Zachowanie się na rondach

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez lith » niedziela 28 marca 2010, 18:09

scorpio44 napisał(a):
lith napisał(a):a jeszcze co do zwykłych skrzyżowań, to uważasz, że takie należy pokonać z lewym kierunkiem, czy bez?

Ale o jaką konkretnie sytuację na tym skrzyżowaniu Ci chodzi?

Chodzi mi o przejazd wzdłuż czerwonej. Czyli w sumie to zmienia się kierunek nieco w lewo, ale sygnalizując skręt w lewo wg mnie wprowadzę innych w błąd, bo będą myśleli, że skręcam w tę zupełnie po lewej.

@Cyberix Możesz mi odpowiedzieć, czy jeżeli chcąc zjechać 6 zjazdem to mam mieć przy wjeździe na rondo włączony lewy (bo jest względnie na lewo od wjazdu) to czy chcąc zjechać drugim (względnie po prawej) mam przy wjeździe mieć włączony prawy i jechać zewnętrznym pasem? Bo dla mnie to tylko sianie chaosu i blokowanie prawego pasa.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez zaxsx » poniedziałek 29 marca 2010, 09:36

W/g mnie by było wszystko klarowne:
-chcę skręcić w lewo (przy dajmy na to pięciu rozwidleniach)
-ustawiam się przed rondem na pasie lewym wewnętrznym, podczas tego manewru włączam lewy kierunek
-zająłem pas lewy wyłączam kierunek, gdyż nie mam zamiaru jechać pod prąd lecz zgodnie ze strzałkami na znaku czyli w prawo
-objeżdżam rundkę dookoła ronda jestem przed moim zjazdem w lewo więc włącza prawy kierunek i zmieniam pas na zewnętrzny
-jestem przed skrętem w wybrany skręt mam włączony prawy kierunek i skręcam CAŁY CZAS w prawo
Nie wiem kiedy wykonujecie manewr skrętu w lewo :!:

Czemu nikt w Państwa nie potrafi mi powiedzieć kiedy należy zmieniać kierunkowskaz podczas skrętu w lewo, z lewego na prawy. Bo ja niestety ale nigdzie w kodeksie nie mogę tego odnaleźć. :roll:
Bardzo proszę o nie "obchodzenie" tego pytania lecz konkretną odpowiedź.
A może jak Wy to robicie w praktyce, czy tuż przed zjazdem zmieniacie kierunkowskaz ma prawy
zaxsx
 
Posty: 33
Dołączył(a): środa 29 kwietnia 2009, 10:49

Postprzez cman » poniedziałek 29 marca 2010, 09:42

zaxsx napisał(a):Nie wiem kiedy wykonujecie manewr skrętu w lewo :!:

Czemu nikt w Państwa nie potrafi mi powiedzieć kiedy należy zmieniać kierunkowskaz podczas skrętu w lewo, z lewego na prawy. Bo ja niestety ale nigdzie w kodeksie nie mogę tego odnaleźć. :roll:
Bardzo proszę o nie "obchodzenie" tego pytania lecz konkretną odpowiedź.

Ależ proszę bardzo, ale w tym celu ja najpierw (nadal) czekam na Twoją odpowiedź:

cman napisał(a):
zaxsx napisał(a):Odpiszcie proszę na moje pytanie:
Dojeżdżam do ronda włączam kierunek w lewo zajmuję pas wewnętrzny i kiedy proponujecie bym zmienił kierunek na prawy bym mógł zjechać na zewnętrzny i następnie zjechać w lewo.

Do którego ronda?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez jasiek23 » poniedziałek 29 marca 2010, 14:38

Ja zmieniam pas na zewnętrzny zazwyczaj gdzieś koło drugiej zjazdowej i tak jest chyba prawidłowo czyli nie za wcześnie i nie za późno.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez zaxsx » poniedziałek 29 marca 2010, 20:19

Kolego cman a co ma za znaczenie do którego ronda?

Ja swoje uzasadnienie wydaje mi się w miarę jasno opisałem.
chciał bym teraz usłyszeć opinii zwolenników migania lewym kierunkiem
zaxsx
 
Posty: 33
Dołączył(a): środa 29 kwietnia 2009, 10:49

Postprzez cman » poniedziałek 29 marca 2010, 20:56

zaxsx napisał(a):Kolego cman a co ma za znaczenie do którego ronda?

Bo to jest mniej więcej tak samo jakbyś zapytał: Na skrzyżowaniu przecinają się trzy drogi i jedziemy pierwszą z nich, a chcemy skręcić w drugą, to jaki trzeba włączyć kierunkowskaz?...
No przecież musimy wiedzieć o czym rozmawiamy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez dylek » poniedziałek 29 marca 2010, 21:48

zaxsx napisał(a): zgodnie ze strzałkami na znaku czyli w prawo

Obrazek
Serio strzałki pokazują w prawo ??????????????????????????
Weź sobie koło kierownicy... pokręć w kierunku wskazanym na znaku i zobacz, że skręciłeś koła w prawo :D
zaxsx napisał(a):Czemu nikt w Państwa nie potrafi mi powiedzieć kiedy należy zmieniać kierunkowskaz podczas skrętu w lewo, z lewego na prawy. Bo ja niestety ale nigdzie w kodeksie nie mogę tego odnaleźć.

Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

No to masz, jak znaleźć nie możesz.... A może nie szukałeś, albo nie rozumiesz ??
zaxsx napisał(a):Bardzo proszę o nie "obchodzenie" tego pytania lecz konkretną odpowiedź.
A może jak Wy to robicie w praktyce, czy tuż przed zjazdem zmieniacie kierunkowskaz ma prawy

Nie tuż przed zjazdem, bo stoi to w sprzeczności z zacytowanym wyżej artykułem... W praktyce - to wyłączasz lewy kierunkowskaz zaraz po minięciu ostatniego zjazdu, którym nie zjeżdżasz i bądź wyjeżdżasz bez kierunku jeśli wyjazd jest na wprost, bądź zaczynasz migać prawym jeśli zamierzasz wyjechać w prawo, a kończysz niezwłocznie po opuszczeniu skrzyżowania.... Jeśli wyjazd wiąże się ze zmianą pasa ruchu, to chyba wiesz jak migać przy tym manewrze...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Cyberix » poniedziałek 29 marca 2010, 23:14

Obrazek

Pytania.
1. Co oznaczają znaki wskazane strzałką żółtą? (zwłaszcza to okrągłe niebieskie kółko z białymi strzałkami w lewo)
2. Jaki kierunek jazdy wskazuje znak poziomy wskazany strzałką czerwoną?
3. W jaki sposób powinno się sygnalizować jazdę zgodną ze znakiem poziomym wskazanym czerwoną strzałką?
4. Jakie kierunki pokazują drogowskazy umieszczone na drogą? Są tam strzałki tylko prosto? Tylko w prawo? Tylko w lewo?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez lith » poniedziałek 29 marca 2010, 23:43

Sorry, ale na tym skrzyżowaniu pasy ruchu są wymalowane i nie lecą, jak na 'prostym, standardowym rondzie' tylko wyraźnie widać, ze za każdym razem gdy decydujemy się jehcac o ćwierć obrotu w lewo zmieniamy pas ruchu i to sygnalizowałbym, a to nie sygnalizowałbym zjazdu z ronda, bo nie zmieniam w tym wypadku pasa. Nie ma tu czegoś takiego jak pas wewnętrzny biegnący dookoła, czy zewnętrzny.

Więc nie podawajmy jakiś wymyślnych skrzyżowań tylko skupmy się na zwykłym, prostym rondzie skoro rozchodzi się o ogólne sposoby zachowania na rondach.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez BlueDevil » poniedziałek 29 marca 2010, 23:52

jak mamy mowic o sposobie zachowan na rondach skoro wy negujecie mozliwosc skrecenia w lewo, twierdzicie ze takiego manewru nie da sie wykonac?? to rondo ze zdjecia Cyberixa jest wymyslone?? co za ruznica czy jest tam namalowany pas albo strzalka?? od kiedu rodzaj pasow i znakow poziomych decyduja o uzywaniu kierunkowskazow oraz sposobie ustawienia sie do wykonania manewru przed skrzyzowaniem??
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez lith » wtorek 30 marca 2010, 00:17

Od zawsze, jeżeli jest oznakowanie poziome to ustawiamy sie według oznakowania poziomego, jeżeli na skrzyzowaniu sa wyznaczone pasy to zmieniając je jesteśmy przez to zmuszeni to sygnalizowania tego.
Na na ty podanym przez Cyberix'a rondzie wjeżdża sie prosto jeżeli chce sie skręcic w lewo to od razu wjeżdża sie lewym pasem, bo poźniej ze względu na lnie nie możemy go zająć, mijamy wyspę i skręcamy w lewo, co wcześniej sygnalizujemy, zajmujemy nowy pas i dalej jedziemy już bez zmiany pasa, więc nic nie sygnalizujemy, chyba, ze zamiast wyjechac z ronda jeszcze raz skręcamy w lewo... co jeszcze raz sygnalizujemy.

Ale na zwykłym rondzie gdzie mamy pas zewnętrzny i wewnętrzny ten manewr wygląda inaczej i nigdzie tam nie widzę manewru zmiany kierunku jazdy w lewo.... a na tym rondzie mogę to spokojnie zaznaczyć
Obrazek
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez cman » wtorek 30 marca 2010, 09:19

A kiedy na tym rondzie (w którym dokładnie momencie) rozpoczynasz zmianę kierunku jazdy w lewo, a ściślej kiedy zaczynasz sygnalizować zamiar tej zmiany?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kg1956 » wtorek 30 marca 2010, 10:25

Sorry, że się nie odzywałem, ale nie zawsze mam dostęp do kompa.
Wszystkie Wasze dyskusje na temat "rond" upewniają mnie w przekonaniu, że nie można dostosowywać zachowania (włączania kierunkowskazów) do rodzaju ronda. Właśnie to rodzi wątpliwości. Ponieważ kształtów i rodzajów rond jest NIESKOŃCZENIE WIELE trzeba przyjąć moim zdaniem jeden model zachowania dla wszystkich. Sygnalizowanie zjazdu prawym kierunkowskazem jest między innymi podyktowane tym, że pojazdy oczekujące na wjazd chciałyby wiedzieć co zrobi pojazd jadący " po rondzie ". Usprawnia to ruch - a o to chyba między innymi chodzi. Sytuacja się zmienia jeżeli na rondzie jest włączona sygnalizacja świetlna. Wtedy sygnalizowanie zjazdu nie jest konieczne, ponieważ pojazdy oczekujące na wjazd mają czerwone światło i taka informacja jest im zbędna. Jak myślicie - dlaczego ustawodawca nie ustalił odrębnych przepisów dotyczących ronda? Myślę, że właśnie dlatego, że musiałby je dostosować do każdego typu ronda oddzielnie. A to jest niemożliwe!.Zauważyłem, że jedynie Baranek popiera moje zdanie na ten temat oraz autor tematu. Właściwie nie powinno to dziwić, ponieważ:
Powiecie, że większość ma rację. I tu się z Wami nie zgodzę. Przepis wyraźnie mówi, że należy się ZATRZYMAĆ przed zieloną strzałką warunkową. Ja zatrzymuję się ZAWSZE , czego nie można powiedzieć o 90% kierowców. Tak na marginesie może jakiś przedstawiciel Drogówki napisze dlaczego Policja nie karze za to wykroczenie?
Ostatnio zmieniony wtorek 30 marca 2010, 10:45 przez kg1956, łącznie zmieniany 1 raz
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez BlueDevil » wtorek 30 marca 2010, 10:43

Lith mowisz ze to wyznaczone pasy decyduja a jesli ich nie ma to jedziemy inaczej??!! a widziales kiedys wyznaczony skrajny lewy pas do prawoskretu albo skrajny prawy do lewoskretu?? to chyba przypadek nie?? na jednym rondzie jedziemy tak a innym inaczej?? i Ty chcesz uogolnienia zasad i sposobu poruszania sie po rondach skoro sam twierdzisz ze tu bys wlaczal tam nie, tu skrecisz tam nie,

jest rondo ma 4 drogi, na takim gdzie sa wymalowane pasy da sie skrecic w lewo a na takim co nie ma wyznaczonych pasow nie da sie skrecic w lewo??

kg1956 napisał(a):Sytuacja się zmienia jeżeli na rondzie jest włączona sygnalizacja świetlna. Wtedy sygnalizowanie zjazdu nie jest konieczne, ponieważ pojazdy oczekujące na wjazd mają czerwone światło i taka informacja jest im zbędna. Jak myślicie - dlaczego ustawodawca nie ustalił odrębnych przepisów dotyczących ronda? Myślę, że właśnie dlatego, że musiałby je dostosować do każdego typu ronda oddzielnie


co raz ciekawiej, uzywanie kierunkowskazow zalezy od tgeo czy jest sygnalizacja czy nie, bravo
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez kg1956 » wtorek 30 marca 2010, 10:53

Ciekawie jest cały czas...

posty scalone przez moderatora (edytuj posty!)

Cyberix napisał(a):Odnośnie kierunkowskazów, przytoczę może cytat z książki: Zbigniew Drexler "Przepisy ruchu drogowego z ilustrowanym komentarzem" Wydawca Grupa Image z 2009 roku. http://img708.imageshack.us/img708/526/scan10008q.jpg

Tak na marginesie, wg. PRD "rondo" różni się tylko tym od "zwykłego skrzyżowania" że ruch odbywa się dookoła wyspy. PRD nic nie mówi o tym, że należy inaczej sygnalizować...

Brak słów na taką publikację!
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości