Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 22:56

Borys_q napisał(a):
kierujący ruchem->sygnalizacja->znaki pionowe->znaki na drodze->bez znaków


Przemyśl to jeszcze raz proszę, nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś ci uwierzy.

kierujący ruchem->sygnalizacja->znaki pionowe=znaki na drodze->bez znaków pionowych=znaki na drodze
lepiej?
Czy może spotkanie na skrzyżowaniu? :)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » czwartek 21 lutego 2013, 23:00

Hierarchia jest taka Kierujący ruchem / Znaki / Zasady ogólne. Dodatkowo przed Znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu sygnały na sygnalizatorach.

Czy może spotkanie na skrzyżowaniu?


Wyzywasz mnie na pojedynek??:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 23:02

Mogę być arbitrem, bo wynik rywalizacji ktoś musi ustalić :)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » czwartek 21 lutego 2013, 23:09

Walcz Borys, bo nie mogą załapać.
z początku kiedyś tez byłem zdumiony, ale masz 100% racji.
Sygnalizator S-3 nie ma pierwszenstwa nad P-8b , bo cała sytuacja nie dotyczy pierwszeństwa przejazdu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 23:13

Borys_q napisał(a):Hierarchia jest taka Kierujący ruchem / Znaki / Zasady ogólne. Dodatkowo przed Znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu sygnały na sygnalizatorach.

Czy może spotkanie na skrzyżowaniu?


Wyzywasz mnie na pojedynek??:)

Aha czyli wg Ciebie pali się zielone a jest znak stop to trzeba się zatrzymać? bo nie rozumiem?

kierujący ruchem->sygnalizacja świetlna+(zamiast "=" )ew. znaki poziome->znaki pionowe+ ew. znaki poziome->zasada prawej ręki+ew. znaki poziome. - czy też nie?
Borys_q napisał(a):Czy strzałka do jazdy na wprost, nie zezwalająca na jazdę w prawo kategorycznie takiej jazdy zabrania??

czyli wg Ciebie "strzałka na wprost" umożliwia skręt w prawo? nawet jak to jest droga jednokierunkowa? - nie umożliwia ale "nie zabrania"?
szerszon napisał(a):Walcz Borys, bo nie mogą załapać.
z początku kiedyś tez byłem zdumiony, ale masz 100% racji.
Sygnalizator S-3 nie ma pierwszenstwa nad P-8b , bo cała sytuacja nie dotyczy pierwszeństwa przejazdu.

Mowa o S-3 z P-8B a nie samym S-3
S-3 informuje o skrzyżowaniu bezkolizyjnym, a wykonując manewr zawracania tworzysz kolizję ze skręcającym w prawo (któremu defacto też świeci się S-3 a nie S-2) czyli on też może być przekonany że skręcając w prawo nie stworzy kolizji z żadnym innym pojazdem.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 lutego 2013, 23:37 przez Henq, łącznie zmieniany 3 razy
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » czwartek 21 lutego 2013, 23:20

Świetnie wiem o czym jest mowa :D
I nie wiem na jakiej podstawie chcecie uznać wyższość S-3 nad P-8b ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 23:38

Nikt nie uznaje wyższości sygnalizacji w tej sytuacji. Dysponujemy konkretnym zapisem § 87.2., z którego treści nie wynika wcale, że P-8b zabrania zawracania przy kierunkowym do zawracania, lecz odsyła do odpowiednich przepisów regulujących ruch za pomocą S-3. Tak to rozumiem i tak jeżdżę zgodnie z przepisami.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 23:41

szerszon napisał(a):Świetnie wiem o czym jest mowa :D
I nie wiem na jakiej podstawie chcecie uznać wyższość S-3 nad P-8b ?

@szerszon nie uznać wyższość, ale są to znaki jakby to napisać "dopełniające" znaki pionowe, bo tak na prawdę np w zimie gdzie leży warstwa śniegu na drodze, lub (tak jak pisałem w innym poście) znaki się zatarły, niestety znaków tych "nie ma" i "nie obowiązują".
LeszkoII napisał(a):Dysponujemy konkretnym zapisem § 87.2., z którego treści nie wynika wcale, że P-8b zabrania zawracania przy kierunkowym do zawracania, lecz odsyła do odpowiednich przepisów regulujących ruch za pomocą S-3. Tak to rozumiem i tak jeżdżę zgodnie z przepisami.

A z drugiej strony: "zezwala"?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 22 lutego 2013, 00:01

Aha czyli wg Ciebie pali się zielone a jest znak stop to trzeba się zatrzymać? bo nie rozumiem?


A gdzie ja to wg ciebie napisałem?? Spokojnie kiedyś zrozumiesz.

szerszon nie uznać wyższość, ale są to znaki jakby to napisać "dopełniające" znaki pionowe,


A masz na to jakaś podstawę prawna czy tylko luźną , w miarę sensowną ale nadal luźna interpretacje?

bo tak na prawdę np w zimie gdzie leży warstwa śniegu na drodze, lub (tak jak pisałem w innym poście) znaki się zatarły, niestety znaków tych "nie ma" i "nie obowiązują".


To jest zupełnie inna historia która nie ma zwiazku z tematem.

Dysponujemy konkretnym zapisem § 87.2., z którego treści nie wynika wcale, że P-8b zabrania zawracania przy kierunkowym do zawracania,


Mamy regułę (zezwala), wyjątek od reguły (znak "zakaz zawracania" i s-3), a wyjątku od wyjątku nie widzę.

S-3 informuje o skrzyżowaniu bezkolizyjnym, a wykonując manewr zawracania tworzysz kolizję ze skręcającym w prawo (któremu defacto też świeci się S-3


Nie rozmawiamy z kim tworzysz kolizje a z kim nie tworzysz tylko czy zezwala czy nie.

czyli wg Ciebie "strzałka na wprost" umożliwia skręt w prawo? nawet jak to jest droga jednokierunkowa? - nie umożliwia ale "nie zabrania"?


A to już nie wiem skąd żeś wyczytał, chyba się kłania nauka czytania ze zrozumieniem.

Walcz Borys, bo nie mogą załapać.
z początku kiedyś tez byłem zdumiony, ale masz 100% racji.



Dziękuję za słowa uznania walki na dziś koniec, idę spać.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » piątek 22 lutego 2013, 00:06

LeszkoII napisał(a):Nikt nie uznaje wyższości sygnalizacji w tej sytuacji. Dysponujemy konkretnym zapisem § 87.2., z którego treści nie wynika wcale, że P-8b zabrania zawracania przy kierunkowym do zawracania, lecz odsyła do odpowiednich przepisów regulujących ruch za pomocą S-3. Tak to rozumiem i tak jeżdżę zgodnie z przepisami.

Nikt ? :mrgreen:
Czy w paragrafie 87.2 jest napisane o sygnalizatorze s-3 , czy o sygnalizatorze S-3 do zawracania ? :D
Możesz mi pokazać to odesłanie ?
Ja też tak jeżdżę, ale zdaję sobie sprawę,ze to jest bubel, który należałoby znowelizować.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » sobota 23 lutego 2013, 08:58

Może trochę nie na temat, ale nie chciałem zakładać nowego wątku.
(grafik pochodzi z witryny poznajtesty)
Obrazek

Cała zabawa polega na tym, że przeglądanie pytań z tej strony internetowej ma na celu naukę. A może gość normalnie się pomylił?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » sobota 23 lutego 2013, 18:42

Lith chyba już w jakimś temacie skomentował pytania z tej strony, tam nie takie kwiatki się trafiały.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez dylek » sobota 23 lutego 2013, 22:04

Jak jedziecie po bandzie w tym temacie, to i ja wrzucę coś extremalnego...
§ 97. 1.Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).

Strzałka w lewo dotyczy jadącego w lewo... nie dotyczy jadących w innym kierunku niż w lewo... Czy dotyczy zawracających ? :D
Można na tym oprzeć obronę, że mnie ten S-3 nie obowiązywał, bo ja w lewo nie jechałem :P

I dalej :
§ 97.2.Przepisy § 95 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do sygnałów nadawanych przez sygnalizator kierunkowy S-3.
§ 95.2.Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału zielonego.

Mogłem opuścić skrzyżowanie, nie utrudniłem pieszym/rowerzystom a "tylko" dęba postawiłem sznurek pojazdów :D Sygnalizator mi tego nie zabronił :P
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » sobota 23 lutego 2013, 22:21

Brawo :thumb2: Ale S-3 zwykle(albo zawsze, nie wiem) znajduje się na wlotach "rozdzielonych" strzałkami P-8. Jednak...
na wlocie wielopasowym (o co najmniej trzech pasach ruchu) jezdni dwu- i jednokierunkowej zaleca się umieszczanie sygnalizatorów nad pasami ruchu wraz ze znakami
F-11
Sam nie wiem po co to wkleiłem.

EDIT: Ale z drugiej strony, skoro S-3 dotyczy skręcających w zadanym kierunku, to innych nie dotyczy(ale ci inni mają stosować się to sygnałów drogowych, np. sygnalizator S-3 na wprost nadaje czerwona strzałkę). Gdyby było inaczej - to po co w ogóle sygnalizacja S-3.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » sobota 23 lutego 2013, 22:37

Czy dotyczy zawracających ?


Ja zawsze uważałem że zawracanie to suma dwóch skrętów w lewo (byłem oskarżany o herezje) ale w tym konkretnym przypadku by to uprościło.

Zagadka: pas jest do jazdy lewo/zawracanie sygnalizator do jazdy w lewo a drugi ogólny(s-1) możemy zawracać, jak tak to na którym sygnalizatorze (s-3 do lewoskrętu na zielono, czy s-1 na zielono)?? Czemu raz traktujemy zawracanie jako osobny manewr a raz jako dwa lewoskręty??


Właśnie taka dyskusje chciałem wcześniej wywołać tą zagadką, może teraz ktoś podchwyci temat.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości