Relacja z rozmowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez Makabra » środa 13 maja 2015, 23:24

dylek napisał(a):
Makabra napisał(a):To czemu na takich rondach się nie daje prawego zjazdowego? Inny C12?

A nie słyszałeś tekstu o rondach i sygnalizacji : "jak na rondzie świecą, to my nie musimy, a musimy jak nie świecą " ? :D :mrgreen:

Ale juz lewy kierunkowskaz przy skrecie w lewo na tym rondzie obowiazkowo ma byc. Czyli ten tekst jest bez sensu. Takie gadanie, a podobno sygnalizacja swietlna tylko zezwala na wjazd za sygnalizator...
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szerszon » środa 13 maja 2015, 23:26

Mój rozmówca był wyraźnie zaskoczony szczegółowością moich pytań.

Zadaj mu moje. :wink:
Jeśli powiedział ,że zawracający ma ustąpic to było się zapytać, dlaczego ? Przecież nadjeżdża z prawej strony ..tak jak napisali w Art 25.1 i niech wyjaśni od kiedy to dalszy kierunek jazdy nadjeżdżającego ma wpływ na pierwszeństwo.
A co do rond to pokaż mu zdjęcie Makabry ze strzałkami kierunkowymi, albo jakieś rondo turbinowe. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez kg1956 » czwartek 14 maja 2015, 00:03

Potwierdził, że przed rondem lewy jak najbardziej. Chyba, że duże - to tylko prawy przy zjeździe.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez dylek » czwartek 14 maja 2015, 00:13

szerszon napisał(a):A co do rond to pokaż mu zdjęcie Makabry ze strzałkami kierunkowymi, albo jakieś rondo turbinowe. :lol:

Proponuję to:
https://www.google.pl/maps/@51.236493,22.5956977,149m/data=!3m1!1e3
z pytaniem, co biały TIR sygnalizuje prawym kierunkowskazem - jazdę prosto, czy chęć wypchnięcia niebieskiego pojazdu za prawy krawężnik ? :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szymon1977 » czwartek 14 maja 2015, 01:26

A co do rond to pokaż mu...
...aby bylo sprawiedliwie takie ze strzalkami takze przed zjazdem ze skrzyzowania. Czyzby male skrecanie wewnatrz duzego skrecania? Jest nadzieja, ze ktos sie odniesie bezposrednio do przepisow a nie bedzie wymyslal, ze strzalka p-8 oznacza skrecanie?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez sankila » czwartek 14 maja 2015, 01:45

szerszon napisał(a):W Poznaniu sygnalizują zjazd z ronda nawet "kwadratowego". Nie wiem na jakiej podstawie sobie tak wymyślili i co miał na mysli, ze jest to zgodne ze znaczeniem C-12. To co dla niego znaczy C-12 ?

To samo, co dla wszystkich, z wyj. "warszaffskiej szkoły jazdy".

Może zapoznaj się w treścią audytu, zalinkowanego przez Leszko? Zwłaszcza z przytoczonymi fragmentami...

zjazd z ronda.jpg
Zjazd z ronda
zjazd z ronda.jpg (71.86 KiB) Przeglądane 4423 razy

Stoi jak byk, że zjazd z ronda należy zawczasu zasygnalizować kierunkowskazem - jest tam coś o geometrii ronda, do którego się te uwagi stosują? Że np. "na kwadratowym NIE trzeba"?
A może cały KRA to "egzaminatory - w mordę jeża"?
http://kse-egzaminator.pl/wp-content/up ... inator.pdf
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szerszon » czwartek 14 maja 2015, 08:02

szymon1977 napisał(a):...aby bylo sprawiedliwie takie ze strzalkami takze przed zjazdem ze skrzyzowania. Czyzby male skrecanie wewnatrz duzego skrecania? Jest nadzieja, ze ktos sie odniesie bezposrednio do przepisow a nie bedzie wymyslal, ze strzalka p-8 oznacza skrecanie?

Na zdjęciu zalinkowanym przez Makabrę masz jak najbardziej strzałki wewnątrz skrzyżowania.
======================================================
sankila napisał(a):To samo, co dla wszystkich, z wyj. "warszaffskiej szkoły jazdy".

Może zapoznaj się w treścią audytu, zalinkowanego przez Leszko? Zwłaszcza z przytoczonymi fragmentami...

Stoi jak byk, że zjazd z ronda należy zawczasu zasygnalizować kierunkowskazem - jest tam coś o geometrii ronda, do którego się te uwagi stosują? Że np. "na kwadratowym NIE trzeba"?
A może cały KRA to "egzaminatory - w mordę jeża"?

Czytanie ze zrozumieniem nie było twoją mocną stroną.Akurat w tym przypadku pisali o rondzie z JEDNYM pasem ruchu.Z artykuły warszawskiego egzaminatora, który przytaczałem kilkukrotnie także wynikało, że w pewnych przypadkach dopuszczony jest prawy zjazdowy.
Czyli nie jest to rondo"kwadratowe", które posiada więcej niż jeden pas zjazdowy. Prawda, że napisałaś bzdurę ? :lol:
Poza tym nie określili tego jako zmianę kierunku jazdy.
Jeszcze polecam poczytać powyżej twego podkreślenia jak należy się ustawić przy wjeździe na skrzyżowanie.Kompletnie odmienny punkt widzenia przeczący, że obwiednia to droga jednokierunkowa z pierwszeństwem jak kiedyś pisałaś powołując się na świstek jakiegoś artysty z Gdaki. Czyli zmarnowałaś czas , kiedy tu ciebie nie było i nic się nie nauczyłaś.

W przypadku rond kwadratowych, chociażby takim co wrzucił Makabra, nie ma "pasa prawego zjazdowego"Namalowane strzałki kierunkowe na jezdni w dodatku nie pozostawiają wątpliwości co do kierunku jazdy. Nie wiem, gdzie sygnalizują jazdę na wprost z prawym kierunkowskazem, gdzie zgodnie z przepisami można zjechać z ronda na wprost z trzech pasów ruchu( Warszawa Al. Krakowska/Hynka)
Podejrzewam że KRA chodziło o ronda o większej ilości pasów ruchu niż jeden. Np to moje z Piastowa, gdzie prawy zjazdowy ma sens.
Tak więc życzę ci dalej ciężkiej i owocnej pracy z PoRD i językiem polskim.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szymon1977 » czwartek 14 maja 2015, 08:18

Czyli jak zwykle napisano tak ale chodzilo o co innego.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez kg1956 » czwartek 14 maja 2015, 08:25

Szerszon
Na stronie 26 napisano o rondach wielopasowych. Tyle że tylko przy zawracaniu. To ja już nic nie wiem.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szerszon » czwartek 14 maja 2015, 08:37

szymon1977 napisał(a):Czyli jak zwykle napisano tak ale chodzilo o co innego.

Nie. Napisano generalnie co trzeba. Masz po prostu swój punkt widzenia i doszukujesz się tego czego nie ma.
Jak może być prawy zjazdowy na rondzie kwadratowym, gdzie ewidentnie widać na zdjęciach, że pasów tych jest więcej.
Na pewno takie zachowanie ma sens przy rondach lotniskach.
kg1956 napisał(a):Szerszon
Na stronie 26 napisano o rondach wielopasowych. Tyle że tylko przy zawracaniu. To ja już nic nie wiem.
Tak jak wyżej pisałem. Na rondach wielopasmowych z namalowanymi pasami koncentrycznie opisane zachowanie ma sens, ponieważ najbezpieczniejszym opuszczeniem tego ronda jest zjazd przy prawej krawędzi.
Tak jak np tu...
Obrazek
Dlatego zadając pytanie powinieneś sprecyzować o co Ci chodzi i podzielić się wątpliwościami z panem egzaminatorem pokazując mu zdjęcie ronda kwadratowego np to z Warszawy Al.Krakowska/Hynka.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez kg1956 » czwartek 14 maja 2015, 13:55

Rozmawialiśmy na przykładzie Ronda Solidarności (al. Solidarności/Murawa) oczywiście w Poznaniu.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szoferemeryt » czwartek 14 maja 2015, 14:34

Nie rozumiem kilku spraw?
Przecież rondo, to rondo, a rondo to skrzyżowanie oznakowane A-7C-12!
To skąd podział na ronda kwadratowe, okrągłe czy "podłużne"?
Czyżby zachowanie się kierujących na rondzie zależało od wyglądu "bo widać", a nie od oznakowania?
Przecież C12 i A-7 określa skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a nie to co widać, że rondo nie jest okrągłe lub w wyglądzie inne.
Wielkość ronda też ma znaczenie, a nie znaki?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szerszon » czwartek 14 maja 2015, 14:58

kg1956 napisał(a):Rozmawialiśmy na przykładzie Ronda Solidarności (al. Solidarności/Murawa) oczywiście w Poznaniu.
Znam.No to opowiada bzdury. Na googlach widać jak przebiegają pasy ruchu jak się zjeżdża na wprost. I on tam wymaga prawego kierunkowskazu ?
Zapytaj się gościa jak już się pozbierasz ze śmiechu z podłogi, a gdzie to jest napisane, że mam obowiązek sygnalizacji opuszczania skrzyżowania ?
Naprawdę przypadkowy egzaminator.
szoferemeryt napisał(a):Nie rozumiem kilku spraw?
Przecież rondo, to rondo, a rondo to skrzyżowanie oznakowane A-7C-12!
To skąd podział na ronda kwadratowe, okrągłe czy "podłużne"?
Czyżby zachowanie się kierujących na rondzie zależało od wyglądu "bo widać", a nie od oznakowania?
Przecież C12 i A-7 określa skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a nie to co widać, że rondo nie jest okrągłe lub w wyglądzie inne.
Wielkość ronda też ma znaczenie, a nie znaki?
Jeszcze turbinowe... :) Znak C-12 dotyczy tylko z której strony masz wyspę w czasie przejazdu przez skrzyżowanie. W każdym z wymienionych przez ciebie przypadków ta strona jest cały czas ta sama. Tutaj więc wszystko w porządku.
Zachowanie z grubsza też jest to samo. Jedyne co się różni to tor jazdy( kierunek ruchu) podczas jazdy przez skrzyżowanie, ewentualnie ten "prawy zjazdowy" w celu ułatwienia wjazdu na skrzyżowanie pojazdom zbliżającym sie do skrzyżowania.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez dylek » czwartek 14 maja 2015, 15:17

kg1956 -
https://www.google.pl/maps/@52.434984,16.939048,3a,90y,11.4h,45.12t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbafWQud7uQ5M9A9cgv-h1g!2e0!6m1!1e1
Tu widzę prawy pas zanika zaraz za rondem, więc prościej jest z niego lewym wyjechać.
Ale jak ja na prawym pasie, a ten Ford na lewym mi włączy prawy kierunek...to noga do hamulca, by mi przodu nie rozwalił. Tyle da ten prawy kierunkowskaz... wymusi na mnie reakcję na jego zachowanie.
Na prawym pasie takiego ronda, to prawy zjazdowy ujdzie...nikogo nie zmyli, więc zabroniony nie jest, choć niczym ani nie wymagany, ani nie uzasadniony...ale na lewym pasie to osobiście traktowałbym na egzaminie jako błąd.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Relacja z rozmowy.

Postprzez szoferemeryt » czwartek 14 maja 2015, 15:40

szerszon napisał(a):Jeszcze turbinowe... :) Znak C-12 dotyczy tylko z której strony masz wyspę w czasie przejazdu przez skrzyżowanie. W każdym z wymienionych przez ciebie przypadków ta strona jest cały czas ta sama. Tutaj więc wszystko w porządku.
Zachowanie z grubsza też jest to samo. Jedyne co się różni to tor jazdy( kierunek ruchu) podczas jazdy przez skrzyżowanie, ewentualnie ten "prawy zjazdowy" w celu ułatwienia wjazdu na skrzyżowanie pojazdom zbliżającym sie do skrzyżowania.

Turbinowe? Takie skrzyżowanie określają głównie znaki, a nie geometria.
C-12 określa tylko położenie wyspy względem pojazdu? A gdzie to jest napisane.Bo widać?
I nic nie jest w porządku.
Prawy zjazdowy, ma być ułatwieniem, gdzie to napisane, a co z pojazdem jadącym na wprost obok wlotu niby któremu ułatwia wjazd?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości