lewoskręt podwójna ciągła kolizja kto ma racje?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez athlon » środa 26 maja 2010, 22:57

Olin napisał(a):Mało tego. Ty zmieniałes kierunek jazdy, a więc nawet nie musiałeś upewniać się w lusterku co dzieje się za twoim pojazdem.


może mi to ktoś wytłumaczyć?
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez sankila » środa 26 maja 2010, 23:21

Cyberix napisał(a):A od kiedy to podwójna ciągła stricte zabrania wyprzedzania?
Jedynka zaczyna wyprzedzać zanim zaczynają się linie podwójnie ciągłe, kończy wyprzedzanie w miejscu gdzie linie podwójne ciągłe się kończą. Nie ma zakazów wyprzedzania, nie ma skrzyżowań (tylko wjazdy na posesje). Czy łamie jakieś przepisy? Jakie?

Jedynka łamie przepis o obowiązującym ruchu prawostronnym i stwarza zagrożenie czołowego zderzenia z prawidłowo jadącym pojazdem.

Podwójna ciągła nie zabrania wyprzedzania, tylko jej przekraczania (w obie strony); póki jej nie naruszysz - wyprzedzaj ile chcesz; pod warunkiem, że ani na moment nie znajdziesz się na pasie do jazdy w przeciwnym kierunku, bez możliwości powrotu.

waldasiek
jak najbardziej odwołuj się - w momencie zderzenia gość jechał pod prąd, pasem przeznaczonym do jazdy w przeciwnym kierunku.
Zachowanie ostrożności nie obejmuje tak ekstremalnych przypadków.
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cman » środa 26 maja 2010, 23:50

sankila napisał(a):Jedynka łamie przepis o obowiązującym ruchu prawostronnym...

A o czym ten przepis stanowi?

sankila napisał(a):...i stwarza zagrożenie czołowego zderzenia z prawidłowo jadącym pojazdem.

Niby jakim?

sankila napisał(a):wyprzedzaj ile chcesz; pod warunkiem, że ani na moment nie znajdziesz się na pasie do jazdy w przeciwnym kierunku, bez możliwości powrotu.

Bo co?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kg1956 » czwartek 27 maja 2010, 08:57

Cyberix napisał(a):Jedynka zaczyna wyprzedzać zanim zaczynają się linie podwójnie ciągłe, kończy wyprzedzanie w miejscu gdzie linie podwójne ciągłe się kończą. Nie ma zakazów wyprzedzania, nie ma skrzyżowań (tylko wjazdy na posesje). Czy łamie jakieś przepisy? Jakie?
Obrazek

To jest myślę poważna dyskusja, a Ty sobie żartujesz!
Podwójna ciągła moim zdaniem oznacza, że nie wolno znaleźć się po jej drugiej stronie. To dla mnie oczywiste. Właśnie dlatego, aby uniknąć tego typu wypadków w takich miejscach. Obowiązkiem wyprzedzającego jest upewnić się, że nie spowoduje utrudnienia w ruchu i zachować szczególną ostrożność. Dla mnie sprawa ewidentna.
PS. Do głowy by mi nie przyszło, by w takim miejscu wyprzedzać.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Cyberix » czwartek 27 maja 2010, 10:07

kg1956 napisał(a):To jest myślę poważna dyskusja, a Ty sobie żartujesz! Podwójna ciągła moim zdaniem oznacza, że nie wolno znaleźć się po jej drugiej stronie.
To źle ci się wydaje, podwójna ciągła oznacza zakaz przejeżdżania przez te linie. Nie mówi nic o wyprzedzaniu ani o tym czy nie można się znaleźć po drugiej stronie. Dyskutujmy w kontekście przepisów PoRD a nie tego co się tobie czy komuś innemu wydaje.

Nie powtarzajcie też jak papugi, że "przy manewrach należy zachować szczególną ostrożność", bo całe PoRD można by zastąpić tym jednym zdaniem i nie byłoby wypadków...
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez kg1956 » czwartek 27 maja 2010, 11:43

Rozumiem, że uważasz wyprzedzanie w takim miejscu za dozwolone i sam w takim miejscu wyprzedzasz.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cman » czwartek 27 maja 2010, 11:50

A ja rozumiem, że uważasz wyprzedzanie w takim miejscu za niedozwolone (pomijając w tym momencie sygnalizowanie ostatniego z pojazdów). Jeżeli tak, to na podstawie jakich przepisów?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Joter » czwartek 27 maja 2010, 12:00

Znak P-4 "linia podwójna ciągła" stosuje się w celu rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu na odcinkach jezdni, na których należy wyeliminować przejeżdżanie pojazdów na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu. Znak P-4 może być poprzedzony znakiem P-6 "linia ostrzegawcza", który ostrzega kierujących pojazdami o zbliżaniu się do niebezpiecznego miejsca, w szczególności odcinka drogi na którym zastosowano linie P-4.

Dla mnie tekst, że przy pomocy odpowiednich znaków należy:- wyeliminować przejeżdżanie na część jezdni dla przeciwnego kierunku ruchu, w miejscu uznanym za niebezpieczne- oznacza, że w tym miejscu, żaden pojazd nie może znaleźć się na pasie przeciwnego kierunku. Cieszę się, że jest nas tu więcej.
Joter
 
Posty: 72
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 18:52

Postprzez cman » czwartek 27 maja 2010, 12:05

Joter napisał(a):Dla mnie tekst, że przy pomocy odpowiednich znaków należy:- wyeliminować przejeżdżanie na część jezdni dla przeciwnego kierunku ruchu, w miejscu uznanym za niebezpieczne- oznacza, że w tym miejscu, żaden pojazd nie może znaleźć się na pasie przeciwnego kierunku.

Bardzo ciekawy wniosek... Dla mnie ten tekst oznacza, że linię podwójną ciągłą stosuje się w celu wyeliminowania przejeżdżania na część jezdni dla kierunku przeciwnego. A ja się pytam, jaki przepis zabrania przebywania na części jezdni dla kierunku przeciwnego?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kg1956 » czwartek 27 maja 2010, 12:21

A jak przejechałeś na przeciwny pas to na nim nie jesteś? :shock:
Nie rób jaj!
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cman » czwartek 27 maja 2010, 12:22

kg1956 napisał(a):A jak przejechałeś na przeciwny pas to na nim nie jesteś?

No jestem i właśnie pytam o to, jaki przepis zabrania mi na nim być.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kg1956 » czwartek 27 maja 2010, 12:28

No właśnie ten przytoczony. Żeby na pasie być trzeba na niego przejechać. Nie jest napisane, że przez podwójną ciągłą.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lith » czwartek 27 maja 2010, 12:33

przejecha tam gdzie jeszcze mógł :) Gdyby sztywno się trzymac przepisów to wręcz nie może już wrócić.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez glor » czwartek 27 maja 2010, 12:34

No jestem i właśnie pytam o to, jaki przepis zabrania mi na nim być.


A możesz mi powiedzieć po co na niego wjechałeś skoro byłeś uprzedzany o miejscu (odcinku drogi) niebezpiecznym i nie powinno tam Ciebie być?
glor
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa 20 czerwca 2007, 10:19
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez kg1956 » czwartek 27 maja 2010, 12:38

lith napisał(a):przejecha tam gdzie jeszcze mógł :) Gdyby sztywno się trzymac przepisów to wręcz nie może już wrócić.

Z całym szacunkiem ale dokładnie odwrotnie! Powinien spieprzać z tego pasa i to szybko. Obojętnie czy przez ciągłą czy każdą inną...
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości