Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez papadrive » sobota 20 września 2014, 12:55
przez Makabra » sobota 20 września 2014, 13:28
papadrive napisał(a):Art. 22.2 PoRD mówi tylko o odpowiednim ustawieniu się do skrętu. Może należy oprzeć się na art.25.1, który uzależnia skręt w lewo od ustąpienia przejazdu pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka jadącym na wprost lub skręcającym w prawo. Nie określa zależności od tych jadących z naprzeciwka i skręcających w lewo. Czyli (moim zdaniem) jeśli nie ma opisanej zależności, to decyzja o sposobie przejechania skrzyżowania (skręt w lewo) należy do kierującego, a ona sama od geometrii skrzyżowania.
przez dylek » sobota 20 września 2014, 17:51
przez szerszon » sobota 20 września 2014, 17:54
przez Makabra » sobota 20 września 2014, 23:08
przez szerszon » sobota 20 września 2014, 23:14
przez Makabra » niedziela 21 września 2014, 00:03
przez szerszon » niedziela 21 września 2014, 00:08
przez dylek » niedziela 21 września 2014, 00:14
przez szerszon » niedziela 21 września 2014, 00:22
przez dylek » niedziela 21 września 2014, 07:42
przez papadrive » niedziela 21 września 2014, 11:48
dylek napisał(a):Wymijanie się na lewoskręcie/zawracaniu lewymi bokami (kolizyjnie) tworzy 2 punkty przecięcia torów jazdy.
Wymijanie się na lewoskręcie/zawracaniu prawymi bokami (bezkolizyjnie) nie tworzy żadnego punktu przecięcia torów jazdy.
przez Makabra » niedziela 21 września 2014, 13:12