LeszkoII napisał(a):Bo widzisz, to że umieszczą P-8b na wlocie SoRO jest tylko potwierdzeniem, że wykonam skręt w lewo na skrzyżowaniu.
Zostawmy na chwilę P-8/F-10 , pisałem, że mi nie przeszkadzają, a pojawiają sięw wątku równie często jak
kierunek jazdy vs kierunek ruchu.
LeszkoII napisał(a):yorki napisał(a):Można by pomyśleć, że jest to jedyny prawidłowy sposób.
Nie. Są skrzyżowania (a raczej "place-parki"), które ze względu na swoją rozległość (a chodzi głównie o odległości pomiędzy sąsiadującymi ze sobą wlot/wylotami) upraktyczniają szkołę krakowską. Są to jedyne przypadki, gdy ma ona wymierny sens, ale podkreślam że szkoła krakowska nie ma oparcia w przepisach, dopóty prawodawca nie zdecyduje się na wprowadzenie przepisów choćby na wzór niemiecki a dotyczących poruszania się po rondach.
Szkole krakowskiej nie można odebrać pewnych cech praktycznych odnośnie rond średnich (dwupasowych).
Przecież rozmawiamy o rondach dwupasmowych. Na rondach jednopasmowych nie ma P-8.
Przepisów niemieckich nie znam, przejeżdżałem kilka razy ale autostradą.
LeszkoII napisał(a):yorki napisał(a):Jednak nie mogłeś nie zauważyć, że w "220" podano tez inny, też prawidłowy, sposób oznakowania SoRO z pasami niewyznaczonymi lub wyznaczonymi biegnącymi okrężnie wokół wyspy. Bez P-8x/F-10.
To nie zmienia faktu, że te przykłady nie stanowią o dyspozycji znaku C-12.
Jasne, C-12 wskazuje kierunek ruchu wokół wyspy, i tyle.
Brak strzałek umożliwia zajęcie dowolnego pasa na wlocie, a wynika to z art.22.3
LeszkoII napisał(a):Niezastosowanie się do kierunku ruchu okrężnego nie oznacza zmiany kierunku jazdy kierującego. [Podobnie jak wjechanie pod prąd jezdni jednokierunkowej, czyli łamanie zakazu B-2, zmiana kierunku jazdy nie jest].
Jak to nie oznacza zmiany kierunku jazdy? Albo pojedziemy w kierunku zgodnym albo przeciwnym z obowiązującym kierunkiem ruchu, ale w obu przypadkach zmienimy kierunek jazdy. Podobnie z ulicą jednokierunkową. (Zakładam, że wjeżdżamy na skrzyżowaniu) W jedną stronę mamy D-3, w drugą B-2. Raz pojedziemy prawidłowo, drugi raz nie, ale w obu przypadkach zmienimy kierunek jazdy.
LeszkoII napisał(a):Na wlocie SoRO jest możliwość przejazdu przez skrzyżowanie w wielu kierunkach.
Na skrzyżowaniu- zgoda, ale na wlocie wyboru nie ma. (No chyba, że pod prąd.
LeszkoII napisał(a):Więc jeżeli nie negujesz, to znaczy że potwierdzasz że C-12 nie dotyczy kierunku jazdy z art. 22,
Jasne, że nie/tak. Są to dwa różne pojęcia.
LeszkoII napisał(a):I teraz pytanie: czy kierunkowskazu używamy dla siebie czy dla innych? Czy inni mają wiedzę na temat oznakowania F-10 na wlotach, których nie widzą?
Kierunkowskazów używamy dla innych. Stojąc przed SoRO na pasie do skrętu w lewo oznakowanym P-8, z włączonym lewym migaczem, to dla kogo ta informacja jest użyteczna?
Z kolei zjeżdżając z ronda (dużego, albo bardzo dużego,
https://goo.gl/maps/mc4MXWBrGiP2 ) to kogo interesuje, że jest to nasz 7 zjazd, więc mamy lewy migacz, albo 3 i mamy włączony prawy. On chciałby wiedzieć, czy zjeżdżamy, czy nie.