Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Drezyna » środa 24 września 2014, 10:35

kg1956 napisał(a): Art. 22.5 czeka.

W 22.5 napisali wiele, ale nie napisali w jaki sposób sygnalizujemy. Przy wyjeździe trzecim zjazdem z ronda dla jednego "wyraźnie" to trzymanie lewego kierunkowskazu przez cały manewr, dla innego sygnalizacja najpierw lewym potem prawym, a dla CK-szoferów tylko prawy przy wyjeździe z ronda. Wszystko w majestacie prawa.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 24 września 2014, 10:42

kg1956
T18 wyjaśniliśmy już wcześniej. Nie ma powodu, by go mieszać z rondami.

Podaje ten przypadek jako przykład w kontrze do tych rewelacji kombiego, ze skoro ruszam kierownicą to skręcam/zmieniam kierunek jazdy i dotyczy sie to momentu zjazdu z ronda.
Dlatego też pisałem jakim cudem zmieniam kierunek jazdy jadąc przez skrzyżowanie tą samą drogą, która faktycznie nie prowadzi prostolinijnie ale jej nie opuszczam ani na moment i szanowny kombi jak i szymon wylatują mi z tekstami, "bo widać" że skręcam :lol:
Kolejny kuriozalny przykład braku rozróżnienia kierunku ruchu od kierunku jazdy to sytuacja z żółtym busem na zakręcie.
Czyli w czym się różnimy?

W sumie Ciebie traktuje jako neutralnego pomiędzy dwoma szkołami :D Usiłuje tutaj dowiedzieć się dlaczego kierunek jazdy na wprost, pomimo ze nie jest prostolinijny ma byc sygnalizowany ? Bo "widać że skręcam" ? :lol:
kombi
No pytam się, czy się pokrywają wg ciebie na zakręcie. Jeżeli nie, to w którym miejscu co się zmienieło?

W którym miejscu w swoim poprzednim poście się zapytałeś ? :lol:
nawet nie rozumiesz tego co sam piszesz :lol:
Nie. Na zakręcie się nie pokrywają. pisze o tym od kilkunastu stron, a dlaczego ?
Gdybyś nie używał 220 do podparcia stołu w niedzielę to byś znalazł przy znaku A-6 :D
A zmienia się w momencie zmiany przebiegu drogi. Gdy zaczyna się zakręt.

I co kierunek jazdy i kierunek ruchu pojazdu rozchodzą się jakoś? W któym miejscu, możesz zaznaczyć? Pojazd porusza się w inną stronę niż jedzie?
Kierunek jazdy ma ten sam. Czy masz pojęcie co znaczy przy T-18 -"nieoczekiwana zmiana kierunku ruchu" ?
Powalcz z czyms takim:
1. kierunek jazdy-na wprost
2. zmiana kierunku ruchu, pomimo kierunku jazdy na wprost

Tak wygląda twój kierunek jazdy tożsamy z kierunkiem ruchu :lol:

maryann
Nadal problem z oczami- weź patrz ile chcesz. a ręczę Ci, od jednego wlotu do drugiego zupełnie nic się z niczym nie przecina!

"bo widać" :lol:
na tradycyjnym skrzyzowaniu X od jednego do drugiego wlotu/wylotu też nic sie nie przecina :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » środa 24 września 2014, 11:17

"szerszon napisał(a):
Czy na prostej drodze kierunek ruchu i kierunek jazdy pojazdu pokrywają się?

Na prostej tak.
Na zakręcie się nie pokrywają.
A zmienia się w momencie zmiany przebiegu drogi. Gdy zaczyna się zakręt.

Ale co się zmienia mógłbyś dorysować do rysunku co się zmienia? Kierunek jazdy czy ruchu skoro się nie pokrywają...

Na rysunku zaznaczyłem strzałkami kierunek jazdy/ruchu na prostej przed zakrętem i za zakrętem.
Jak widać kierunek czerwonej strzałki i zielonej JEST RÓŻNY!. Zmienił się gdyż pojazd skręcił na zakręcie.
Obrazek
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » środa 24 września 2014, 11:34

szerszon napisał(a):W sumie Ciebie traktuje jako neutralnego pomiędzy dwoma szkołami :D Usiłuje tutaj dowiedzieć się dlaczego kierunek jazdy na wprost, pomimo ze nie jest prostolinijny ma byc sygnalizowany ? Bo "widać że skręcam" ?
I słusznie. Szkoły krakowska i warszawska służą mi do pokonywania rond. Na malutkich jadę po warszawsku a na większych po krakowsku. Jeśli są pasy ruchu wyznaczone i są na nich strzałki Px to dostosowuję sygnalizowanie do nich. Nie włączam jednak lewego kierunkowskazu przed rondem a przed miejscem faktycznej zmiany kierunku jazdy(czyli już na rondzie). Nie chcę przez to powiedzieć, że sygnalizowanie przed rondem jest jakimś błędem. Po prostu wgryzłem się w temat rond głęboko i uważam, że tak jest lepiej. Do szkolenia kierowców prościej jest ominąć te 100 stron dyskusji i uczyć, że kierunkowskaz włączamy przed skrzyżowaniem, a nie przed zmianą kierunku jazdy.
Jest pewna niekonsekwencja w Twoich wypowiedziach.
szerszon napisał(a):
Jak wjechałeś na skrzyżowanie z zamiarem skrętu w lewo to skręt w lewo kończy się po wykonaniu skrętu w lewo, czyli po wyjechaniu w drogę która była tą "w lewo"


czyli na tradycyjnym rondzie pierścieniowym za drugim wylotem.

W innym wątku twierdziłeś, że za drugim zjazdem jeszcze nie wypełniamy dyspozycji znaków F10 i Px kiedy jedziemy w lewo.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 24 września 2014, 11:45

kg1956

W innym wątku twierdziłeś, że za drugim zjazdem jeszcze nie wypełniamy dyspozycji znaków F10 i Px kiedy jedziemy w lewo.

Mógłbys mnie wspomóc cytatem lub namiarem ?
Bo wątek o rondach jest jeden...
Nie włączam jednak lewego kierunkowskazu przed rondem a przed miejscem faktycznej zmiany kierunku jazdy(czyli już na rondzie).

A dlaczego tak późno i zaskakujesz jadących i za Tobą i tych zamierzających wjechać np z naprzeciwka ?
że kierunkowskaz włączamy przed skrzyżowaniem, a nie przed zmianą kierunku jazdy.
Nie rozumiem tego podziału. Chcesz sygnalizować tuż przed manewrem fizycznego skręcenia kół ? Za późno.
Jest pewna niekonsekwencja w Twoich wypowiedziach.
Konsekwentnie traktuje skrzyżowanie jako przecięcie sie dróg i kupa piachu na środku nie zmienia mojego kierunku jazdy.
kombi
Ale co się zmienia mógłbyś dorysować do rysunku co się zmienia? Kierunek jazdy czy ruchu skoro się nie pokrywają...
Konsekwentnie do bólu..nie zmienia sie kierunek jazdy.
Skręciłeś w drogę poprzeczną ?
A może na jakiś parking ?
Czy jedziesz ta sama drogą ?

Na rysunku zaznaczyłem strzałkami kierunek jazdy/ruchu na prostej przed zakrętem i za zakrętem.

Zaznaczyłeś..tylko jak zwykle dalej dla ciebie kierunek ruchu jest tożsamy z kierunkiem jazdy :lol: i dlatego ci bzdury wychodzą. Dlatego polecam w 220 poczytać co napisali przy A-6 i drodze prowadzącej w łuku.
Jak widać kierunek czerwonej strzałki i zielonej JEST RÓŻNY!. Zmienił się gdyż pojazd skręcił na zakręcie.
Zmienił sie kierunek ruchu w związku z geometrią drogi.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » środa 24 września 2014, 11:52

A dlaczego tak późno i zaskakujesz jadących i za Tobą i tych zamierzających wjechać np z naprzeciwka ?
Jadąc pasem ze strzałką w lewo mogę kogoś zaskoczyć, że pojadę w lewo? W miejscu, gdzie zmieniam kierunek jazdy ci z przeciwka mogą jeszcze spokojnie wjeżdżać, bo nic na mnie nie wymuszą.
Mógłbys mnie wspomóc cytatem lub namiarem ?
Wydawało mi się, że to było w mojej ankiecie
viewtopic.php?f=3&t=35679&start=15
ale nie mogę znaleźć.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 24 września 2014, 12:08

kg1956
Jadąc pasem ze strzałką w lewo mogę kogoś zaskoczyć, że pojadę w lewo?

To Ty widzisz oznakowanie dla siebie ,a nie inny kierujący nadjeżdżający z naprzeciwka. kierunkowskaz jest własnie dla niego, a nie dla Ciebie, bo mrugający pojazd ładniej wygląda.
W miejscu, gdzie zmieniam kierunek jazdy ci z przeciwka mogą jeszcze spokojnie wjeżdżać, bo nic na mnie nie wymuszą.

Tylko tak Ci sie wydaje. Ja bym sie spodziewał jazdy na wprost, skoro widze pojazd jadący bez kierunku.
Nie interesuje mnie informacja o wykonanym manewrze skrętu.
Wydawało mi się, że to było w mojej ankiecie
:D
pudło Nie napisałem w tamtym wątku niczego innego niz piszę tutaj.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » środa 24 września 2014, 12:11

szerszon napisał(a):Konsekwentnie do bólu..nie zmienia sie kierunek jazdy.
Zmienił sie kierunek ruchu w związku z geometrią drogi.


Tylko, że jeszcze przed chwilą pisałeś, że na prostej przed zakrętem i za zakrętem - kierunek ruchu i jazdy pokrywają się.

Skoro na zakręcie - zmienił się kierunek ruchu to musiał się także wraz z nim zmienić kierunek jazdy - skoro się pokrywają przed i za. Proste.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 24 września 2014, 12:19

kombi
Tylko, że jeszcze przed chwilą pisałeś, że na prostej przed zakrętem i za zakrętem - kierunek ruchu i jazdy pokrywają się.

Zgadza się. Na zakręcie był inny kierunek ruchu, a inny kierunek jazdy.
Skoro na zakręcie - zmienił się kierunek ruchu to musiał się także wraz z nim zmienić kierunek jazdy - skoro się pokrywają. Proste.
:lol: :lol: :lol:
Zmieniłeś kierunek jazdy ? Oj..muszę poczekać do przyszłego tygodnia aż 220 ci sie uwolni po niedzielnym obiedzie.
Skoro ci sie zmienił kierunek jazdy to oczywiście, rozumiem, sygnalizujesz ten fakt prawym kierunkowskazem ? Czyli na swoim rysunku zmieniasz kierunek jazdy w prawo ? :lol:
To sobie domaluj tuz przed zakrętem droge poprzeczna po prawej , domaluj A-6 i T-6b i sygnalizuj jazdę drogą z pierwszeństwem prawym kierunkowskazem.
Koniecznie poproś kogoś z kamerka , aby to nagrał...masz w takim układzie miliony wyświetleń na you tube :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » środa 24 września 2014, 12:50

Myślę, że z logicznym myśleniem jesteś, delikatnie mówiąc, trochę na bakier... :lol:

Skoro przed zakrętem - kierunek jazdy i ruchu pokrywa się.
Za zakrętem kierunek jazdy i ruchu pokrywa się.
Na zakręcie kierunek ruchu zmienia się.
Więc, ktoś kto ma chociaż odrobinę mózgu, wyciągnie wniosek, że kierunek jazdy w takim razie również musiał się zmienić na zakręcie.

A w art. 22 można wyciągnąć bez problemu wniosek o jakie skręcanie w nim chodzi. Szkoda, że z czytaniem też jesteś na bakier.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » środa 24 września 2014, 13:12

szerszon napisał(a):na tradycyjnym skrzyzowaniu X od jednego do drugiego wlotu/wylotu też nic sie nie przecina :lol:
Pokażesz? :lol:
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » środa 24 września 2014, 13:58

Szerszon
Czyli twierdzisz, że znak P8b(w lewo) kończy swoje obowiązywanie za drugim zjazdem? Wynika z tego, że jadąc dalej dookoła ronda można zrobić pętlę i wyjechać np. pierwszym zjazdem. Wydawało mi się, że protestowałeś przed tym.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 24 września 2014, 15:59

kombi
Myślę, że z logicznym myśleniem jesteś, delikatnie mówiąc, trochę na bakier..

Wybacz, ale ja o tobie takie zdanie mam od samego początku...a że nie trybisz..nie jestem zaskoczony.
Więc, ktoś kto ma chociaż odrobinę mózgu, wyciągnie wniosek, że kierunek jazdy w takim razie również musiał się zmienić na zakręcie.

Poczekam aż znajdziesz te odrobinę i przeczytasz w 220 co jest napisane przy A-6 i T-6b
Nie przyjmujesz do wiadomości, że kierunek jazdy nie zmienił się .
Nie zmieniłeś kierunku jazdy ani w lewo, ani w prawo..jedziesz cały czas ta sama drogą..a że ci droga zakręca...
Szkoda, że z czytaniem też jesteś na bakier.
Tu będę polemizował , kto ma problem...
Dla przykłądu...
Gdzie jest odpowiedź na to pytanie ?
Skoro ci sie zmienił kierunek jazdy to oczywiście, rozumiem, sygnalizujesz ten fakt prawym kierunkowskazem ?

Nie byłeś łaskaw sie odnieść. :wink:
Jak równiez do tego...
To sobie domaluj tuz przed zakrętem droge poprzeczna po prawej , domaluj A-6 i T-6b i sygnalizuj jazdę drogą z pierwszeństwem prawym kierunkowskazem.

Bo po co , prawda ?
lepiej próbować ośmieszyć i nawciskać kontrdyskutantowi...szkoda tylko,że nie próbujesz tego zrobić za pomocą przepisów.
Każdy dokopuje jak umie...ty niewiele umiesz to pozostają ci metody z piaskownicy.

A w art. 22 można wyciągnąć bez problemu wniosek o jakie skręcanie w nim chodzi.
Podejrzewam ze zgrozą, ze wyciagniesz takie same jak w przypadku C-12 i kierunku jazdy... :wink:

maryann
Pokażesz? :lol:
Co ci mam pokazać ? Pokaże ci jak zrozumiesz definicje skrzyzowania, a nie będziesz prostował ronda.

kg1956

Czyli twierdzisz, że znak P8b(w lewo) kończy swoje obowiązywanie za drugim zjazdem?
Jesteś blisko. Tylko czy ja wszystkim muszę przypominać podstaowe przepisy ?
Gdzie mozna jeszcze pojechać ze skrajnego lewego pasa do lewoskrętu ? :wink:
czy ja protestowałem przed zawracaniem na rondzie ?
To według krakusów z ronda to tylko w prawo.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » środa 24 września 2014, 16:19

szerszon napisał(a):Co ci mam pokazać ?
Kawałek tradycyjnego skrzyżowania X bez ruchu okrężnego, gdzie nic się nie krzyżuje!
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 24 września 2014, 17:13

U warszawiaków zjazd z ronda poza pierwszym wylotem, reszta prosto.
Nawet Rozporządzenie 220 pokazuje jak wygląda typowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym (a to właśnie taki ruch okrężny jako prawidłowy przyjęli krakusy, oczywiście nie pogardzili innymi rozwiązaniami).
W tym samym Rozporządzeniu wyraźnie pisze że przy dwóch pasach wokół wyspy nie wyznacza się pasów, czyli że pasy ułożone są w koło wyspy co skutkuj konieczność użycia prawego kierunkowskazu przy opuszczaniu ruchu okrężnego mimo że jak twierdzi szerszon jedzie prosto albo skręca w lewo. Poza tym kłania się art.22.
Na typowych skrzyżowaniach z ruchem okrężnym można zastosować tylko dwa znaki, C-12 i A-7 stosowanie strzałek jest całkowicie zbędne, a nawet wypacza sens typowego ruchu okrężnego.
Na nietypowym ruchu okrężnym pokazanym w rozporządzeniu poza C-12 i A-7 musi być zastosowana cała gama znaków ze strzałkami i linii, zmusza do tego geometria wylotów. Baz stosowania strzałek i linii dochodzi do konfliktu miedzy typowym i nietypowym SoRO.
Tego właśnie szerszon nie chce przyjąć do wiadomości. Jego upór jest godny podziwu, tylko czyjego?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości