Bez przesady...przecież widać,że zawrotnych prędkości nie osiagną.zaistniałoby niebezpieczeństwo trudności polegającej na niezauważeniu kolejnego znaku D-1 wraz z T-6a.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szerszon » środa 29 lipca 2015, 23:16
Bez przesady...przecież widać,że zawrotnych prędkości nie osiagną.zaistniałoby niebezpieczeństwo trudności polegającej na niezauważeniu kolejnego znaku D-1 wraz z T-6a.
przez LeszkoII » środa 29 lipca 2015, 23:42
przez szymon1977 » środa 29 lipca 2015, 23:50
przez szerszon » środa 29 lipca 2015, 23:57
przez kg1956 » czwartek 30 lipca 2015, 15:16
szerszon napisał(a):Dlatego dwie T-6a które pokazują rzeczywisty przebieg, a nie schemat.
przez szerszon » czwartek 30 lipca 2015, 16:51
Na wprost, a nie w linii prostej.T-6b pokazuje drogę z pierwszeństwem prowadzącą prosto.
przez Zakopower » czwartek 30 lipca 2015, 18:06
szerszon napisał(a):Na wprost, a nie w linii prostej.T-6b pokazuje drogę z pierwszeństwem prowadzącą prosto.
przez LeszkoII » czwartek 30 lipca 2015, 19:04
To znak definiuje, co jest skrzyżowaniem? Baaardzo ciekawe. Znak ma odzwierciedlać stan faktyczny. Tutaj stan faktyczny polega na tym, że tabliczka T-6 spełnia zarówno funkcje T-6a/c jak T-6b/d.Zakopower napisał(a):z obecnego znaku wynika, że jedno
przez szymon1977 » czwartek 30 lipca 2015, 19:48
...lub lukiem o duzym zwrocie lub malym promieniu. Skad pomysl, zeby droge, ktora przez skrzyzowanie przebiega lukiem wbrew rzeczywistosci zobrazowac linia prosta i tym samym kierujacych w blad wprowadzac?kg1956 napisał(a):T-6b pokazuje drogę z pierwszeństwem prowadzącą prosto...
przez Zakopower » czwartek 30 lipca 2015, 21:32
Ciekawe, bo przy tabliczkach T-6 jest mowa o przebiegu drogi z pierwszeństwem PRZEZ SKRZYŻOWANIE. Jednak tak jak pisałem czy to jedno skrzyżowanie czy dwa przylegające do siebie - nie ma żadnego znaczenia z punktu widzeni zachowania kierującego.LeszkoII napisał(a):To znak definiuje, co jest skrzyżowaniem? Baaardzo ciekawe.Zakopower napisał(a):z obecnego znaku wynika, że jedno
przez szymon1977 » czwartek 30 lipca 2015, 21:41
Z tym sie gadzam.Zakopower napisał(a):...czy to jedno skrzyżowanie czy dwa przylegające do siebie - nie ma żadnego znaczenia z punktu widzeni zachowania kierującego.
przez LeszkoII » czwartek 30 lipca 2015, 21:57
Napisane, napisane. Trzeba trochę ruszyć mózgownicą. Pewne normy prawne można interpretować rozszerzająco. Wg. mnie tutaj mamy do czynienia z takim przyzwoleniem jurysdykcyjnym - bardzo zdroworozsądkowymZakopower napisał(a):Ciekawe, bo przy tabliczkach T-6 jest mowa o przebiegu drogi z pierwszeństwem PRZEZ SKRZYŻOWANIE.
Ma znaczenie, bo znaki określające pierwszeństwo ustalają je przed skrzyżowaniem. Na skrzyżowaniu realizujesz to, co na wlocie ustanowiono znakiem.Zakopower napisał(a):Jednak tak jak pisałem czy to jedno skrzyżowanie czy dwa przylegające do siebie - nie ma żadnego znaczenia z punktu widzeni zachowania kierującego.
przez szymon1977 » czwartek 30 lipca 2015, 23:53
Wiec niby masz racje, bo skoro zastosowano oznakowanie dedykowane dla pojedynczego skrzyzowania to... zapominiales o art.5. Jezeli z oznakowania wynika, ze to jedno skrzyzowanie to traktuj to jako jedno skrzyzowanie choc z Kodeksu wynika, ze sa dwa.LeszkoII napisał(a):Pewne normy prawne można interpretować rozszerzająco. Wg. mnie tutaj mamy do czynienia z takim przyzwoleniem jurysdykcyjnym - bardzo zdroworozsądkowym
przez Zakopower » sobota 01 sierpnia 2015, 15:00
To nie dziw się, że dochodzisz do błędnych wniosków. Normy prawne należy traktować dosłownie, a nie cedować, jak ty.LeszkoII napisał(a):Napisane, napisane. Trzeba trochę ruszyć mózgownicą. Pewne normy prawne można interpretować rozszerzająco.Zakopower napisał(a):Ciekawe, bo przy tabliczkach T-6 jest mowa o przebiegu drogi z pierwszeństwem PRZEZ SKRZYŻOWANIE.
czy potraktuję je jako jedno czy jako dwa nic w tej materii się nie zmieni.LeszkoII napisał(a):Ma znaczenie, bo znaki określające pierwszeństwo ustalają je przed skrzyżowaniem. Na skrzyżowaniu realizujesz to, co na wlocie ustanowiono znakiem.
przez LeszkoII » sobota 01 sierpnia 2015, 19:15
T-6b wskazuje na kilka skrzyżowań. Polecam dwa zdania pod Rys. 2.2.6.4. z zał. nr 1. do "220-stki". Ogarniesz? Musisz a jak się nie uda, to na kawę do polonistki.szymon1977 napisał(a):Wiec niby masz racje, bo skoro zastosowano oznakowanie dedykowane dla pojedynczego skrzyzowania
To trochę dziwne, że słusznie twierdzisz, iż D-41 nie reguluje pierwszeństwa i jednocześnie znak D-1 albo A-6 wyznacza Ci skrzyżowanie...... Zdecyduj się, bo raczej masz rozdwojenie jaźni.szymon1977 napisał(a):to... zapominiales o art.5
Z PoRD niezupełnie to wynika, bo określenie "wydzielony pas" terenu powinno się rozumować analogicznie do korony drogi z UoDP - najlepiej pasuje.szymon1977 napisał(a):choc z Kodeksu wynika, ze sa dwa.
Żyjesz w błędzie. Wykładnia literalna stosowana jest stosunkowo rzadko, zwłaszcza wtedy, gdy dana fraza prawna nie ma konotacji z innymi(np. jest użyta jednokrotnie w obrębie jednego aktu normatywnego).Zakopower napisał(a):Normy prawne należy traktować dosłownie, a nie cedować, jak ty.
Zmieni, bo znaki regulujące pierwszeństwo dotyczą całego skrzyżowania (chyba, że przepisy stanowią inaczej - tj. A-7, B-20).Zakopower napisał(a):czy potraktuję je jako jedno czy jako dwa nic w tej materii się nie zmieni.