Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » wtorek 29 września 2015, 21:15

Zakopower napisał(a):Może przez analogię pojmiesz:
Jak zmieniasz pas ruchu to ten aktualny, czy ten którym jechałeś kiedyś tam.
Nie pojmę, bo zmiana pasa ruchu nie jest zmianą kierunku jazdy a Ty takie rewelacje serwujesz w ramach swej twórczości z wielu kont(w większości zbanowanych) 8)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez papadrive » wtorek 29 września 2015, 21:19

Zakopower napisał(a):Dlatego, że zmiana dotyczy aktualnej sytuacji, a nie sytuacji z przeszłości.

Powiedz mi, ile zmian k.j. będę wykonywał podczas skrętu? Kąt skrętu wybierz sam. :shock:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 21:20

LeszkoII napisał(a):
Zakopower napisał(a):Może przez analogię pojmiesz:
Jak zmieniasz pas ruchu to ten aktualny, czy ten którym jechałeś kiedyś tam.
Nie pojmę, bo zmiana pasa ruchu nie jest zmianą kierunku jazdy a Ty takie rewelacje serwujesz w ramach swej twórczości z wielu kont(w większości zbanowanych) 8)
Nie ma znaczenia czy zmiana kierunku jazdy, zmiana pasa ruchu czy jeszcze czegoś innego.
Chodzi o prostą zasadę.
Nawet takie podstawy musisz naginać i przekręcać...
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 21:23

papadrive napisał(a):
Zakopower napisał(a):Dlatego, że zmiana dotyczy aktualnej sytuacji, a nie sytuacji z przeszłości.

Powiedz mi, ile zmian k.j. będę wykonywał podczas skrętu? Kąt skrętu wybierz sam. :shock:
Myślę, że tego nie pojmiesz.
Tak samo jak nie pojmiesz ile zmian prędkości wykonujesz podczas przyśpieszania... :lol:
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » wtorek 29 września 2015, 21:31

@zakopower: Czyli nie sygnalizujesz zamiaru zmiany pasa ze strzałką P-9?
Zgadza się. Sygnalizowanie jest zbyteczne, gdyż i tak kazdy wie, że będziesz zmieniał pas ruchu.

Rozumiem także, że masz oczywiste pierwszeństwo przy zajmowaniu pasa na który wjedziesz bez kierunkowskazu, bo:
ART 22.4 napisał(a):Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać(...).
Oczywistym jest, że nie ma tu DLA CIEBIE mowy o zamiarze zmiany pasa, bo wymusza to na tobie geometria drogi...?
Więc pas na który wjeżdżasz nie jest pasem na który "zamierzasz wjechać" a jedynie pasem na który "musisz wjechać"...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 21:43

mp0011 napisał(a):
@zakopower: Czyli nie sygnalizujesz zamiaru zmiany pasa ze strzałką P-9?
Zgadza się. Sygnalizowanie jest zbyteczne, gdyż i tak kazdy wie, że będziesz zmieniał pas ruchu.

Rozumiem także, że masz oczywiste pierwszeństwo przy zajmowaniu pasa na który wjedziesz bez kierunkowskazu, bo:
ART 22.4 napisał(a):Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać(...).
Oczywistym jest, że nie ma tu DLA CIEBIE mowy o zamiarze zmiany pasa, bo wymusza to na tobie geometria drogi...?
Więc pas na który wjeżdżasz nie jest pasem na który "zamierzasz wjechać" a jedynie pasem na który "musisz wjechać"...

Czy zamierzasz czy musisz, nie ma znaczenia bo i tak zmieniając pas ruchu musisz ustąpić pierwszeństwa.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » wtorek 29 września 2015, 21:46

No okazuje się, że nie wszystkim! Przecież wyraźnie jest napisane, że tylko tym na pasie, na który "ZAMIERZASZ WJECHAĆ". A ty nie zamierzasz, tylko musisz...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez papadrive » wtorek 29 września 2015, 22:09

Zakopower napisał(a):Tak samo jak nie pojmiesz ile zmian prędkości wykonujesz podczas przyśpieszania... :lol:

To ile tych zmian będzie? :hmm:
Takie dyrdymały wypisujesz, że to zaczyna być mało śmieszne. :(
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » wtorek 29 września 2015, 23:41

szymon1977 napisał(a):Temu akurat zaprzeczyc sie nie da.
Bez najmniejszego problemu. Pkt 2.2.6 z 220 o drodze prowadzącej łukiem traktowanej jak na wprost.
Nie rozumiem dlaczego pomijasz oczywiste przepisy.
A co to kogo obchodzi..
Obchodzi innych uczestników ruchu, którzy maja pojecie o zmianie kierunku jazdy i jej sygnalizacji.
Zakopower napisał(a)::lol: :lol: :lol:
To wg ciebie kierunek jazdy nie jest to kierunek w jakim jedzie pojazd? :lol:
W takim razie CO TO JEST WG SZERSZONA? :wow:

