To oczywista oczywistość, nie szkoda Ci klawiatury? jest wyspa centralna = jest skanalizowany ruch a znaki C-12 lub ich brak nie ma nic do tego.racjonalista napisał(a):LeszkoII napisał(a):Wyspa centralna kanalizuje ruch na skrzyżowaniu.
W obu przypadkach kanalizuje.
Nie zawsze. Podałeś ogólny przykład: jest C-12 Vs brak C-12. Podtrzymuję to co napisałem i wrzucę link: http://goo.gl/maps/5kPsOracjonalista napisał(a):Bez C-12 też tak należy przemierzać....LeszkoII napisał(a):Skrzyżowanie oznaczone na każdym wlocie znakiem C-12 należy przemierzać tak, żeby wyspę centralną mieć po swojej lewej stronie.
Po raz kolejny udowadniasz, że z umiłowaniem siejesz zamęt na Forum, wyrywasz wypowiedzi z kontekstu, zadajesz pytania a później udzielasz odpowiedzi na inne.racjonalista napisał(a):Poważnie? Jak nie ma C-12 to mogę jeździć w drugą stronę? Myślałem że obowiązuje ruch prawostronny w Polsce. Poza tym jest jeszcze znak B-2
Pominąłeś to, co napisałem wielkimi literami - i zrobiłeś to w swoim chamskim stylu

Zapomniałeś dodać do wypowiedzi LeszkaII napisał(a):O ILE INNE ZNAKI DROGOWE TEGO NIE ZABRANIAJĄ!
Mylisz się. C-12 wiele mówi o pierwszeństwie na skrzyżowaniu:racjonalista napisał(a):C-12 nie ma nic do pierwszeństwa. Od pierwszeństwa na skrzyżowaniu z wyspą są inne znaki.
- jeśli ustawiono tylko C-12, to pierwszeństwo reguluje Art. 25.1;
- jeśli ustawiono dodatkowo A-7, to pierwszeństwo regulują znaki drogowe C-12 oraz A-7(łącznie),
- jeśli ustawiono znak C-12, to żadna droga nie posiada pierwszeństwa,
- jeśli nie ustawiono C-12, to o ile pierwszeństwo regulują znaki - są to znaki D-1, A-7 lub B-20.
Nadal twierdzisz, że "C-12 nie ma nic do pierwszeństwa"?

"Ruch okrężny" to nazwa znaku C-12. Takie oznakowane skrzyżowanie nazywa się skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Zgodnie z tym, co napisałem wyżej, obecność C-12 robi zasadniczą różnicę! Między innymi po to wymyślono skrzyżowania o ruchu okrężnym, żeby takiego skrzyżowania nie oznaczać przy pomocy D-1.racjonalista napisał(a):Czyli ruch okrężny nie robi ci żadnej różnicy? Mogło by go nie być ? Po co zatem wymyślono skrzyżowania z ruchem okrężnym?
Nie widzę znaku C-12, nie jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Czym jest ruch okrężny napisano ze 100 razy a wystarczyło raz przeczytać par. 36.1. Jeszcze nie wiesz?racjonalista napisał(a):Pytanie jest proste co to jest ten RUCH OKRĘŻNY który odbywa się na skrzyżowaniu - którego na tym skrzyżowaniu nie ma -http://goo.gl/maps/SjHbd

Wiem, bo patrzę na znaki a widząc znaki realizuję przepisy.racjonalista napisał(a):a na tym jest - http://goo.gl/maps/8sCXs
Wiesz czy nie?
Scoobi powrócił na Forum i od razu efekt: Sławomir Nowak podał się do dymisji

============================
Co do linku Maryana (http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/rondo-to-skrzyzowanie-dla-ludzi-myslacych,1966857,8377), niestety wciąż brakuje profesjonalnych i obiektywnych artykułów nt. rond. I ten niestety nie zdał - w mojej ocenie - egzaminu. Mały przykład:
A zbyt późne włączenie lub zbyt krótkotrwałe jest już OKEJ? Pytam się autora. Autor niech sobie sam najpierw odpowie i ponownie zastanowi nad tym fragmentem:Tekst A napisał(a):UWAGA! Bardzo niebezpieczne może być zbyt wczesne włączenie kierunkowskazu! Wówczas kierujący, którzy zamierzają wjechać na rondo, będą myśleć, że my zamierzamy już je opuścić, a tymczasem nasz pojazd dalej jedzie po obwiedni ronda. Spójrzmy na kolejny rysunek. Kierujący żółtym samochodem włączył kierunkowskaz zbyt wcześnie. Dla kierowcy zielonego auta będzie to mylące i może doprowadzić do kolizji.
...a później dylemat "włączyć prawy kierunkowskaz przed skrętem w lewo zbyt wcześnie" czy "włączyć prawy kierunkowskaz niezawczasu i niewyraźnie w trakcie opuszczania skrzyżowania"?Teskt B napisał(a):Powtórzę jednak, że sygnalizowanie kierunkowskazami swoich zamiarów przed rondem NIE JEST OBOWIĄZKOWE.