Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » piątek 24 października 2014, 10:27

szerszon napisał(a):Znowu ?
Zastanawiające... tylko nie was!
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez disaster » piątek 24 października 2014, 10:34

Fascynują mnie te wysiłki w interpretacji istniejącego prawa, nieraz bardzo karkołomne.
Ruchem drogowych rządzi Ustawa Prawo o Ruchu drogowym, wraz z kilkoma innymi rozporządzeniami.
Czasami wchodzi też KK,KC i KW.

Większość wątpliwości bierze się de facto z powodu wyjątkowo nikczemnego urągającego podstawowym zasadom oznakowania spornych skrzyżowań, bądź oznakowania które jest nieadekwatne do klasy drogi i natężenia ruchu.
Jest też oczywiście grupa wątpliwości powstających w związku z niedoprecyzowaniem pewnych kwestii, ale to niedoprecyzowanie zazwyczaj jest bez znaczenia przy sensownym oznakowaniu.

Reasumując - nie znajomość prawa szkodzi. Jeśli policjant prostuje rondo, trzeba go uważnie wysłuchać i pozwolić na oddanie sprawy do sądu. Dodatkowo dywagacje na temat elementów niedoprecyzowanych, do czasu doprecyzowania mają wartość pogaduch bab z magla.
Nawet jeżeli wszyscy na forum zgodzą się, że powinno być tak i tak, to do czasu uwzględnienia tego w Ustawie PoRD nie ma to żadnej wartości.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 24 października 2014, 10:43

maryann napisał(a):
szerszon napisał(a):Znowu ?
Zastanawiające... tylko nie was!

Tych "interpretacji" wykonywanych przez policje parę by sie znalazło w stylu kabaretowym.
Zawsze oczekuje podstawy prawnej, a w zamian dostaję"bo widać" słownik i resoraka... przepraszam, ale to chyba nie o to chodzi ?

disaster
Czasami wchodzi też KK,KC ....
To chyba w momencie jak PoRD jest złamany. Nie widzę w tych aktach prawnych przepisów dotyczących ruchu drogowego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez disaster » piątek 24 października 2014, 10:47

disaster
Czasami wchodzi też KK,KC ....
To chyba w momencie jak PoRD jest złamany. Nie widzę w tych aktach prawnych przepisów dotyczących ruchu drogowego.[/quote]
Tak, to miałem na myśli.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » piątek 24 października 2014, 10:50

disaster napisał(a):Jeśli policjant prostuje rondo, trzeba go uważnie wysłuchać i pozwolić na oddanie sprawy do sądu.
"prostuje", nie prostuje... Pojęcie tak samo ważkie jak 'rondo kalsyczne'. Policjant po prostu przypomina podstawowa zasady zmiany pasa ruchu. Na rondzie nie ma mowy o (kolejnym do trójcy terminie) 'przecięciu pasa', bo pasy są równoległe. Co najwyżej ten na zewnętrznym może zostać ukarany za 'utrudnianie ruchu'(bo jedzie dłuższą drogą, zamiast optymalną), ale winę za sprowadzenie niebezpieczeństwa ponosi ten, co źle rozstrzyga pierwszeństwo przy zmianie pasa. Temu nie da się zaprzeczyć, chyba że jak głosi kolega "nie ma się zielonego pojęcia o przepisach"- bo pierwszeństwo przy zmianie pasa jest święte jak przysłowiowa niepodległość...
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 24 października 2014, 10:52

Dylek, wiesz dlaczego tego typu ronda (wyznaczone pasy ruchu dookoła wyspy i taki układ strzałek przed rondem) w statystykach kolizji 5-krotnie wyprzedzają inne typy rond? Podpowiem ci - oznakowanie poziome jest nieprawidłowe, można powiedzieć sprzeczne.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez disaster » piątek 24 października 2014, 11:18

maryann napisał(a):
disaster napisał(a):Jeśli policjant prostuje rondo, trzeba go uważnie wysłuchać i pozwolić na oddanie sprawy do sądu.
"prostuje", nie prostuje... Pojęcie tak samo ważkie jak 'rondo kalsyczne'. Policjant po prostu przypomina podstawowa zasady zmiany pasa ruchu. Na rondzie nie ma mowy o (kolejnym do trójcy terminie) 'przecięciu pasa', bo pasy są równoległe. Co najwyżej ten na zewnętrznym może zostać ukarany za 'utrudnianie ruchu'(bo jedzie dłuższą drogą, zamiast optymalną), ale winę za sprowadzenie niebezpieczeństwa ponosi ten, co źle rozstrzyga pierwszeństwo przy zmianie pasa. Temu nie da się zaprzeczyć, chyba że jak głosi kolega "nie ma się zielonego pojęcia o przepisach"- bo pierwszeństwo przy zmianie pasa jest święte jak przysłowiowa niepodległość...

Chodzi mi o to, że jeśli policjant wykracza w swoich wnioskach poza obowiązujące przepisy, to po to są sądy, żeby to korygować.
Nie ma obowiązku przyjmowania mandatu, ani obowiązku zgadzania się z policjantem.
Należy tylko pamiętać, o konieczności wykonywania jego poleceń.
Po wszystkim można pisać zażalenia, wnioski i takie tam.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 24 października 2014, 11:28

maryann napisał(a):
LeszkoII napisał(a):skręt w lewo - włączam przed skrzyżowaniem a wyłączam jeszcze na skrzyżowaniu(...)Czy jeszcze jakieś pytania?
Nie.
Szczena mi opadła.
I to wszystko pewnie w majestacie PoRD i bezpieczeństwa? A co z wyłączeniem sygnalizowania PO WYKONANIU MANEWRU? W takim miejscu to podlega pod paragraf o nakłanianie do przestępstwa!
Jakiego przestępstwa? Ja nawet do wykroczeń nie namawiam, a nawet do niepisanych prawem nieprzyzwoitości... Ty zarzucasz mi "coś". Zgłoś "coś" do Prokuratury :)
Manewr ukończyłem po zjechaniu z "ciągu drogi", ciągu który wyznacza kierunek na wprost. Dlatego po minięciu "odpowiedniego wylotu" kierunkowskaz lewy wyłączam a następnie jadąc w ciągu już drogi poprzecznej(w stosunku do pozycji początkowej przed skrzyżowaniem) nie sygnalizuję tego faktu, gdyż nie zmieniam kierunku jazdy. Co innego zawracanie. Prawy kierunkowskaz opcjonalnie - jako zmiana kierunku ruchu(poza sensem Art. 22.2.).
maryann napisał(a):
LeszkoII napisał(a):
szoferemeryt napisał(a):Z oznakowania wynika, że mamy do czynienia z jednym skrzyżowaniem, a któryż to znak o tym świadczy?
C-12.
A od kiedy to skrzyżowanie poznajemy po znaku? Co to- teren zabudowany, czy tunel?
Ufamy, że zarządca drogi zna wytyczne umieszczania znaków. Masz wątpliwości, gdzie stosuje się C-12? Par. 36. czytać, czytać i jeszcze raz czytać.
maryann napisał(a):Niewątpliwie mamy informację o jakimś szczególe zorganizowania ruchu w tym miejscu, ale o skrzyżowaniu stanowi układ dróg- nie znak!
"W tym miejscu"? = Jakim miejscu? Szerszon dobrze Ci napisał. Ja tylko uzupełnię, że znak ostrzegawczy(np. A-8) umieszcza się przed skrzyżowaniem w różnych odległościach(funkcja dopuszczalnej prędkości), natomiast znak C-12 umieszcza się na wlotach skrzyżowania(sztuk: jedna) - niezależnie od dopuszczalnej prędkości. Mówi Ci to coś? Układ dróg często pojawia się na tablicy E-1.
Ostatnio zmieniony piątek 24 października 2014, 11:33 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 24 października 2014, 11:30

maryann
"prostuje", nie prostuje... Pojęcie tak samo ważkie jak 'rondo kalsyczne'.

I oba wpisują sie w szkołę krakowską.
Co najwyżej ten na zewnętrznym może zostać ukarany za 'utrudnianie ruchu'(bo jedzie dłuższą drogą, zamiast optymalną),
Nie słyszałem o mandatach za to,że nie jedziue sie optymalna drogą. Natomiast za łamanie przepisów...owszem.
Tylko ty nie widzisz, wbrew przepisom nic złego w zawracaniu pasem zewnetrznym. Art 22.2.2) nie dociera...
ale winę za sprowadzenie niebezpieczeństwa ponosi ten, co źle rozstrzyga pierwszeństwo przy zmianie pasa. Temu nie da się zaprzeczyć,
Nie byłoby problemu pierwszeństwa przy zmianie pasa , gdyby nie zawracało sie zewnętrznym. To jest przyczyna kolizji w takich sytuacjach..bycie tam, gdzie nie powinno sie być.
-
bo pierwszeństwo przy zmianie pasa jest święte jak przysłowiowa niepodległość...
Resztę przepisów można złamać..jadę pochodniku i mam pierwszeństwo nad wyjeżdżającym z bramy...takie interpretacje też mi są znane. :eek2:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » piątek 24 października 2014, 11:50

szerszon napisał(a):.bycie tam, gdzie nie powinno sie być.
Tak, skręca w prawo, a jest na lewym. Genialne!
I do Leszka- jeśli będzie ofiara' powyżej dni siedmiu ...bla bla'- to jest przestępstwo!
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 24 października 2014, 11:52

maryann napisał(a):Co najwyżej ten na zewnętrznym może zostać ukarany za 'utrudnianie ruchu'(bo jedzie dłuższą drogą, zamiast optymalną),
1.) Fajnie, że przynajmniej piętnujesz (po części, i bardzo dyplomatycznie) zawracanie z pasa zewnętrznego. Niestety czynisz to nieudolnie, jak sam pan Marek Dworak. Nieudolnie dlatego, bo powołujesz się na Art. 16. 4. :lol: ... to zupełnie kosmiczne i zmyślone uzasadnienie zajmowania lewego pasa ruchu na obwiedni. No to polecam, abyś sobie przypomniał wypunktowane wiele razy przez prowadzącego program JB sytuacje, w których można korzystać z lewego pasa ruchu. Jedną z możliwości jest Art. 22.2. 8) - o czym przy wjeździe na skrzyżowanie KLASYCZNE(patrz na spełnienie kryterium) SIĘ NIE WSPOMINA, za to GRZMI przy opuszczaniu. SoRO.

O to warunki "na klasyczne rondo":
skrzyżowanie...
a.) oznakowane znak C-12
b.) z dużą wyspą centralną
c.) z pierścieniową obwiednią
d.) z odgięciem torów ruchu na wlocie i wylocie
e.) bez znaków F-10, F-11, P-8x
f.) bez sygnalizacji świetlnej
...
z.).... coś by się jeszcze znalazło, bo z tego co wiem definicja klasycznego ronda to temat ROZWOJOWY :lol:
maryann napisał(a):(...)ale winę za sprowadzenie niebezpieczeństwa ponosi ten, co źle rozstrzyga pierwszeństwo przy zmianie pasa.
2.) Chciałem skromnie zauważyć, że to szkoła krakowska NARZUCA zmianę pasa ruchu przed wyjazdem ze skrzyżowania. I to jest zmiana pasa ruchu. Przy opuszczeniu SoRO lewym pasem w kierunku na wprost, nie ma żadnej zmiany pasa ruchu, podobnie jak przy opuszczeniu ciągu drogi z pierwszeństwem oznaczonej liniami (wyznaczającymi pasy ruchu?).
Ostatnio zmieniony piątek 24 października 2014, 11:56 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 24 października 2014, 11:55

Tak, skręca w prawo, a jest na lewym. Genialne!

Będzie skręcał w prawo do momentu póki nie pojmiesz,że zjazd z ronda to nie zmiana kierunku jazdy w prawo.Jadąc na wprost przez rondo jestem cały czas na tej samej drodze.Gdzie tu skręt w prawo ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 24 października 2014, 12:29

Panowie nie zapominajcie o artykule piątym ustęp jeden ustawy.
Przede wszystkim należy stosować się do oznakowania poziomego i pionowego. Jeżeli oznakowanie nie rozstrzyga zasad, wtedy dopiero można powoływać się na przepisy ogólne.

Na rondzie z filmu oznakowanie poziome jak najbardziej pozwala jechać dookoła wyspy zewnętrznym pasem. Ktoś ma wątpliwości co do tego?
Ostatnio zmieniony piątek 24 października 2014, 12:41 przez tomekkoz, łącznie zmieniany 2 razy
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez disaster » piątek 24 października 2014, 12:30

Ogólnie przezabawne jest stwierdzenie "szkoła krakowska".
Nie wiedziałem, że w Krakowie obowiązuje inna Ustawa PORD :D
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 24 października 2014, 12:51

maryann

Płacą wam za pisanie bzdetów
Nie. Z własnej, nie przymuszonej woli usiłujemy przywrócić do stanu pierwotnego "cztery" skrzyżowania. :D
To mogę pojąć, nie takie rzeczy jak zawracanie na rondzie, jak zmiana pasa bez zmiany pasa.
Masz może szansę :D Każde przejechanie poprzez pasy ruchu jest zmianą pasa ruchu ? :wink:
Tu masz jeszcze sporo możliwości.
tomekkoz
Przede wszystkim należy stosować się do oznakowania poziomego i pionowego. Jeżeli oznakowanie nie rozstrzyga zasad, wtedy dopiero można powoływać się na przepisy ogólne.
Pokazać ci pasy ruchu, wyznaczone, na skrzyzowaniu i będziesz dalej skręcał w lewo z prawego powołując sie na Art 5 ?
Co ma artykuł 5.1 do zmiany kierunku jazdy ?
Pasy ruchu tez są przed skrzyzowaniem. szkoda że tu nie chcesz powoływać sie na Art 5.1
Na rondzie z filmu oznakowanie poziome jak najbardziej pozwala jechać dookoła wyspy zewnętrznym pasem. Ktoś ma wątpliwości co do tego?
Tak. May nie tylko watpliwości.
Dlatego trzeba malować P-8x i stawiać F-10 , ponieważ wychodzi czasami taka "interpretacja" przepisów.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości