szymon1977 napisał(a):Nie ma rozbieżności. Treści "170" i "220" nie zaprzeczają sobie wzajemnie. Problemu przysparza tylko właściwe określenie w którym miejscu należy się zatrzymać. Ponieważ wiadomo, że drugi sygnalizator jest powtórzeniem pierwszego zwróconym w stronę nadjeżdżających drugą drogą oczywiste, że należy się zatrzymać w tym samym miejscu co przed sygnalizatorem pierwszym
I właśnie o to chodzi, konfliktową sprawą
jest nie tylko miejsce zatrzymania (chociaż, w tym przypadku nie do końca wiem, czy istnieje jakiś konflikt), ale również
kogo dotyczy te zatrzymanie.
170 jasno wykazuje miejsce zatrzymania - należy go wykonać
przed sygnalizatorem. Nie istotne jest, czy dane urządzenie występuje samodzielnie, czy jest powtórzeniem sygnalizatora dla drogi poprzecznej, w myśl § 58.1.3) Rozp. w sprawie WT jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych...
Obowiązuje
zakaz wjazdu ZA sygnalizator, czyli za linię prostopadłą do danego kierunku ruchu, biegnącą od osi sygnalizatora,
wszystkich potoków ruchu.
I tu jest rozbieżność z
220, ponieważ Załącznik 3 definiuje w 5.2.8. że sygnalizacja zatrzymuje wszystkie strumienie ruchu, które przecinają tor, a nie wszystkie, które jadą za sygnalizator.
Gdyby nie było rozbieżności, to nie było by dyskusji o tym, czy egzaminator zachował się właściwie.
szymon1977 napisał(a):A nawet nie wnikając w szczegóły "220" to biorąc pod uwagę dość specyficzny rodzaj zastosowanego sygnalizatora bez cienia wątpliwości można stwierdzić, że jest to sygnalizator stosowany przed przejazdem kolejowym a nie przed skrzyżowaniem. Dlaczego niby miałbym się zatrzymywać widząc czerwone światło przed skrzyżowaniem skoro do przejazdu kolejowego nie zamierzam się nawet zbliżyć?
Tak wynika z logiki, a nie przepisów. Tę sprawę reguluje wielokrotnie tu cytowany
§98.5 ze
170. W przepisie nie ma podanego miejsca, na którym on obejmuje kierujących. Jak świeci, wjechać za sygnalizator nie można. Prostota zapisu wynika po części z unifikacji przeznaczenia sygnalizatora, ponieważ sygnał ten wyświetlany może być w wielu miejscach, nie tylko na przejazdach kolejowych.