To znaczy tyle, że wjechałeś na sygnale zielonym bezprawnie. Ten sygnalizator powtarza sygnał nadawany z prawej strony jezdni. Teoretycznie możesz wjechać w chwili nadawania przez niego sygnału czerwonego. Informacja ta wynika z Warunków Technicznych rozp. dz.u. 220, które dopuszcza powtarzanie sygnału przez sygnalizator nad jezdnią, czego nie ujęto w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów dz.u. 170 (bo tam, w par. 2.1. mowa tylko o powtórzeniu znaku umieszczonego po lewej stronie jezdni. Z tej racji, problem może budzić kontrowersje.Kancjusz napisał(a):LeszkoII napisał(a):http://goo.gl/maps/xRgty
1. Czy jeżeli wjadę za pierwszy sygnalizator (po prawej stronie) na zielonym świetle, a potem światło zmieni się na czerwone (co zobaczę na sygnalizatorze na górze), to muszę się zatrzymać przed jezdnią poprzeczną?
[quote"Kancjusz"]2. Jeżeli tak, to skąd będę wiedział o zapaleniu się zielonej strzałki (S-2), skoro nie jest ona powtarzana na górze?[/quote]Przy wjeździe na zielonym świetle S-1, zielonej strzałki od S-2 nie ma wyświetlonej. Przy wjeździe na skrzyżowanie dzięki sygnałowi z S-2, stosujesz się do sygnalizatora S-2. Nie można stosować się jednocześnie do obydwu. W praktyce często spotyka się sygnalizator S-2 korzystający z sygnału czerwonego nadawanego przez S-1 i wtedy mamy do czynienia z sygnalizatorem "hybrydowym". Trzymając się ściśle wytycznych z zał. 3 dz.u. 220, powinno stosować się obok siebie dwa sygnalizatory S-1 oraz S-2. Całe "zamieszanie" powstało przez rozróżnianie nazw "sygnalizator" i "sygnał".
S-2 nie wyświetla sygnału żółtego, gdyż jego sekwencja wygląda: czerwony--> czerwony wraz z zieloną strzałką -->czerwony
Tutaj jest podobnie jak odpowiedziałem na pyt. 1.3. Jaka byłaby odpowiedź na pytanie nr 1, jeżeli na wysokości pierwszego sygnalizatora byłaby linia P-14? Wydaje mi się, że skoro zatrzymanie w związku z sygnalizatorem nad jezdnią ma nastąpić przed linią zatrzymania (jeśli taka linia jest), to po przejechaniu tej linii mogę już przejechać nawet na czerwonym świetle (bo nie mogę wypełnić dyspozycji wynikającej z sygnalizatora). Nie mówię tutaj o niewielkim najechaniu na linię, ale o wjeździe na skrzyżowanie, np. http://goo.gl/maps/PgtCi wjazd za przejście dla pieszych.
Natomiast tutaj: http://goo.gl/maps/N0Ykr najpierw mijamy po prawej stronie sygnalizator nr.1 a później po prawej stronie(zasłania TIR) sygnalizator nr. 2(z powtórzonym nad jezdnią sygnalizatorem). Przed drugim należy się zatrzymać przed sygnalizatorem(tym z prawej rzecz jasna) a nie przed jezdnią czyli tak jak to uczynił samochód bordo http://goo.gl/maps/jm1Fs - aczkolwiek troche przesadził, chyba że lubi spoglądać w niebo.
Wiem, że temat jest kontrowersyjny więc zastrzegam sobie klauzulę, że to co napisałem nie koniecznie musi podobać się stronom o innym punkcie widzenia.
Proszę o zasadną krytykę - tych których jeszcze nie zbanowali albo na PW

Chciałbym poznać stanowisko @Elli - naszej moderatorki.