szerszon napisał(a):Skręca w lewo czy dopiero zamierza skręcić w lewo i zmienić kierunek jazdy?
Zamierzał to przed skrzyżowaniem.![]()
A jak wjeżdża na skrzyżowanie to już nie zamierza?
No chyba sobie jaja robisz. Twierdzisz, że jeszcze nie ruszyłeś kierownicą i już skręcasz?szerszon napisał(a):Nie utożsamiaj zmiany kierunku jazdy z konkretnym punktem. To jest manewr o charakterze ciągłym.
Nie określisz , że dwa metry wcześniej jeszcze nie ruszyłem kierownicą to jeszcze nie skręcam.
A dwa metry dalej już skręciłem.
Poza tym jasne jest w którym miejscu pojazd zaczął skręcać i w którym skończył.
Mówienie, że nie da się tego określić to jakieś kompletne świrowanie.
szerszon napisał(a): Nie jesteś w stanie zrozumieć mojego rozumowania.Kierunkowskaz bądź jego brak w zależności od zamierzonego kierunku jazdy może być użyty i powinien, jeszcze przed skrzyżowaniem.
Piszemy tutaj o akcji na skrzyżowaniu, gdzie pojazdy są w trakcie realizacji swojego zamiaru kierunku jazdy.
Nie będziesz sygnalizował skrętu/zmiany kierunku jazdy dopiero na skrzyżowaniu ponieważ jest to zdecydowanie za późno.To nie jest manewr punktowy.
Tak robią miszczowie z zamiarem skrętu/zmiany kierunku jazdy w lewo na skrzyżowaniu ustawiając sie przy osi jezdni na czerwonym sygnale. Póki stoi to nic nie sygnalizuje " bo nie skręca"Pojawia sie sygnał zielony, rusza i włącza lewy kierunkowskaz, "bo teraz skręca"
![]()
Ustaw się za takim, bo nie chcesz blokować prawo skrętu na S-2![]()
Stoisz całą zmianę świateł, bo z kierunku przeciwnego sznur pojazdów.
Według ciebie jest to prawidłowa sygnalizacja ? Preferujesz taką ?
Ten wywód to do mnie? Gdzie ja niby napisałem, że sygnalizuję dopiero jak skręcam/zmieniam kierunek jazdy? Sygnalizuje się zamiar zmiany kierunku jazdy.
A zmieniał? Jak stał? Kierunek jazdy?szerszon napisał(a):Jak stał to nie zmieniał kierunku jazdy![]()



Jestem tylko ciekawy w którym miejscu ten z włączonym kierunkowskazem zmienił wg ciebie kierunek jazdy, skoro nawet jeszcze nie zaczął skręcać....?