Przykro mi bardzo, ale własnie to w języku polskim oznacza kierunek jazdy, a prawo o ruchu drogowym napisane jest w języku polskim, no chyba że wg ciebie nie jest... :lol: :lol: :lol:

Tak samo jak szymonowi polecam dalej pkt 2.2.6 z 220. tam też jest napisane po polsku.Do tej pory nie potrafisz podjąc rękawicy.
Dalej polecam T-18 +F-10..tu też nie masz argumentów.Pojazd posiada kierunek jazdy na wprost, a nie jedzie w linii prostej. Jak to się ma do twojego( waszego) punktu widzenia ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » wtorek 29 września 2015, 23:56

szymon1977 napisał(a): Tylko dlatego, ze Ty nie potrafisz okreslic swojego kierunku jazdy NA skrzyzowaniu? Ja swoj potrafie.
.

Najlepiej jakbyś to udowodnił na podstawie przepisów.
Nawet jesli to jaki jest powod traktowania wystepujacych w nich dwoch odmiennych pojec jako jednego i tego samego? Przeciez to sprzeczne z zasadami wykladni prawa!
Jakoś ci ta sprzeczność nie przeszkadza przy twoim punkcie widzenia. To nie są równoważne pojęcia. Kierunek przejazdu przez skrzyżowanie może być na wprost i tu nie ma zmiany kierunku jazdy. Ale kierunek przejazdu przez skrzyżowanie może zawierać się w zmianie kierunku jazdy. To tak samo jak w pkt 2.2.6 z 220 możesz jechać drogą prowadzącą po łuku( czyli według waszej "definicji" nie jest to na wprost) posiadając kierunek jazdy na wprost.
Tak samo przy T-18 nawet na zwykłej pojedynczej drodze-nieoczekiwana zmiana kierunku RUCHU, a dalej jedziesz tą samą drogą nie zmieniająć kierunku jazdy , który jest na wprost.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » środa 30 września 2015, 00:37

szerszon napisał(a):Pkt 2.2.6 z 220 o drodze prowadzącej łukiem traktowanej jak na wprost.
A co to ma do kierunku jazdy traktowanego niby inaczej niż kierunek w jakim się jedzie? Przecież czy droga prowadzi na wprost czy łukiem ja jadę w takim kierunku, w jakim droga prowadzi. W pierwszym przypadku mój kierunek jazdy jest na wprost tak jak droga prowadzi, w drugim łukiem tak jak droga prowadzi.

szerszon napisał(a):Pojazd posiada kierunek jazdy na wprost, a nie jedzie w linii prostej...
...czyli zmienia kierunek jazdy. Jeżeli pojazd posiada kierunek nie na wprost (np. łukiem w lewo) i jedzie nie w linii prostej (tym samym łukiem w lewo) to kierunku jazdy nie zmienia.

szerszon napisał(a):Jak to się ma do twojego( waszego) punktu widzenia ?
Pytasz o f-10+t-18? Wszystko gra, i w przeciwieństwie do Was treści PoRD nie trzeba interpretować (czytaj. przekręcać) wystarczy zastosować się do jego literalnej treści.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » środa 30 września 2015, 00:57

Przecież czy droga prowadzi na wprost czy łukiem ja jadę w takim kierunku, w jakim droga prowadzi.
Przeczytaj w końcu ten punkt. Jedziesz na wprost.
..czyli zmienia kierunek jazdy.
Nie. Przeczytaj w końcu pkt 2.2.6. Jazda drogą prowadzącą w łuku jest traktowana jako na wprost.
Jeżeli pojazd posiada kierunek nie na wprost (np. łukiem w lewo) i jedzie nie w linii prostej (tym samym łukiem w lewo) to kierunku jazdy nie zmienia.
Nie ma czegoś takiego jak kierunek jazdy łukiem w lewo czy w prawo. Polecam 2.2.6.
Pytasz o f-10+t-18? Wszystko gra, i w przeciwieństwie do Was treści PoRD nie trzeba interpretować (czytaj. przekręcać) wystarczy zastosować się do jego literalnej treści.
N ie zauważyłem ,że ci gra. No to jak to jest. Według F-10 nie zmieniam kierunku jazdy-jadę na wprost, a T-18 wskazuje nieoczekiwaną zmianę kierunku ruchu..według tomkakoz i jego "definicji" zmieniam kierunek jazdy, chociaż ze znaku F-10 wynika co innego. Na zdjęciu które niedawno zamieściłem tak samo było F-10 na wprost a droga prowadziła łukiem przez skrzyżowanie. Dla ciebie było to łukiem w prawo, a dla mnie i jak wynika z przepisów ( bezpośrednio) była to jazda na wprost.
Tylko dlatego, ze Ty nie potrafisz okreslic swojego kierunku jazdy NA skrzyzowaniu? Ja swoj potrafie.
Czy możesz to wskazać na podstawie przepisów czy znowu będziemy mieli telenowelę "wiem, ale nie powiem " ? Czyli udawanie ,że nie ma tematu ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » środa 30 września 2015, 01:12

To, że dla drogi przebiegającej na wprost i przebiegającej łukiem przez skrzyżowanie Ustawodawca przewidział takie samo oznakowanie nie oznacza, że Ustawodawca tych dwóch faktów nie rozróżnia. Wprost przeciwnie, oznacza to tylko tyle, że choć Ustawodawca rozróżnia do przewidział takie samo oznakowanie. A przewidział takie samo oznakowanie bo przejazd przez skrzyżowanie drogą z przebiegającą łukiem z punktu widzenia praw i obowiązków kierującego nie różni się niczym od przejazdu drogą przebiegającą na wprost.
.....
szerszon napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak kierunek jazdy łukiem w lewo czy w prawo.
Czyli jeżeli drogą prowadzi łukiem od pkt A do pkt B, a ja zamierzam dojechać do pkt. B to muszę zmienić kierunek jazdy i z niej zjechać bo nie mogę mieć kierunku jazdy w lewo jak droga prowadzi?
.....
szerszon napisał(a):No to jak to jest.
Jadę PRZEZ skrzyżowanie na wprost choć NA skrzyżowaniu nie jadę na wprost.
szerszon napisał(a):Według F-10 nie zmieniam kierunku jazdy...
A to f-10 wskazuje zmianę kierunku jazdy?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » środa 30 września 2015, 07:43

To, że dla drogi przebiegającej na wprost i przebiegającej łukiem przez skrzyżowanie Ustawodawca przewidział takie samo oznakowanie nie oznacza, że Ustawodawca tych dwóch faktów nie rozróżnia.
Nie interesuje mnie co ustawodawca sobie myśli. Mam konkretny zapis w 220, który wyraźnie wskazuje, że przebieg drogi nie ma wpływu na kierunek jazdy (łuk czy w linii prostej). Oznakowanie to tylko potwierdza. Ty sobie skądś wymyśliłeś co rzekomo ustawodawca miał na myśli.
Wprost przeciwnie, oznacza to tylko tyle, że choć Ustawodawca rozróżnia do przewidział takie samo oznakowanie.
Ustawodawca przewidział,że będą interpretatorzy , którzy zmieniają kierunek jazdy jadąc na zakręcie. :wink:
A przewidział takie samo oznakowanie bo przejazd przez skrzyżowanie drogą z przebiegającą łukiem z punktu widzenia praw i obowiązków kierującego nie różni się niczym od przejazdu drogą przebiegającą na wprost.
Dla ciebie i tomkakoz jednak się różni.
Czyli jeżeli drogą prowadzi łukiem od pkt A do pkt B, a ja zamierzam dojechać do pkt. B to muszę zmienić kierunek jazdy i z niej zjechać bo nie mogę mieć kierunku jazdy w lewo jak droga prowadzi?
Jeśli punkt B leży na tej samej drodze to nie zmieniasz kierunku jazdy. Jedziesz cały czas tą samą drogą.Nie ma nigdzie w lewo w sensie zmiany kierunku jazdy. Nie każdy ruch kierownicą jest zmianą kierunku jazdy.
Jadę PRZEZ skrzyżowanie na wprost choć NA skrzyżowaniu nie jadę na wprost.
Intrygujące. Możesz uzasadnić w końcu to jakimkolwiek przepisem poza tym ,że widać ?
Przecież przejeżdżając przez skrzyżowanie nie zmieniam kierunku jazdy. To w jaki sposób mogę mieć NA skrzyżowaniu inny kierunek jazdy ?
A to f-10 wskazuje zmianę kierunku jazdy?
Jeśli na F-10 mam pokazane pasy ruchu do skretów i zastosuję się do nich to zmienię kierunek jazdy. Wybrałem dla ciebie zdecydowanie mniej skomplikowany przypadek. Nawet ci mogę dostawić C-5 :lol: Nic to nie zmieni jesli chodzi o kierunek jazdy. Tylko dobitniej pokaże ,że coraz bardziej odpływasz.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » środa 30 września 2015, 18:14

szerszon napisał(a):Mam konkretny zapis w 220, który wyraźnie wskazuje, że przebieg drogi nie ma wpływu na kierunek jazdy...
No to pokaz ten zapis mowiacy, ze choc droga prowadzi lukiem to Ty jedziesz nia prosto.
.....
szerszon napisał(a):Przecież przejeżdżając przez skrzyżowanie nie zmieniam kierunku jazdy. To w jaki sposób mogę mieć NA skrzyżowaniu inny kierunek jazdy ?
W normalny - nie musisz przeciez jechac prosto NA skrzyzowaniu zeby przejechac prosto PRZEZ skrzyzowanie. Polecam f-10+t-18.
.....
szerszon napisał(a):Tylko dobitniej pokaże ,że coraz bardziej odpływasz.
Ty za to nadal plywasz w wodach plodowych.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości