tomekkoz napisał(a):LeszkoII napisał(a): Natomiast z paragrafu 95.4. wprost wynika, że nie dotyczy on skrzyżowań o ruchu okrężnym, które są oznaczone znakiem C-12. To bardzo precyzyjna informacja dodatkowa.
To tylko potwierdzenie tego o czym piszę. Szkrzyżowania o ruchu okrężnym są oznaczone znakiem C-12.
Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12.
Skrzyżowania o ruchu
okrężnym (ALIAS skrzyżowania z ruchem
dookoła wyspy centralnej) mogą być oznakowane znakiem c-12, choć wcale nie muszą. O tym, że nie muszą, świadczy ww. paragraf 95.4. (miejsce pogubione).
Wobec powyższego skrzyżowania o ruchu okrężnym, które można podzielić na:
a.) oznaczone znakami C-12;
b.) nieoznaczone znakami C-12.
Zatem nieprawdą jest, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym zdefiniowano w PoRD jako skrzyżowanie oznakowane znakami C-12.
Dodatkowo par. 95.4. nie pozostawia suchej nitki na prezentowanych tutaj eksperymentalnych teoriach, jakoby znaku C-12 nie można było umieszczać wraz z sygnalizacją świetlną. A z tego co podejrzewam po stylu pisania, to nie kto inny jak pan "instruktor z 20-letnim stażem" raczył prezentować ów brednie na tym Forum.
szoferemeryt napisał(a):Nie kombinuj, najpierw poczytaj czego dotyczy paragraf 95.
Nie kompromituj się.
Ta kropka na końcu zdania ma tyle samo merytorycznej informacji, co cały wpis. (a podobno nie lubisz kropek)