Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez maryann » wtorek 05 października 2010, 15:01

Ja całe życie uważałem, że jest nieprawidłowy, bo w pewnym momencie jesteś za linią, której przekraczać nie wolno. I nie chodzi o sposób jej przekroczenia, tylko fakt, że tam jesteś.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Cyberix » wtorek 05 października 2010, 15:08

cman napisał(a):Gdybym ją uzyskał, to zapytałbym co jest konkretnie w sytuacji 1 nieprawidłowe i na podstawie czego.

Kod: Zaznacz cały
z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

Powracam na prawy pas, przy którym leży przy linia przerywana. Rozumiem, że masz inną teorię, która nam teraz przedstawisz i poprzesz odpowiednimi zapisami.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez bac » wtorek 05 października 2010, 15:13

Co mnie obchodzi wyjątek stosujący się do strony linii ciągłej, skoro przekraczam ją od strony linii przerywanej?
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Cyberix » wtorek 05 października 2010, 15:16

Czyli wg was, obie sytuacje są prawidłowe, tak? W obu przypadkach mogę powracać kiedy chcę? To w takim razie po co druga część zdania?

Zmieniłeś post, ale ten tekst "co mnie obchodzi wyjątek" no sorry, ale przesadziłeś. Rozumowanie na poziomie dziecka z przedszkola. Co mnie obchodzą przepisy...
Ostatnio zmieniony wtorek 05 października 2010, 15:19 przez Cyberix, łącznie zmieniany 1 raz
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez maryann » wtorek 05 października 2010, 15:17

Cyberix napisał(a):Obrazek
Wygląda na to, że wyjątek opisuje sytuację 2. tylko w strasznie chory, pokrętny sposób.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 15:27

Cyberix napisał(a):Czyli wg was, obie sytuacje są prawidłowe, tak? W obu przypadkach mogę powracać kiedy chcę? To w takim razie po co druga część zdania?

Przepis dotyczący linii P-3 mówi o tym czego ta linia zabrania.
Mówi, że zabrania ona przejeżdżania przez nią od strony linii ciągłej. Tego i tylko tego ona zabrania, nie zabrania przejeżdżania przez nią od strony linii przerywanej.
Dodatkowo jest jeszcze wyjątek, który w pewnej sytuacji zezwala, pomimo powyższego, na przejeżdżanie przez nią od strony linii ciągłej. I jak słusznie bac napisał, co go obchodzi w/w wyjątek dotyczący przejeżdżania od strony linii ciągłej, jeżeli w sytuacji 1 przejeżdżamy od strony linii przerywanej.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Cyberix » wtorek 05 października 2010, 15:34

Nie obraź się, ale twoja logika rozumowania jest czasem porażająca.

Przepis wyraźnie wprowadza wyjątek, że dla wyprzedzania liczy się linia przerywana od strony pasa z którego zaczęło się manewr wyprzedzania a nie od strony pasa po którym się wyprzedza.

I nie ma nad czym dyskutować.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 15:41

Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Cyberix » wtorek 05 października 2010, 15:47

cman i bac, jeśli uważacie, że oba przypadki są prawidłowo to po co w tym opisie jest fragment:

Znak P-3 „linia jednostronnie przekraczalna” oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

Gdyby było tak jak twierdzicie, to przepis brzmiałby: z wyjątkiem powrotu po wyprzedaniu. Tymczasem przepis dokładniej precyzuje kiedy powrót jest dozwolony a kiedy nie jest. Problem w tym, że wy tego nie chcecie widzieć tworząc własną logikę interpretowania zapisów.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 16:01

A możesz odpowiedzieć na moje pytanie? To naprawdę znaczenie uprości i przyspieszy wszystko.

Cyberix napisał(a):cman i bac, jeśli uważacie, że oba przypadki są prawidłowo to po co w tym opisie jest fragment:

Znak P-3 „linia jednostronnie przekraczalna” oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

Po to, żeby pojazd który przejechał na lewą stronę przez linię P-3 od jej strony przerywanej, mógł po wyprzedzeniu legalnie wrócić na prawą stronę.

Cyberix napisał(a):Gdyby było tak jak twierdzicie, to przepis brzmiałby: z wyjątkiem powrotu po wyprzedaniu. Tymczasem przepis dokładniej precyzuje kiedy powrót jest dozwolony a kiedy nie jest. Problem w tym, że wy tego nie chcecie widzieć tworząc własną logikę interpretowania zapisów.

Odpowiedz na moje pytanie - naprawdę pójdzie dużo szybciej.

Na wszelki wypadek powtórzę:

Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez qwer0 » wtorek 05 października 2010, 16:54

Nie obraź się, ale twoja logika rozumowania jest czasem porażająca.

Logika nie ma tu nic do rzeczy.
Wystarczy umiejetnosc "czytanie ze zrozumieniem", z ktora masz najwyrazniej problemy.

Aby sytuacja byla jasna, odpowiedz na jedno, wazne... ale to <&%#$@> wazne pytanie!

"Który dokładnie przepis lub fragment przepisu zabrania przejechania linii P-3 od strony linii przerywanej?"

Takiego nie ma wiec wszystko jasne.

Radze pozmieniac te malowidla, bo niejeden wejdzie, looknie, nie przeczyta calego watku i jeszcze bedzie myslal, ze jest tak jak na rysunkach.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez zaglebiak » wtorek 05 października 2010, 17:00

Co do 1 sytuacji Cyberixa, która jest sporna (zresztą to ja przecież założyłem temat) to ciekawy tekst z innego forum:
Wyprzedzanie z przejeżdżaniem (podczas powracania na swój pas) przez linię ograniczającą wyprzedzanie z Twojego pasa, jest niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym i jako takie jest wykroczeniem. W związku z wykroczeniem na podstawie Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, Nr 124, poz. 1152, Nr 130, poz. 1190, Nr 137, poz. 1302, Nr 149, poz. 1451 i 1452, Nr 162, poz. 1568 i Nr 200, poz. 1953) art. 24 ust. 1 pkt 1 , taryfikator przewiduje mandat w wysokości 250zł

Teoretycznie mogą też ukarać na podstawie Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393) § 86 ust. 4 i 5 - 200zł.

Więc Cyberix chyba ma rację. Poza tym linia przerywana w 1 sytuacji oznacza możliwość wyprzedzania przez użytkowników tamtego pasa ruchu. Dodatkowo taka linia jest na łukach oraz wzniesieniach, a tam wyprzedzanie jest zabronione. Ja bym w każdym razie nie chciał, żeby ktoś na linii przerywanej od mojej strony jechał sobie pod prąd. Tym bardziej, że widoczność jest ograniczona.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 17:12

Nie no naprawdę... załamać się można...

A co to za inne forum i czyja wypowiedź?
Nawiasem mówiąc, ja też mogę nawalić kilka linijek pozycji wszystkich nowelizacji z dziennika ustaw (które same w sobie nie mają tutaj żadnego znaczenia, ale tak poważnie wyglądają, nie?) i co z tego?

Skoro moje wyjaśnienia są dla Ciebie również niezrozumiałe, to może Ty zechciałbyś odpowiedzieć na moje pytanie albo zadać je tym "znawcom" z innego forum?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez Jarons » wtorek 05 października 2010, 17:23

cman napisał(a):A co to za inne forum i czyja wypowiedź?


Pewnie te:
http://www.forumsamochodowe.pl/zakoncze ... t38461.htm
Jarons
 
Posty: 159
Dołączył(a): wtorek 01 czerwca 2010, 13:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakonczenie wyprzedzania na linii P4 lub P3 (1 sytuacja)

Postprzez cman » wtorek 05 października 2010, 17:31

Raczej nie, bo na tym nie ma żadnej takiej wypowiedzi, którą zacytował.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości