Wystarczyłoby, żeby tir nie jechał i na bank byłoby dachowanie.
Poza tym Leszko pier... jak potłuczony. Tam nie było żadnego zblokowania przednich kół, ani tym bardziej żadnej podsterowności (jedynie nadsterowność).
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez SJS » sobota 27 lutego 2016, 21:22
przez LeszkoII » sobota 27 lutego 2016, 22:01
Skąd wiesz?SJS napisał(a):Wystarczyłoby, żeby tir nie jechał i na bank byłoby dachowanie.
Na prostej drodze o suchej nawierzchni gościa wywija przy zmianie pasa ruchu jak chorągiewka. Co do hamowania... widać że nadsterowność wystąpiła w wyniku hamowania, bo kierujący spanikował, po czym wpadł w poślizg dzięki zablokowaniu przednich kół, przynajmniej chwilowemu. Nie ma to związku z koleinami (przynajmniej z tymi, których nie widać na filmie). Gdyby tam były koleiny, to samochód by podskoczył, co dałoby się zauważyć.SJS napisał(a): Tam nie było żadnego zblokowania przednich kół, ani tym bardziej żadnej podsterowności (jedynie nadsterowność).
przez SJS » niedziela 28 lutego 2016, 07:53
Blokada przednich kół nie może zainicjować nadsterownosci. Proponuję żebyś nie pisał w tematach o których nie masz zielonego pojęcia. (dotyczy także rond).LeszkoII napisał(a):Przy takiej prędkości blokada przednich kół zainicjowała nadsterowność.
LeszkoII napisał(a):Skąd wiesz?SJS napisał(a):Wystarczyłoby, żeby tir nie jechał i na bank byłoby dachowanie.
przez LeszkoII » niedziela 28 lutego 2016, 13:15
Oczywiście, że może i zazwyczaj tak się dzieje, że po poślizgu podsterownym koła dostają nośności, bo prędkość się zmniejszyła (w panice kierowca skręcił koła maksymalnie), i dochodzi do nagłej nadsterowności, tył ucieka do przodu. Analogicznie w drugą stronę: od nadsterowności do podsterowności. Nadsterowność niweluje się przez dążenie do podsterowności, i cały cykl może się powtórzyć.SJS napisał(a):Blokada przednich kół nie może zainicjować nadsterownosci.
A ja wnioskuję, że by gościa obróciło i tyłem wjechałby na pobocze. Samochód nie może długo sunąć bokiem, ze względu na niesymetryczny środek ciężkości względem kierunku ruchu bocznego. Jeżeli przód osobówki jest cięższy niż tył, to tył będzie miał słabszą przyczepność a więc i tendencję do uciekania w kierunku ruchu środka masy.SJS napisał(a):Wnioskuję po dużej prędkości, poślizgu bocznym i wysokiej skarpie.
przez SJS » niedziela 28 lutego 2016, 23:49
LeszkoII napisał(a):Oczywiście, że może i zazwyczaj tak się dzieje, że po poślizgu podsterownym koła dostają nośnościSJS napisał(a):Blokada przednich kół nie może zainicjować nadsterownosci.
przez szymon1977 » wtorek 01 marca 2016, 11:17
Problem jest o wiele poważniejszy: otóż czytelnik nie będący w temacie widząc nagromadzenie mądrze wyglądających pojęć może odnieść wrażenie, że ma do czynienia z wysoko wykwalifikowanym specjalistą. Poprośmy więc o wyjaśnienie określeń:SJS napisał(a):Zielonego pojęcia nie masz.
przez rondel92 » piątek 04 marca 2016, 13:00
przez szymon1977 » piątek 04 marca 2016, 17:16
...a nawet więcej, ale nie bokiem.rondel92 napisał(a):Maluchem 160 leciałeś ?
...niestety tylko seryjną 4. A można mieć nie tylko 5 ale nawet 6.rondel92 napisał(a): Może jeszcze 5 biegów miałeś...
przez dylek » piątek 04 marca 2016, 23:37
szymon1977 napisał(a):Baz zarycia bokiem w pobocze czy inny krawężnik to koziołek raczej nie jest możliwy.
przez szymon1977 » sobota 05 marca 2016, 01:26
przez szymon1977 » sobota 05 marca 2016, 10:40
przez Karolina1994 » środa 23 marca 2016, 20:34
przez Henq » piątek 25 marca 2016, 01:00
dylek napisał(a):1:07 i 1:55 - dwie sytuacje, po obejrzeniu których łatwo sobie wyobrazić jak podczas zmiany pasa ruchu koleiny mogą zadziałać na samochód i go "rozbujać" ...
szymon1977 napisał(a):Po co linkujesz film z pajacem, który po polnej drodze jedzie szybciej niż potrafi?