Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » wtorek 29 września 2015, 12:26

szymon1977 napisał(a):A co to kogo obchodzi... przepraszam, jaki to ma zwiazek z trescis PoRD a w szczegolnosci art.22.?
To tez już było przeze mnie cytowane:
śluza dla rowerów – część jezdni na wlocie skrzyżowania na całej szerokości jezdni lub wybranego pasa ruchu przeznaczona do zatrzymania rowerów w celu zmiany kierunku jazdy
Na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim kierujący (...) może poruszać się środkiem pasa ruchu, jeśli pas ten umożliwia opuszczenie skrzyżowania w więcej niż jednym kierunku
Tak wygląda powiązanie opuszczenia skrzyżowania "w kierunku" ze "zmianą kierunku jazdy" oraz "kierunkiem jazdy przez skrzyżowanie".
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » wtorek 29 września 2015, 12:28

Pytanie kontrolne na temat "zamiarów"...

Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu


Czy podczas jechania pasem oznaczonym P-9, który się za chwilę kończy (jest dość wysoki krawężnik), sygnalizujecie ZAMIAR zmiany pasa, czy też nie, bo przecież zmusza Was do tego geometria drogi?

Przecież "nie można mówić o zamiarze jeżeli zmusza Was do tego geometria i nie macie innego wyboru"...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » wtorek 29 września 2015, 12:41

mp0011, oczywiście że sygnalizujemy. Żaden nakaz nie odbiera tego zamiaru. Mamy sygnalizować zamiar z.k.j. lub p.s.. Jak ktoś nie posiada zamiaru zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy to odpowiednio pojedzie tym samym pasem, którym jechał dotychczas lub nie zmieni kierunku jazdy czyli kontynuuje jazdę na wprost.

Za dużo namieszał Ci w głowie Zakopower :roll: :?:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » wtorek 29 września 2015, 13:06

Za dużo namieszał Ci w głowie Zakopower :roll: :?:


Ależ skąd. Byłem ciekaw jego uzasadnienia, dlaczego sygnalizuje zamiar zmiany pasa (kiedy zmusza go do tego geometria i wszyscy wiedzą że musi to zrobić) a czemu nie sygnalizuje zmiany kierunku po zajęziu pasa do skrętu. No, chyba że nie sygnalizuje zmiany pasa w tym przypadku...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » wtorek 29 września 2015, 14:57

LeszkoII napisał(a):Tak wygląda powiązanie opuszczenia skrzyżowania "w kierunku" ze "zmianą kierunku jazdy" oraz "kierunkiem jazdy przez skrzyżowanie".
Dokladnie tak to wyglada. A teraz skad pomysl, ze te dwa ostatnie zwroty oznaczaja jedno i to samo? Przeciez to sprzeczne z zasadami jezyka prawnego i zasadami wykladni prawa?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » wtorek 29 września 2015, 15:22

Oznaczają to samo, bo zacytowane przepisy dotyczą tego samego manewru: zmiany kierunku jazdy. Powiem więcej, Art. 16.7. dotyczy również SoRO - nie robimy wyjątków.
Opuszczenie skrzyżowania w jakimś kierunku to efekt zmiany kierunku jazdy w odniesieniu do wlotu skrzyżowania. Opuszczenie skrzyżowania jest jedno, czyli zmiana kierunku jazdy też jest jedna - od wlotu do wylotu.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 19:22

kg1956 napisał(a):Czy jadąc pokazaną drogą z pierwszeństwem zmieniamy kj? Czy jest tam T-6a? Link poproszę.

Oczywiście.
szerszon napisał(a):
Zakopower napisał(a):To jest oczywiście, kolejna bzdura wymyślona przez ciebie bez żadnego umocowania w przepisach.
A co powiedzieć o twojej ,że pojazd ma taki kierunek jazdy w jakim jedzie ?
:lol: :lol: :lol:
To wg ciebie kierunek jazdy nie jest to kierunek w jakim jedzie pojazd? :lol:
W takim razie CO TO JEST WG SZERSZONA? :wow:

Przykro mi bardzo, ale własnie to w języku polskim oznacza kierunek jazdy, a prawo o ruchu drogowym napisane jest w języku polskim, no chyba że wg ciebie nie jest... :lol: :lol: :lol:
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 19:28

mp0011 napisał(a):Czy podczas jechania pasem oznaczonym P-9, który się za chwilę kończy (jest dość wysoki krawężnik), sygnalizujecie ZAMIAR zmiany pasa, czy też nie, bo przecież zmusza Was do tego geometria drogi? Przecież "nie można mówić o zamiarze jeżeli zmusza Was do tego geometria i nie macie innego wyboru"...
Zgadza się. Sygnalizowanie jest zbyteczne, gdyż i tak kazdy wie, że będziesz zmieniał pas ruchu.
Oczywiście, jezeli ktoś czuje potrzebę to nawet niech sygnalizuje sobie w sytuacjach oczywistych, tylko po co?
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » wtorek 29 września 2015, 20:11

LeszkoII napisał(a):Opuszczenie skrzyżowania w jakimś kierunku to efekt zmiany kierunku jazdy w odniesieniu do wlotu skrzyżowania.
A dlaczego kierunek jazdy za skrzyzowaniem mialbym odnosic do kierunku jazdy na wlocie skrzyzowania a nie do kierunku jazdy jakim mialem przed zjazdem ze skrzyzowania? Tylko dlatego, ze Ty nie potrafisz okreslic swojego kierunku jazdy NA skrzyzowaniu? Ja swoj potrafie.
.....
LeszkoII napisał(a):...zacytowane przepisy dotyczą tego samego manewru.
Nawet jesli to jaki jest powod traktowania wystepujacych w nich dwoch odmiennych pojec jako jednego i tego samego? Przeciez to sprzeczne z zasadami wykladni prawa!
Ostatnio zmieniony wtorek 29 września 2015, 20:19 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 20:16

szymon1977 napisał(a):Tylko trzeba jeszcze dostrzec, ze droga laczaca pkt A i B pojazd jedzie w kierunku pkt B nawet, jezeli jest to serpentyna gorska i jego swiatla oswietlaja pkt X.

To, że tak nie jest świadczy definicja tablic prowadzących, gdzie wprost mowa o zmianie kierunku jazdy na łukach poziomych.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » wtorek 29 września 2015, 20:32

szymon1977 napisał(a):A dlaczego kierunek jazdy za skrzyzowaniem mialbym odnosic do kierunku jazdy na wlocie skrzyzowania a nie do kierunku jazdy jakim mialem przed zjazdem ze skrzyzowania?
Bo tak wynika z przepisów. Relacja wlot-wylot jest kierunkiem jazdy lub jego zmianą. Podałem stosowne przepisy, jest ich więcej i żaden słownik Ci nie pomoże tego zrozumieć. Naprawdę udajesz, że nie rozumiesz :hmm:
szymon1977 napisał(a):Tylko dlatego, ze Ty nie potrafisz okreslic swojego kierunku jazdy NA skrzyzowaniu? Ja swoj potrafie.
Mój kierunek "na skrzyżowaniu" jest czytelny, bo wcześniej odpowiednio zasygnalizowałem zamiar zmiany kierunku jazdy - zarówno dla osób za mną na wlocie, jak osób oczekujących na wjazd przy pozostałych wlotach.
szymon1977 napisał(a):Nawet jesli to jaki jest powod traktowania wystepujacych w nich dwoch odmiennych pojec jako jednego i tego samego? Przeciez to sprzeczne z zasadami wykladni prawa!
...których nie rozumiesz. Widać, że nigdy nie miałeś do czynienia z językiem prawniczym - od głos, poprzez podręczniki aż wreszcie po uzasadnienia wyroków bądź orzecznictwa sądów. Taka prawda.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 20:40

LeszkoII napisał(a):
szymon1977 napisał(a):A dlaczego kierunek jazdy za skrzyzowaniem mialbym odnosic do kierunku jazdy na wlocie skrzyzowania a nie do kierunku jazdy jakim mialem przed zjazdem ze skrzyzowania?
Bo tak wynika z przepisów.
Z przepisów nic takiego nie wynika.
Zmiana kierunku jazdy to zmiana AKTUALNEGO kierunku pojazdu, a nie jakiegoś kierunku, który pojazd miał w przeszłości na wlocie skrzyżowania.
Sensu nie ma w twoich wypowiedziach za grosz.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » wtorek 29 września 2015, 20:45

Zakopower napisał(a):Z przepisów nic takiego nie wynika.
Zależy dla kogo :D
Zakopower napisał(a):Zmiana kierunku jazdy to zmiana AKTUALNEGO kierunku pojazdu
Dlaczego? I mamy nowy epitet: "AKTUALNY kierunek jazdy". Brawo :learn:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » wtorek 29 września 2015, 20:56

LeszkoII napisał(a):
Zakopower napisał(a):Z przepisów nic takiego nie wynika.
Zależy dla kogo :D
Zakopower napisał(a):Zmiana kierunku jazdy to zmiana AKTUALNEGO kierunku pojazdu
Dlaczego?

Dlatego, że zmiana dotyczy aktualnej sytuacji, a nie sytuacji z przeszłości.
Cięźko mi pojąć , jak ktoś tego może nie rozumieć.
Może przez analogię pojmiesz:
Jak zmieniasz pas ruchu to ten aktualny, czy ten którym jechałeś kiedyś tam.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » wtorek 29 września 2015, 21:04

LeszkoII napisał(a):...tak wynika z przepisów.
Podaj choc jeden... tylko go na potrzebe udowodnienia swoich wizji nie przekrecaj.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości