przez LeszkoII » piątek 04 stycznia 2013, 13:14
No właśnie to czy zawrócimy nie wyniknie z faktu, że jeździliśmy wokół wyspy n razy, tylko z efektu którym zjazdem opuszczamy rondo. Czyli objeżdżając wyspę nie zawracaliśmy tylko odchodziliśmy na n-ty krąg. I teraz gdy wybór padnie na wlot, którym wjechaliśmy to globalnie "zawrócimy" a jeśli nie to globalnie "skręcimy w prawo". To by była głupota, żeby z lewego pasa objeżdżać wyspę aby opuścić skrzyżowanie na kierunku "w prawo".
Zejdźmy do reala. Te strzałki F-10/P-8 umieszczone na skrzyżowaniu informują czy dany pas służy do kontynuacji kierunku(strzałka w lewo lub na wprost) czy zabrania kontynuacji w ruchu okrężnym(strzałka na wprost lub w prawo).
Wybór czy zastosować strzałkę w lewo czy na wprost do pozostania w ruchu okrężnym, zależy już od geometrii ronda i leży w gestii organizatora ruchu. Strzałki umieszczone przed rondem pełnią podobną rolę. Chodzi dostosowanie się do wytycznych organizatora ruchu.
Czy jeśli nie ma strzałek kierunkowych to nie mogę "zawrócić" z zewnętrznego pasa? hmmm na razie tylko pytam.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki