kirbag napisał(a):Natomiast jeszcze raz z naciskiem powtarzam o tym na co zwracam uwagę w temacie skrzyżowań o ruchu okrężnym i co ten filmik wyraźnie potwierdza: sposób wjazdu na takie skrzyżowanie ma (wbrew temu co niektórzy piszą) fundamentalne znaczenie.
Tak ma, i dlatego wbrew temu co twierdzą "inni" forumowicze i ich klony sygnalizacja liniami "P" przed wjazdem na rondo ma znaczenie!
kirbag napisał(a):Ta kobitka opuszczała skrzyżowanie DRUGIM zjazdem. Kierowca autobusu zawracał na tym skrzyżowaniu.
A co to ma zaznaczenie, że opuszczała drugim zjazdem? jedynie tylko takie, że zawczasu przed opuszczeniem drugim zjazdem nie zmieniła pasa lewego na pas prawy i z niego nie wykonała manewru skrętu (zakrętu/skrętu/zmiany kierunku/zmiany wektora poruszania - rzygać mi się chce już tym nazewnictwem jednego i tego samego manewru przez klony! wszyscy wiedzą o co cam one ale i tak szukamy dziury w całym.)
kirbag napisał(a):Kierowca autobusu zawracał na tym skrzyżowaniu.
Skoro zawracał to po co jechał do o koła wyspy? mógł od razu zawrócić po krótkim przed wyspą!
kirbag napisał(a):Gdyby z lewego wjechał to do całej sytuacji by nie doszło, tu chyba się wszyscy zgodzimy??
Tak ja się zgadzam pod warunkiem że przed wlotem linie "P" wskazywały mu gdzie ma jechać.
Bo równie dobrze:
Gdyby "toyota-idiota" wjechał z prawego do sytuacji również by nie doszło - tak czy nie?
Ale nadal twierdzę iż pani doszła do wniosku że: "po co ma za autobuskiem stać jak on zajmuje dwa miejsca, a tu lewy pas jest wolny to zajmę lewy, a już na rondzie go wyprzedzę i zjadę przed nim" - no niestety nie udało się.
1. Autobus jak by zajął lewy pas i z niego objeżdżał(vel zawracał bo chyba o to Ci chodziło) wyspę to by do kolizji nie doszło.
2. Gdyby pani zjeżdżając 1. zjazdem od razu zajęła prawy pas to by do kolizji nie doszło.
3. Zjeżdżając n+1. zjazdem za w czasu, a nie tuż przed zmieniła pas z lewego na prawy - to do kolizji by nie doszło. (nawet jak w tej sytuacji zmienić pas, puszczając autobus przed sobą).
Więc odnosisz się do 1 że tak by było a co z 2 i 3? Gdyby tak było doszło by do kolizji? i tak w tych dwóch kwestiach to co zamierza zrobić pojazd na pasie prawym nie ma znaczenia, bo czy zamierza dalej kontynuować jazdę po rondzie czy zjechać DRUGIM; entym zjazdem nie ma znaczenia.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.