Czy mogłem skręcić do posesji?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez mariusz79 » niedziela 11 maja 2014, 14:20

A czy w tym miejscu https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81om%C5%BCa&hl=pl&ie=UTF8&ll=53.174008,22.066303&spn=0.00094,0.001725&sll=53.345192,22.770257&sspn=3.837262,7.064209&t=h&hnear=%C5%81om%C5%BCa,+podlaskie&z=19&layer=c&cbll=53.173962,22.066447&panoid=VdMffPh566XLywuekc27FA&cbp=12,116.52,,0,0
będąc na trzecim pasie (licząc od lewej) ze strzałką kierunkową w prawo mogę pojechać prosto z zamiarem skręcenia w prawo dopiero na najbliższym skrzyżowaniu, czy muszę obowiązkowo skręcić w prawo na dworzec PKS?
Czy może chcąc skręcić w prawo na skrzyżowaniu powinienem jechać pasem drugim licząc od lewej i zmienić pas na prawy dopiero w tym miejscu, czyli za strzałkami sugerującymi skręt w prawo na dworzec?
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81om%C5%BCa&hl=pl&ie=UTF8&ll=53.173772,22.066893&spn=0.00094,0.001725&sll=53.345192,22.770257&sspn=3.837262,7.064209&t=h&hnear=%C5%81om%C5%BCa,+podlaskie&layer=c&cbll=53.173825,22.066866&panoid=tSZfdC0v1pyCGjKW7UlTdQ&cbp=12,150.78,,0,0&z=19
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez taik » niedziela 11 maja 2014, 19:15

LeszkoII napisał(a):Podałeś @ast'owi przykład oznakowania F-10 i P-8 na wlotach skrzyżowania. Wiadomo(tzn. ja wiem), że chodzi o przejazd przez skrzyżowanie.
Natomiast umieszczenie (P-8 a tym bardziej zastosowanie się do niego)przed zjazdem na stację paliw /...wobec tego, co poniżej zacytuję.../ już takie oczywiste dla mnie nie jest :hmm:
taik napisał(a):Strzałki kierunkowe, jak i znaki [F-10], pozostają tym samym bez wpływu na manewry opuszczenia, zjazdu z drogi do obiektu przydrożnego/drogi wewnętrznej.
Wyjaśnisz, a raczej rozwiniesz jeden z poprzednich Twoich postów?
Trudno bowiem malować P-8 w celu wjazdu do posesji. Co innego jednak parking przy autostradzie, obiekt przydrożny, itp.

Śpieszę z wyjaśnieniem.

Sytuacja, którą przedstawiłem na przykładzie Astowi, dotyczy zjazdu umiejscowionego w otoczeniu wlotu skrzyżowania, przy na pasie ruchu, z którego możliwa jest jazda przez skrzyżowanie.
I to jest sprawa jasna - strzałki kierunkowe pozostają bez wpływu na manewry opuszczenia, zjazdu z drogi, inaczej mówiąc, strzałki kierunkowe wyznaczają obowiązujące kierunki jazdy przez skrzyżowanie.

To co napisałem wcześniej, przy poście wyjaśniającym, gdzie strzałki kierunkowe się umieszcza, dotyczyło sytuacji zgoła odmiennej.
Chodzi o takie miejsca: 1, 2, 3.

Jest częstą praktyką, iż zjazdy publiczne do obiektów przydrożnych (stacje paliw, galerie handlowe, magazyny, dyskonty spożywcze, itd.) wyposaża się w wydzielone, dodatkowe pasy ruchu i znakuje je (te pasy) na wzór pasów wyłączania - stąd strzałki kierunkowe, a tym samym traktuje się takie miejsca jako wyjazdy z drogi - odsyłam do definicji §3.16 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

Dla takich właśnie miejsc - wyjazdów z drogi lub wjazdów na drogę - przewidziane jest oznakowanie pasów wyłączania, włączania oraz przeplatania - pkt. 7.7. Z-2 220.
Stosuje się drobną karykaturę powyższego, by zapewnić płynność ruchu, poprzez zastosowanie pasa ruchu pełniącego funkcję akumulacyjną.

Trudno powiedzieć w takiej sytuacji, że kierowca nie stosuje się do strzałek kierunkowych w obliczu jazdy po pasie ruchu, który prowadzi tylko w jednym kierunku - do zjazdu publicznego, choć jest to raczej wtórny efekt, wynik geometrii. :wink:
LeszkoII napisał(a):Według mnie przy odczytywaniu tzw. miejsc przecinania sie kierunków ruchu poza skrzyżowaniem, trzeba kierować się zdroworozsądkowym kryterium. Polecam choćby 'kryterium ogólnodostępności' do takich miejsc jak: stacje benzynowe, duże parkingi, supermarkety, gdzie ruch w kierunku tych miejsc statystycznie rzecz biorąc ma realny wpływ na płynność ruchu.
http://goo.gl/maps/usWWa --> to znak C-2, mocno zarośnięty (GSV odwiedziło Nowy Sącz ponownie) Czy mogę za nim skręcić do posesji lub zawrócić na drodze?

Nie ma definicji, stąd trudno o ścisłe określenie, ale podzielam Twój punkt widzenia.
Zarządcy dróg publicznych nie znakują znakami nakazu takich, indywidualnych zjazdów - jest to raczej pozbawione sensu.

Chodzi generalnie o to, że wszelkie - jak to określa 220 - miejsca krzyżowania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniami (cokolwiek to jest) znakować przy pomocy znaków nakazu, nie zakazu - alternatywy, której dla takiego przypadku 220 nie dopuszcza.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez taik » niedziela 11 maja 2014, 19:42

mariusz79 napisał(a):A czy w tym miejscu będąc na trzecim pasie (licząc od lewej) ze strzałką kierunkową w prawo mogę pojechać prosto z zamiarem skręcenia w prawo dopiero na najbliższym skrzyżowaniu, czy muszę obowiązkowo skręcić w prawo na dworzec PKS?

Jadąc prosto tym pasem ruchu, ze strzałkami kierunkowymi w prawo, przejeżdżasz w obrębie zjazdu i kontynuujesz tym samym jazdę pasem ruchu do skrętu w prawo na najbliższym skrzyżowaniu, nic ponad to.
Przyznam szczerze, że te strzałki przed zjazdem są naniesione dość niefortunnie - ktoś przedobrzył.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez mariusz79 » wtorek 13 maja 2014, 22:19

No właśnie, ktoś przedobrzył, a nie chcę by któryś z egzaminatorów przerwał egzamin jeśli osoba egzaminowana wcześniej zmieni pas i pojedzie prosto po strzałkach kierunkowych w prawo by skręcić w prawo dopiero na skrzyżowaniu.
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez Henq » środa 14 maja 2014, 00:35

mariusz79 napisał(a):No właśnie, ktoś przedobrzył, a nie chcę by któryś z egzaminatorów przerwał egzamin jeśli osoba egzaminowana wcześniej zmieni pas i pojedzie prosto po strzałkach kierunkowych w prawo by skręcić w prawo dopiero na skrzyżowaniu.

Ale tam nie ma strzałek kierunkowych w prawo, chyba że inny google street view oglądamy? W@Leszka przykładzie masz dwa pasy do jazdy na wprost(i lewy do zawracania)!
Żaden egzaminator w tym miejscu nie powie Ci: "skręcamy w prawo" tylko "na najbliższym skrzyżowaniu proszę jechać prosto/w lewo/w prawo".
Popatrz, przetraw, zrozumiesz.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez mariusz79 » środa 14 maja 2014, 08:56

Ale tam nie ma strzałek kierunkowych w prawo, chyba że inny google street view oglądamy?

No jak nie ma.
https://www.google.pl/maps/@53.174125,22.065946,3a,75y,90h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sJIr6s8ADi-QhPpYmi_dd4g!2e0?hl=pl
N prawym pasie masz trzy strzałki, mijasz wjazd na dworzec i masz kolejne trzy strzałki.
Po za tym chyba mnie nie zrozumiałeś.
Jeśli egzaminator wyda polecenie: na najbliższym skrzyżowaniu pojedziemy w lewo, to powstaje pytanie w którym miejscu zmienić pas na prawy. Czy można już zmienić pas jeszcze przed wjazdem na dworzec np. w tym miejscu:
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81om% ... 16.52,,0,0
czy może dopiero za wjazdem na dworzec np. w tym miejscu:
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81om% ... ,,0,0&z=19
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez Makabra » czwartek 15 maja 2014, 12:24

LeszkoII napisał(a):
Makabra napisał(a):Tutaj podobna sprawa i to jeszcze na skrzyżowaniu. Od której strony by nie jechał to strzałki nie umożliwiają wjazdu do tej willi, pomimo że kiedyś była tam jeszcze sygnalizacja dla wyjazdu z tej willi.
https://www.google.pl/maps/@50.079917,1 ... !2e0?hl=pl
Świetny przykład!


Jakby co, to znalazłem na starym streetiview jak wyglądało to skrzyżowanie kiedy była sygnalizacja dla tej posesji i z każdej strony strzałki które nie umożliwiały wjazdu do niej :mrgreen:
Patrzcie i podziwiajcie ten majstersztyk organizacji ruchu :lol:

https://www.google.pl/maps/@50.080074,1 ... VYnUsA!2e0

mariusz79 napisał(a):Jeśli egzaminator wyda polecenie: na najbliższym skrzyżowaniu pojedziemy w lewo, to powstaje pytanie w którym miejscu zmienić pas na prawy. Czy można już zmienić pas jeszcze przed wjazdem na dworzec np. w tym miejscu:
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81om% ... 16.52,,0,0
czy może dopiero za wjazdem na dworzec np. w tym miejscu:
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81om% ... ,,0,0&z=19


Ja bym nie ryzykował zmieniania pasa na ten do skrętu jeszcze przed dworcem. Potem jest jeszcze dużo miejsca. A jest to idiotycznie oznakowane bo te pierwsze trzy strzałki albo powinny zniknąć albo powinny być tam też strzałki do jazdy na wprost, ( chociaż to z kolei wprowadzało by w błąd chcących jechać prosto ), albo przesunięte na ten pas z kostki brukowej przy krawężniku.



Zresztą jeśli polecenie padłby tak wcześnie że byłby czas zmienić pas przed wjazdem na dworzec:
https://www.google.pl/maps/@53.174161,2 ... !2e0?hl=pl
to w życiu bym nie założył że tam jest dworzec a nie skrzyżowanie.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez maryann » czwartek 15 maja 2014, 13:17

LeszkoII napisał(a):zjazd z dworca MPK oraz przecinka do zawracania/skrętu w lewo z dworca nie są skrzyżowaniami.
Przecinka i owszem- ale ten skręt do dworca wygląda jak skrzyżowanie, więc jako jednak skrzyzowanie jak najbardziej podciąga się pod zakaz skrętu.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez taik » czwartek 15 maja 2014, 14:09

Makabra napisał(a):to w życiu bym nie założył że tam jest dworzec a nie skrzyżowanie.

O tym, że to nie jest skrzyżowanie, informuje kierowcę:
- brak znaku [D-1] przy zjeździe,
- brak znaku [F-10] przed zjazdem, oraz
- brak oznakowania zjazdu jako wlotu skrzyżowania szerokości 6 m i większej ([P-4], [P-13], [P-8]) - ten argument zależy ściśle od szerokości drogi, nie mam pewności, czy wynosi ona min. 6 m,
- brak oznakowania drogi przy zjeździe (tą którą jedziemy) jako wlotu skrzyżowania szerokości 6 m i większej ([P-1d], [P-2a], [P-2b], [P-8]).
maryann napisał(a):(...) ten skręt do dworca wygląda jak skrzyżowanie, więc jako jednak skrzyzowanie jak najbardziej podciąga się pod zakaz skrętu.

Zbyt daleka droga, by "formalnie" nazwać to skrzyżowaniem.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez maryann » czwartek 15 maja 2014, 15:02

Jaka droga?
Na zdjęciu, po zastanowieniu- może i podjazd do dworca. Ale normalnie w ruchu, to normalne skrzyzowanie- wlot jednokierunkowej.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez taik » czwartek 15 maja 2014, 15:37

maryann napisał(a):Jaka droga?

"Daleka droga" jako związek frazeologiczny.
maryann napisał(a):Na zdjęciu, po zastanowieniu- może i podjazd do dworca. Ale normalnie w ruchu, to normalne skrzyzowanie- wlot jednokierunkowej.

Maryann, używasz klasyfikacji wykraczającej poza definicję z ustawy.

Proszę, odpowiedz mi na pytanie.
Kto na tym "skrzyżowaniu" posiada pierwszeństwo przejazdu i jakie oznakowanie informuje o tym jadących drogą dwujezdniową... a może inaczej... i dlaczego stosownego oznakowania, informującego o pierwszeństwie przejazdu, nie umieszczono na wlotach drogi dwujezdniowej?
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez maryann » czwartek 15 maja 2014, 15:58

Bo na większości dróg przed skrzyżowaniami nie informuje się o pierwszeństwie D1 lub A6?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy mogłem skręcić do posesji?

Postprzez taik » czwartek 15 maja 2014, 16:21

maryann napisał(a):Bo na większości dróg przed skrzyżowaniami nie informuje się o pierwszeństwie D1 lub A6?

Dobrze, że okrasiłeś powyższą wypowiedź znakiem zapytania. :D

Maryann, jest wręcz przeciwnie do tego, co napisałeś.
Pkt. 2.2.8 "Ustąp pierwszeństwa" Z-1 220 napisał(a):Znaki [A-7] i [B-20] umieszczone przed skrzyżowaniem nie mogą występować samodzielnie, lecz tylko z odpowiednimi znakami ([A-6] lub [D-1]) na drodze z pierwszeństwem przejazdu. Nie dotyczy to znaków umieszczonych przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym.

oraz
Pkt. 3.2.21 "Stop" Z-1 220 napisał(a):[B-20] nie może występować samodzielnie na skrzyżowaniach. Należy go stosować odpowiednio ze znakami [D-1] lub [A-6] (pkt 5.2.1. lub 2.2.6).

Pomijam przypadki, o których również należy wspomnieć, by ująć całość zagadnienia, nie powtarzania znaku [D-1] dla skrzyżowania odległego nie więcej niż 50 m od skrzyżowania oznakowanego znakiem [D-1] (pkt. 5.2.1.3 Z-1 220) lub oznakowania jednym znakiem [A-6] (z odpowiednią tabliczką [T-6b]) wielu skrzyżowań, jeżeli nie można zastosować indywidualnego (dla każdego z tych skrzyżowań) oznakowania.
Powyższe okoliczności nie występują z oczywistych względów.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości