.
sankila napisał(a): wyjaśnij pojęcie "odrębnej" drogi
jejq....... przestań. Zdefiniuj mi na podstawie PoRD określenie"wyspa". Da się? да
sankila napisał(a):- podaj podstawy prawne, dla których wlot nie spełnia definicji skrzyżowania
Za chwile dojdziesz do paradoksu, że pas ruchu jest skrzyżowaniem :mrgreen: Rozmywasz temat takimi pierdółkami.
sankila napisał(a):(Przypominam też o różnicach między rondem Ziętka i Pl. Powstańców Śl. - w innym wątku)
Jak odróżnić? Znając def. skrzyżowania, def. drogi publicznej i posiadając pewne dane administracyjne, np. z Geoportalu.
Na tej podstawie udowodnię Ci, że wokół plant w Nowym Sączu biegną cztery drogi i nawet przerobienie organizacji ruchu na "skrzyżowanie" oznaczone na wlotach C-12 nie zmieni definicji tej infrastruktury w sensie PoRD.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez lith » niedziela 13 września 2015, 22:54

@LeszkoII
Odpuść, sankili nie przegadasz. Pozostaje trzymać kciuki, że się z nią na drodze nie spotkamy :mrgreen:
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez sankila » poniedziałek 14 września 2015, 01:08

LeszkoII napisał(a):Należy zdefiniować(zinterpretować) je kontekstowo i to w oparciu o ustawy ściśle powiązane z tematyka drogową
Już Ty lepiej nic nie interpretuj ...
Definicje są podane w rozp. o warunkach technicznych dróg:
"skrzyżowanie skanalizowane - skrzyżowanie, zawierające co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący; do skrzyżowań skanalizowanych zalicza się także ronda."

"Wyspy kanalizujące są to wyspy realizujące zadania kanalizacji ruchu (rozdzielanie strumieni poruszających się w tym samym kierunku bądź oddzielanie strumieni ruchu z przeciwnych kierunków)".

"skrzyżowanie zwykłe - skrzyżowanie, nie zawierające na żadnym wlocie wyspy, dzielącej kierunki ruchu lub środkowego pasa dzielącego"

Tak się składa, że tylko skrzyżowanie zwykłe odpowiada definicji skrzyżowania z PRD, bo ma jedno przecięcie kierunków ruchu, więc tylko do niego można zastosowac przepisy Ustawy. Rozdzielenie kierunków ruchu na skrzyżowaniu skanalizowanym powoduje, że liczba przecięć kierunków się zwiększa, a każde z nich jest skrzyżowaniem, zgodnie z PRD. A później powstaja kretynizmy o "jexdzie w lewo ale w prawo i wlotowo-wylotowej zmianie kierunku jazdy.
Znając def. skrzyżowania, def. drogi publicznej i posiadając pewne dane administracyjne, np. z Geoportalu.
Mam przed każdym większym skrzyżowaniem łączyć sie z Geoportalem, żeby wiedzieć, jak jechać? :wow: Genialne, po prostu genialne!
Ale nie pytałam o Planty w Nowym Sączu, tylko o Plac Powstańców i rondo Ziętka - coś cieniutko to idzie...

A propos "przyzwolenia na podzielenie sobie dowolnego skrzyżowania skanalizowanego na kilka skrzyżowań nieskanalizowanych". Zarówno rondo Ziętka, Plac Powstańców, rondo Mogilskie (i te nowosądeckie Planty też) to skrzyżowania skanalizowane. Sam podzieliłeś trzy sposród nich na "zespoły skrzyżowań nieskanalizowanych" - ktoś Ci udzielił przyzwolenia? :lol:

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co piszesz?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez yorki » poniedziałek 14 września 2015, 08:30

LeszkoII napisał(a):Masz zachować Sz. O. czyli miedzy innymi obserwować, kto skąd nadjechał do skrzyżowania. Jak skorzystać z informacji, jaki sygnał pali się na S-1, który skręcającego w prawo nie dotyczy, to nie będzie wątpliwości skąd nadjeżdżają pojazdy.


Chyba trochę przesadziłeś z interpretacją tego przepisu:

Art.2.22) szczególna ostrożność – ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie;

Mam uważać na pieszych, rowerzystów (po lewej stronie jest znak C-13/C-16) oraz na pojazdy na drodze z PP i w razie potrzeby ustąpić im pierwszeństwa przejazdu, bez względu na to czy przyjechali z Warszawy czy z Krakowa.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez papadrive » poniedziałek 14 września 2015, 21:14

sankila napisał(a):
Tak się składa, że tylko skrzyżowanie zwykłe odpowiada definicji skrzyżowania z PRD, bo ma jedno przecięcie kierunków ruchu, więc tylko do niego można zastosowac przepisy Ustawy.

Czy, aby dobrze liczysz?
sankila napisał(a): Rozdzielenie kierunków ruchu na skrzyżowaniu skanalizowanym powoduje, że liczba przecięć kierunków się zwiększa, a każde z nich jest skrzyżowaniem, zgodnie z PRD.

Najpierw twierdziłaś, że skrzyżowanie to miejsce przecięcia się jezdni dróg, a teraz kierunków ruchu. :lol: Zdecyduj się, którą wersję przyjąć. A może lepiej trzymać się definicji z ustawy? :!:
Już Ty lepiej nic nie interpretuj ...
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez sankila » czwartek 17 września 2015, 15:30

papadrive napisał(a):Najpierw twierdziłaś, że skrzyżowanie to miejsce przecięcia się jezdni dróg, a teraz kierunków ruchu. :lol: Zdecyduj się, którą wersję przyjąć.
Każde skrzyżowanie (przecięcie jezdni) jest przecięciem kierunków ruchu ale nie każde przecięcie kierunków ruchu jest skrzyżowaniem (vide jezdnia i torowisko, czy DdR). Mówiąc o relacjach między pojazdami, które z założenia jeżdżą po JEZDNIACH, oba terminy są równoważne.

Zerknięcie do kodeksu naprawdę nie boli...
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez mp0011 » czwartek 17 września 2015, 16:01

Sankila, zastanów się zanim odpowiesz... :twisted:

Przejazd dla rowerów jest przecięciem kierunków ruchu poza skrzyżowaniem, gdzie na mocy Art 25.3 obowiązuje zasada prawej ręki, wyrażona w 25.1?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez sankila » piątek 18 września 2015, 14:12

mp0011 napisał(a):Przejazd dla rowerów jest przecięciem kierunków ruchu poza skrzyżowaniem, gdzie na mocy Art 25.3 obowiązuje zasada prawej ręki, wyrażona w 25.1?
Tam, gdzie pojazd, jadący drogą, spotka się z pojazdem, jadącym przejazdem dla rowerów.

Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Terminy są równoważne (skrzyżowanie i przecięcie kierunków ruchu), gdy mówimy o relacjach między pojazdami. Pojazd to takie coś z silnikiem, na czterech (nie mylić z rowerem), gumowych (nie mylić z tramwajem) kołach. Jak zaznaczyłam w poprzednim poście, pojazdy "z założenia jeżdżą po JEZDNIACH", a to znaczy, że nie jeżdżą po torowiskach ani drogach dla rowerów.
Całe zdanie, które napisałam, brzmi tak:
"Każde skrzyżowanie (przecięcie jezdni) jest przecięciem kierunków ruchu" ale NIE KAŻDE przecięcie kierunków ruchu jest skrzyżowaniem - i tu podałam przykład przecięcia kierunków ruchu, które skrzyżowaniem NIE JEST - czyli jezdni i drogi dla rowerów. A tak się składa, że TO przecięcie kierunków ruchu ma swoje odrębne przepisy (podobnie jak PdP).

BTW - na przejeździe kolejowym zasada prawej ręki również nie obowiązuje!
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez mp0011 » piątek 18 września 2015, 16:13

rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;


jezdnia – część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;


Rozumiem co napisałeś. Nie każde przecięcie kierunków ruchu jest skrzyżowaniem.
Pytam się tylko, czy PdR jest przecięciem kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.

"Odrębne przepisy" definiują pierwszeństwo już NA PdR, ale nie podczas zbliżania się do niego i wjazdu.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez sankila » sobota 19 września 2015, 22:21

mp0011 napisał(a):Pytam się tylko, czy PdR jest przecięciem kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.
W sensie przecinania kierunków ruchu jest; w sensie stosowania przepisów PRD o przecinaniu kierunków ruchu - nie. Droga dla pieszych i droga dla rowerów nie są drogami publicznymi wg UoD, więc PRD ich nie dotyczy (z wyjątkiem przepisów dedykowanych - art. 2 )
"Odrębne przepisy" definiują pierwszeństwo już NA PdR, ale nie podczas zbliżania się do niego i wjazdu.
Ten sam art. 2. Skoro wycofano się z pieszych, "zamierzających przejść", to i wycofano się z rowerzystów,"zamierzających przejechać" - zresztą słusznie, bo trudno, żeby kierowca miał obowiązek odgadnąć zamiary pieszego/rowerzysty. Teraz odpowiedzialność rozłożona jest po równo (przynajmniej w teorii).
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez szerszon » poniedziałek 21 września 2015, 07:40

To jest mocne... :spoko: :lol:
Tak się składa, że tylko skrzyżowanie zwykłe odpowiada definicji skrzyżowania z PRD, bo ma jedno przecięcie kierunków ruchu, więc tylko do niego można zastosowac przepisy Ustawy.
Jakby coś o przecięciu sie kierunków ruchu było w definicji skrzyzowania. Ja tam widzę tylko o przecięciu się dróg posiadających jezdnię...a czy kierunku sie przecinają czy nie ...
Kolejne cudo...
Droga dla pieszych i droga dla rowerów nie są drogami publicznymi wg UoD, więc PRD ich nie dotyczy
Piszą o drogach publicznych , a nie o jezdniach publicznych. Ciekawe czego dotyczy i gdzie sie znajduje np Art 33.1 PoRD....i weź tu idź na urlop.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez sankila » wtorek 20 października 2015, 20:19

Ooo, tych mądrości nie zauważyłam ...
szerszon napisał(a):Jakby coś o przecięciu sie kierunków ruchu było w definicji skrzyzowania. Ja tam widzę tylko o przecięciu się dróg posiadających jezdnię...a czy kierunku sie przecinają czy nie ...
Taa, "ja tam widzę kobietę, a czy kobieta jest osobą płci żeńskiej czy nie jest ..." ot, cała logika szerszona.

O, wielki mistrzu przepisów nienapisanych!
Pokaż mi drogę, której jezdnia nie posiada kierunku ruchu , a później dyskutuj, czy mogą się przeciąć "jezdnie,ale nie kierunki ruchu".
A póki co, to zerknij na tytuł oddziału, w którym zamieszczono przepisy o skrzyżowaniu i zastanów się, dlaczego brzmi on" Przecinanie kierunków ruchu?
Piszą o drogach publicznych , a nie o jezdniach publicznych.
Że niby co proszę?
Znaczy się, możemy mieć drogę publiczną z jezdnią niepubliczną? A może niepubliczną drogę z publiczną jezdnią?
To w której z tych kategorii mieści się DdR? Bo na moje oko, to jezdni dla dwuśladów ona nie posiada.
Ciekawe czego dotyczy i gdzie sie znajduje np Art 33.1 PoRD....
Nie możesz zajrzeć? Jest w rozdziale o ruchu pojazdów, w oddziale o ruchu rowerów, a dotyczy rowerzystów. Jaki to ma związek z dyskusją o przepisach, obowiązujących kierowców na skrzyżowaniu ?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sygnalizacja świetlana, a znaki poziome

Postprzez szerszon » niedziela 25 października 2015, 10:01

Ooo, tych mądrości nie zauważyłam ...
Nie zrozumiałaś i dalej mamy co mamy.
Taa, "ja tam widzę kobietę, a czy kobieta jest osobą płci żeńskiej czy nie jest ..." ot, cała logika szerszona.
Nie odróżniasz definicji skrzyzowania od Art 25.1 ?
Pokaż mi drogę, której jezdnia nie posiada kierunku ruchu , a później dyskutuj, czy mogą się przeciąć "jezdnie,ale nie kierunki ruchu".
Dalej nie czujesz,że piszesz nie na temat ?
A póki co, to zerknij na tytuł oddziału, w którym zamieszczono przepisy o skrzyżowaniu i zastanów się, dlaczego brzmi on" Przecinanie kierunków ruchu?
Czy o tym był twój poprzedni post ? Napisałaś kolejną bzdurę, iż DDR nie należy do drogi publicznej
Że niby co proszę?
Polecam czytanie ze zrozumieniem.
Znaczy się, możemy mieć drogę publiczną z jezdnią niepubliczną? A może niepubliczną drogę z publiczną jezdnią?
Według ciebie-tak.
Droga dla pieszych i droga dla rowerów nie są drogami publicznymi wg UoD, więc PRD ich nie dotyczy

Na jakiej podstawie ? Pytam się Art 33.1 to gdzie jest ?
Jaki to ma związek z dyskusją o przepisach, obowiązujących kierowców na skrzyżowaniu ?
A taki...Art 27
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości