Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Jarons » wtorek 05 października 2010, 17:40

cman napisał(a):Raczej nie, bo na tym nie ma żadnej takiej wypowiedzi, którą zacytował.


Prawdopodobnie te:
http://www.forumsamochodowe.com/wyprzed ... 985,10.htm
Jarons
 
Posty: 159
Dołączył(a): wtorek 01 czerwca 2010, 13:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 18:16

No tak, to będzie to. Dzięki.

Czyli skoro na jakimś forum samochodowym wypowiedział się niejaki Nomad_fsoak, w profilu którego możemy zobaczyć: "Od kiedy prawko: 2010" i na tym forum Cyberix, który nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie - twierdzą podobnie, to znaczy, że zapewne mają rację :).
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez WojtekS » wtorek 05 października 2010, 18:58

Cyberix napisał(a):Obrazek
A co? Macie jakieś wątpliwości?


Moim zdaniem manewr w sytuacji 1 jest prawidłowy i w sytuacji 2 - również. Dlaczego?
Znak P-3 „linia jednostronnie przekraczalna” oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem. Innymi słowy, wolno mi przejeżdżać tę linię od strony linii przerywanej. Nie wolno mi - od strony linii ciągłej, a jedynym wyjątkiem jest sytuacja, kiedy przejechałem od strony przerywanej i teraz wracam na swój pas.

W sytuacji 1 czerwony samochód przejeżdża linię od strony linii przerywanej, więc nie łamie zakazu. Natomiast warto pamiętać, po co stosuje się taką linię - jeśli od mojej strony zaczyna się ciągła, oznacza to, że organizator ruchu chciał, żeby pojazdy poruszające się w moim kierunku nie jechały pasem dla kierunku przeciwnego. Dlatego ze względu na - powiedzmy - zachowanie marginesu bezpieczeństwa i wzajemne szanowanie się, wypadałoby zakończyć manewr wyprzedzania (czy omijania) przed początkiem linii ciągłej z naszej strony. Więc wolno legalnie wykonać taki manewr, ale powinno się go moim zdaniem unikać.

W sytuacji 2 pas, na który wraca czerwony samochód, jest położony przy linii przerywanej. Dlatego w tym wypadku, w drodze wyjątku od ogólnego zakazu, czerwony samochód może przejechać przez linię od lewej strony, czyli od strony linii ciągłej.

Zaglebiak - (Cman jeszcze tego nie powiedział, ale za chwile pewnie nie wytrzyma i powie), że linia jednostronnie przekraczalna czy podwójna ciągła nie oznacza zakazu wyprzedzania - oznacza tylko zakaz przejeżdżania i najeżdżania.
www.trenerjazdy.pl
Avatar użytkownika
WojtekS
 
Posty: 200
Dołączył(a): piątek 09 lipca 2010, 08:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez zaglebiak » wtorek 05 października 2010, 19:56

Wy sobie chyba jaja robicie. W 1 sytuacji linia przerywana jest dla jadących tym pasem, żeby mogli rozpocząć "legalnie" manewr wyprzedzania a nie po to, żeby jadący pod prąd mógł sobie wrócić na swój pas. Oczywiście powinien wrócić na swój pas, ale w tym wypadku łamie przepisy, za co powinien dostać mandat (chyba że są wyjątkowe sytuacje przedłużające wyprzedzanie jak np. wyprzedzany przyśpiesza nie pozwalając się wyprzedzić). Jeśli się z tym nie zgadzacie, to rozumiem że mogę sobie rozpocząć wyprzedzanie metr przed linią P4 lub P3 z pierwszej sytuacji Cyberixa i praktycznie cały manewr wyprzedzania wykonywać tak jak w 1 sytuacji. Tylko, że ta ta linia oznacza w 99% łuk lub wzniesienie, a tam wyprzedzać nie wolno. Poza tym:
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu.

Jak widać... nie ma.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 20:14

Ja coraz poważniej wątpię w sens pisania czegokolwiek na forum...
Oprócz tego, co już wcześniej zostało powiedziane i wyjaśnione, to teraz jeszcze WojtekS napisał jasno i przejrzyście, wszystko, sensownie, klarownie z przykładami i komentarzem. I jak po takim czymś mogą być jeszcze jakiekolwiek wątpliwości w tak prostej w gruncie rzeczy sprawie...

zaglebiak napisał(a):Oczywiście powinien wrócić na swój pas, ale w tym wypadku łamie przepisy, za co powinien dostać mandat.

Więc powtarzam po raz n-ty swoje pytanie (napiszę powiększoną czcionką - może pomoże):

Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?

zaglebiak napisał(a):Jeśli się z tym nie zgadzacie, to rozumiem że mogę sobie rozpocząć wyprzedzanie metr przed linią P4 lub P3 z pierwszej sytuacji Cyberixa i praktycznie cały manewr wyprzedzania wykonywać tak jak w 1 sytuacji.

Wyprzedzać sobie możesz jak chcesz, nie wolno Ci tylko przejechać linii P-4 i P-3 od strony linii ciągłej (z wyjątkiem powrotu na swój pas ruchu).

zaglebiak napisał(a):Tylko, że ta ta linia oznacza w 99% łuk lub wzniesienie, a tam wyprzedzać nie wolno.

Jaki przepis zabrania wyprzedzania na łuku nieoznaczonym znakami ostrzegawczymi lub wzniesieniu?

zaglebiak napisał(a):Poza tym:
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu.

Jak widać... nie ma.

Nie ma? Ciekawe. Jakimś cudem jednak wyprzedził i to w dodatku zgodnie z przepisami.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Jarons » wtorek 05 października 2010, 20:16

zaglebiak napisał(a):. Tylko, że ta ta linia oznacza w 99% łuk lub wzniesienie, a tam wyprzedzać nie wolno.


A ja myślałem że zakaz przekraczania...

zaglebiak napisał(a):1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu


Dostateczne miejsce to również pusty pas w przeciwnym kierunku, przecież nie będziemy wyprzedzać mając samochód na czołówce.
Jarons
 
Posty: 159
Dołączył(a): wtorek 01 czerwca 2010, 13:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez WojtekS » wtorek 05 października 2010, 20:28

zaglebiak napisał(a): rozumiem że mogę sobie rozpocząć wyprzedzanie metr przed linią P4 lub P3 z pierwszej sytuacji Cyberixa i praktycznie cały manewr wyprzedzania wykonywać tak jak w 1 sytuacji


Przecież napisałem, że moim zdaniem nie powinno się tego robić, i napisałem, dlaczego. I sam nigdy tego nie robię. Natomiast patrząc od strony formalnej, jest to dozwolone (przed początkiem linii P-3 ciągłej z mojej strony).

Jest to jeden z miliona przepisów w PORD, które najwyraźniej były pisane bez żadnej myśli przewodniej i wyraźnie określonej filozofii regulacji ruchu, której miałyby pilnować. Dowodem tego jest sformułowanie "...przed wyprzedzaniem". Czyli pisał to ktoś, kto w głowie miał potoczne rozumienie linii podwójnej ciągłej czyli, że "zabrania wyprzedzania". Tymczasem ona zabrania tylko przekraczania jej.

Są dziesiątki takich nieprzemyślanych albo niechlujnie napisanych przepisów - praktycznie każda dłuższa dyskusja na tym forum dotyczy jednego z nich. Z ostatnich przykładów - ronda, interpretacja pierwszeństwa przy pasie włączania, linia P-13 bez znaku pionowego, definicja obiektu przydrożnego i skrzyżowania itp. Niestety, trzeba (w Polsce) z tymi przepisami żyć i często samemu dopowiedzieć sobie, jakie zachowania są właściwe, a jakie - nie.
www.trenerjazdy.pl
Avatar użytkownika
WojtekS
 
Posty: 200
Dołączył(a): piątek 09 lipca 2010, 08:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez qwer0 » wtorek 05 października 2010, 20:51

A zescie sie uczepili tego wyprzedzania!!!

Inna sytuacja!!!

Czerwony pojazd moze wyjechac na te droge czy nie moze w takiej sytuacji??!!

Jesli nie to dlaczego??!!
Jesli tak to dlaczego??!!

Obrazek

I te same pytania do tej sytuacji!!!

Moze czy nie moze??! Jesli tak, to dlaczego??!! Jesli nie, to dlaczego??!!

Obrazek

DZIEKUJE, DO WIDZENIA!!!
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez zaglebiak » wtorek 05 października 2010, 21:48

WojtekS a ja się nie zgadzam z Twoim tłumaczeniem. Oczywiście wolno Ci przejeżdżać od strony linii przerywanej, ale po to żeby wyprzedzić. Tutaj jest to powrót po wyprzedzaniu, a o nim masz wyraźnie napisane: powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem

I wszystko w tym temacie jest jasne. Poza tym tamta linia jest dla jadących tamtym pasem ruchu w tamtym kierunku.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 21:50

Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez zaglebiak » wtorek 05 października 2010, 21:57

cman napisał(a):Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?


No chyba wyżej wyraźnie pisze o powrocie po wyprzedzaniu.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 21:59

No wyżej jest napisane o powrocie po wyprzedzaniu.
Ja natomiast pytam o przepis lub jego fragment, który zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez zaglebiak » wtorek 05 października 2010, 22:17

Ale to jest przecież powrót po wyprzedzaniu. Poza tym polecam ten temat: http://www.net-kurier.pl/index.php?p=fo ... a906701732
Ciebie interesuje linia dla Twojego kierunku jazdy czyli prawa. Lewa jest dla przeciwnego kierunku jazdy. Tak trudno to zrozumieć ? Wyprzedzaj sobie tak przy policji, to zobaczymy jak zareaguje.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=pl
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 22:21

Czy Ty nie rozumiesz prostego pytania?

Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?

Dlaczego uparcie nie chcesz na nie odpowiedzieć?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez zaglebiak » wtorek 05 października 2010, 22:26

A Ty nie rozumiesz, że Ciebie obowiązuje prawa linia ?? Jak się wkurzę to znajdę na to odpowiednie ustawy czy akty prawne. Ale nie dzisiaj, bo mam na rano do roboty i nie chce mi się tego dzisiaj szukać. Niektóre zostały podane parę moich postów wyżej jako kopia z innego forum.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości