Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » piątek 15 listopada 2013, 16:57

racjonalista napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Wyspa centralna kanalizuje ruch na skrzyżowaniu.

W obu przypadkach kanalizuje.
To oczywista oczywistość, nie szkoda Ci klawiatury? jest wyspa centralna = jest skanalizowany ruch a znaki C-12 lub ich brak nie ma nic do tego.
racjonalista napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Skrzyżowanie oznaczone na każdym wlocie znakiem C-12 należy przemierzać tak, żeby wyspę centralną mieć po swojej lewej stronie.
Bez C-12 też tak należy przemierzać....
Nie zawsze. Podałeś ogólny przykład: jest C-12 Vs brak C-12. Podtrzymuję to co napisałem i wrzucę link: http://goo.gl/maps/5kPsO
racjonalista napisał(a):Poważnie? Jak nie ma C-12 to mogę jeździć w drugą stronę? Myślałem że obowiązuje ruch prawostronny w Polsce. Poza tym jest jeszcze znak B-2
Po raz kolejny udowadniasz, że z umiłowaniem siejesz zamęt na Forum, wyrywasz wypowiedzi z kontekstu, zadajesz pytania a później udzielasz odpowiedzi na inne.
Pominąłeś to, co napisałem wielkimi literami - i zrobiłeś to w swoim chamskim stylu :/
Zapomniałeś dodać do wypowiedzi LeszkaII napisał(a):O ILE INNE ZNAKI DROGOWE TEGO NIE ZABRANIAJĄ!
racjonalista napisał(a):C-12 nie ma nic do pierwszeństwa. Od pierwszeństwa na skrzyżowaniu z wyspą są inne znaki.
Mylisz się. C-12 wiele mówi o pierwszeństwie na skrzyżowaniu:
- jeśli ustawiono tylko C-12, to pierwszeństwo reguluje Art. 25.1;
- jeśli ustawiono dodatkowo A-7, to pierwszeństwo regulują znaki drogowe C-12 oraz A-7(łącznie),
- jeśli ustawiono znak C-12, to żadna droga nie posiada pierwszeństwa,
- jeśli nie ustawiono C-12, to o ile pierwszeństwo regulują znaki - są to znaki D-1, A-7 lub B-20.

Nadal twierdzisz, że "C-12 nie ma nic do pierwszeństwa"? :shock:
racjonalista napisał(a):Czyli ruch okrężny nie robi ci żadnej różnicy? Mogło by go nie być ? Po co zatem wymyślono skrzyżowania z ruchem okrężnym?
"Ruch okrężny" to nazwa znaku C-12. Takie oznakowane skrzyżowanie nazywa się skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Zgodnie z tym, co napisałem wyżej, obecność C-12 robi zasadniczą różnicę! Między innymi po to wymyślono skrzyżowania o ruchu okrężnym, żeby takiego skrzyżowania nie oznaczać przy pomocy D-1.
racjonalista napisał(a):Pytanie jest proste co to jest ten RUCH OKRĘŻNY który odbywa się na skrzyżowaniu - którego na tym skrzyżowaniu nie ma -http://goo.gl/maps/SjHbd
Nie widzę znaku C-12, nie jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Czym jest ruch okrężny napisano ze 100 razy a wystarczyło raz przeczytać par. 36.1. Jeszcze nie wiesz? :wow: Na tym skrzyżowaniu ruch odbywa się wokół wyspy (z wyjątkiem tramwajów).
racjonalista napisał(a):a na tym jest - http://goo.gl/maps/8sCXs
Wiesz czy nie?
Wiem, bo patrzę na znaki a widząc znaki realizuję przepisy.

Scoobi powrócił na Forum i od razu efekt: Sławomir Nowak podał się do dymisji :) (tylko sie nie obrażaj)
============================
Co do linku Maryana (http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/rondo-to-skrzyzowanie-dla-ludzi-myslacych,1966857,8377), niestety wciąż brakuje profesjonalnych i obiektywnych artykułów nt. rond. I ten niestety nie zdał - w mojej ocenie - egzaminu. Mały przykład:
Tekst A napisał(a):UWAGA! Bardzo niebezpieczne może być zbyt wczesne włączenie kierunkowskazu! Wówczas kierujący, którzy zamierzają wjechać na rondo, będą myśleć, że my zamierzamy już je opuścić, a tymczasem nasz pojazd dalej jedzie po obwiedni ronda. Spójrzmy na kolejny rysunek. Kierujący żółtym samochodem włączył kierunkowskaz zbyt wcześnie. Dla kierowcy zielonego auta będzie to mylące i może doprowadzić do kolizji.
A zbyt późne włączenie lub zbyt krótkotrwałe jest już OKEJ? Pytam się autora. Autor niech sobie sam najpierw odpowie i ponownie zastanowi nad tym fragmentem:
Teskt B napisał(a):Powtórzę jednak, że sygnalizowanie kierunkowskazami swoich zamiarów przed rondem NIE JEST OBOWIĄZKOWE.
...a później dylemat "włączyć prawy kierunkowskaz przed skrętem w lewo zbyt wcześnie" czy "włączyć prawy kierunkowskaz niezawczasu i niewyraźnie w trakcie opuszczania skrzyżowania"?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez dylek » piątek 15 listopada 2013, 18:08

LeszkoII napisał(a):Co do linku Maryana (http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/rondo-to-skrzyzowanie-dla-ludzi-myslacych,1966857,8377), niestety wciąż brakuje profesjonalnych i obiektywnych artykułów nt. rond. I ten niestety nie zdał - w mojej ocenie - egzaminu.

Ja tam jak zobaczyłem próbę wyjaśniania rond na podstawie fotki ....to sobie artykuł odpuściłem z marszu... Potem pobieżnie przejrzałem...przypuszczenia moje się potwierdziły....Skoro autor nie wie, że w miejscu z fotki nie uświadczy znaku C-12 - cóż...tyle samo wie o rondach co o tym miejscu...w sumie niewiele ...jakieś domorosłe teorie bez poparcia w PoRD.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » piątek 15 listopada 2013, 21:00

dylek napisał(a):LeszkoII - plac w Głogowie nie jest skrzyżowaniem. Wynika to bezpośrednio z definicji podstawowych.
Żeby inni (a mam na myśli tez osoby nieaktywne codziennie na Forum)mogli zobaczyć ten plac w Głogowie z przysłowiowego lotu ptaka, zamieszczam miniaturkę.
Obrazek

Dylek, masz rację pisząc, że ten "plac" nie jest skrzyżowaniem. Dla co niektórych zabrzmi to dziwnie, ale faktycznie ta infrastruktura drogowa jest zespołem skrzyżowań. Jednak ten zespół skrzyżowań oznaczono znakami C-12 i A-7 (bez żelaznej konsekwencji zresztą) tak, żeby kierujący potraktował je jako całość, jako jedno skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Taka organizacja ruchu jest nienaturalna a wręcz sztucznie "sfalsyfikowana", bo nie odpowiada definicji ('jednego') skrzyżowania z PoRD. Po części dowiodłeś tego na przykładach graficznych interpretując przypadek "przecięcia dróg". Nie mniej jednak napotykamy na takie rozwiązania - zwłaszcza na rynkach miejskich - i winniśmy się kierować zasadami pierwszeństwa ujętymi w par. 36.2., co czynimy :)

Twój wywód przedstawiłeś czytelnie i zrozumiale. Napiszę zatem, z czym nie do końca się zgadzam mając świadomość, że będę nie zgadzał się z interpretacją. Przy czym moja niezgodność nie oznacza, że mam rację :)

Zasugerowałeś w konkluzji wpisu, że:
Dylek napisał(a):(...)Więc wg mnie nie wielkość, lecz geometria ma kluczowe znaczenie.(...)
Interesuje mnie dlaczego uważasz, że geometria przecinających się dwóch dróg(rys. poniżej) jest w porządku (powierzchnia skrzyżowania nie jest już kwadratem)
ObrazekRys. 1.
a geometria przecinających się dróg (rys. poniżej) nie jest w porządku? /sorry za tezy w pytaniu, ale tak Cię zrozumiałem/
ObrazekRys. 2.

Nie chodzi mi w pytaniu o wielkość tylko o geometrię. Czy na Rys. 1. przepisy dopuszczają rozszerzenie drogi w obrębie skrzyżowania (skrzyżowania o rozszerzonych wlotach) a na Rys. 2. przepisy nie dopuszczają rozszerzenia drogi - bardziej gwałtownie - na skrzyżowaniu?

Pytam dlatego, gdyż zmniejszając skalę Rys. 2. i pomijając że zmniejszy się na nim szerokość dróg wlotowych a zachowa geometria, większość rond w Polsce (tych o średniej wielkości) będzie miało powierzchnię skrzyżowania "mierzoną kwadratem" w połowie na części obwiedni a w połowie na wyspie.

Moim zdaniem nie da się uciec od parametru wielkości wyspy. Kierującemu łatwiej ocenić w kategoriach mała - wielka, niż korelować promień "skrętu" w obwiednię (stopień odgięcia toru jazdy) z wielkością wyspy. Chociaz na ogół taka korelacja ma miejsce.

Na "placu" w Głogowie wyspa jest olbrzymia, wjeżdżając na ten plac wykonujemy ruch bliski 90 stopni. W trakcie tej czynności nie widzimy innych wlotów skrzyżowania - mamy klapki na oczach i ewentualne naprowadzają nas tablice (przed-)drogowskazowe. Dlatego wciąż utrzymuję, że po wjechaniu na to "skrzyżowanie" wystarczy 10-20m jazdy, żeby bez problemu rozpoznać teren i ocenić swój (lokalny) ruch jako jazdę na wprost. W efekcie będziemy realizować zasady pierwszeństwa wynikające z C12+A7, ale przy zmianie kierunku jazdy potraktujemy każde miejsce obwiednia-wylot jako odrębne miejsce, gdzie możliwa jest zmiana kierunku jazdy: w prawo, w lewo lub na wprost.

Na koniec taki rysunek - przeróbka.
Obrazek

Abstrahuję od sensowności umieszczania na środku drogi wyspy (powiedzmy o średnicy 20m), ale czyż droga(wraz z jezdnią, chodnikami, poboczem, itd., nie może ulec poszerzeniu? Musi gdzie istnieś granica stopnia tego poszerzenia. Według mnie tą granicą jest średnica wyspy.
Nakładamy na siebie dwie drogi: droga A + droga B ...i czasem otrzymamy skrzyżowanie a czasem skrzyżowania.

Takie mam zdanie i na pewno nie jestem osobą, która w ciemno z uporem maniaka napisze "mam rację /tylko ja/".

P.S. Wykonałeś fajną pracę - to dowód na to, że wątku nie należy jeszcze zamykać a ataki pewnej osoby można zignorować.
Ostatnio zmieniony piątek 15 listopada 2013, 21:52 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 15 listopada 2013, 21:21

racjonalista
napisałem..
Co nakazuje C-12 poza objechaniem wyspy z konkretnej strony?

czy widzisz tutaj z prawej czy lewej ???
Odsyłam do paragrafu 36...

Nie wiem może ty nie musisz,

Może poza zdumiewającą radościa podasz przepis który mi to nakazuje..

Przecież już odpowiedziałem.

Przecież napisałem
Nie ma żadnych innych znaków
.

. Zabraniają tego odpowiednie znaki

Jakie ? Pytanie było proste ..jaki artykuł ?
Podajesz linki gdzie znaki występują z C-12 lub bez C-12.
Powtórzę sie -nie ma żadnych znaków..wiesz czy nie ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez sankila » piątek 15 listopada 2013, 22:03

szerszon
"za znaki i ich rozmieszczenie odpowiada PoRD w Art 7 nakazując wydanie odpowiednich rozporządzeń , a ich ważność wzgledem przepisów z ustawy określa Art 5 tejże ustawy.."
Taa, jak Ci wydam nakaz "kup sobie nowe auto" i Ty je kupisz, to czyje ono będzie? Zapewne moje - bo JA kazałam?

nie widziałaś skrzyżowań w kształcie litery T ?
A czytałeś, czego mój post dotyczył? No to objaśnij działanie skrzyżowania T Leszkowi, bo to jemu droga przeskakuje nad wyspą.
-------------------
LeszkoII
O jejku, znów mam od początku wszystko pisać?
Powiedziałam: NARYSUJ, bo z Twojego pisania nic nie rozumiem.

Wcale te strzałki nie musiały być zakrzywione - równie dobrze na znaku C-12 mógłby być namalowany okrąg z trzema strzałkami
Taa, mogli też zamiast "ruch okrężny" napisać "ruch dookoła wyspy". Ale nie napisali i nie namalowali; za to namalowali strzałki zakrzywione, co znaczy, że takie mają być.

----------
dylek
"widzę ciągle problem z odróżnieniem jezdni od drogi",
widzę, że Ty w dalszym ciągu masz problem, po której części drogi jeżdżą pojazdy. Jakby co - to nie po chodnikach, nie po poboczach, nie po torowiskach i nie po drogach rowerowych; reszta Twoja.
BTW - fajne fraktale ...
to wrzucę pare skrzyżowań, dla odmiany ...

skrzyzowanie_obszar_powierzchnia.jpg
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » piątek 15 listopada 2013, 22:18

Taa, jak Ci wydam nakaz "kup sobie nowe auto" i Ty je kupisz, to czyje ono będzie? Zapewne moje - bo JA kazałam?

Art 5 określa hierarchię...niech inni sie stosuja co to napisali...coraz bardziej odlatujesz ...
A czytałeś, czego mój post dotyczył? No to objaśnij działanie skrzyżowania T Leszkowi, bo to jemu droga przeskakuje nad wyspą.

czego by nie dotyczył to i tak wpadasz w coraz bardziej karkołomne interpretacje nie wiem co mające na celu..
Odkąd z pełnym przekonaniem powoływałaś sie na zarządzenie i na fakt, że obwiednia ronda to samodzielna droga dałem sobie spokój z wnikliwym czytaniem twoich postów..przykro mi...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szymon1977 » sobota 16 listopada 2013, 02:09

Dylek napisał(a):Ło luuuudzie, to żem się rozpisał...tych co do końca wytrwali przepraszam za tego potworka
Nie masz za co przepraszać. Tekst bardzo zgrabnie napisany, czyta się dobrze a rysunki może niedopieszczone ale doskonale ilustrują to, o czym piszesz. Dla mnie miłe zaskoczenie, że po tylu Twoich postach ograniczających się do bezpodstawnego wyśmiewania z wypowiedzi Forumowych kolegów zdecydowałeś się napisać rzeczowy post, w którym próbujesz wykazać swoją rację.
-----
Do rzeczy. Wyobraźmy sobie dwie drogi, które się przecinają pod kątem prostym. Dla uproszczenia drogi składają się z samych jezdni. Różne opcje z jakimi możemy się spotkać na szymon1977view:
065-0m.png

A. Wprawdzie widok przesłoniła chmurka, ale domyślać się możemy, że w miejscu zaznaczonym żółtym kwadratem drogi się przetną a więc... skrzyżowanie.
B. Faktycznie drogi przecinają się w miejscu zaznaczonym żółtym kwadratem.
C. Faktycznie drogi przecinają się w miejscu zaznaczonym żółtym kwadratem choć dochodzą kawałki asfaltu poza żółty kwadrat wykraczające.
D. Faktycznie drogi przecinają się w miejscu zaznaczonym żółtym kwadratem choć mamy kawałki asfaltu poza żółty kwadrat wykraczające. Dochodzi jeszcze kawałek asfaltu, jadąc którym żółty kwadrat zupełnie ominiemy.
E. Faktycznie drogi przecinają się w miejscu zaznaczonym żółtym kwadratem choć mamy kawałki asfaltu poza żółty kwadrat wykraczające. Dodatkowo kawałek asfaltu zamalowano białymi liniami i musimy go ominąć, częściowo poza żółty kwadrat wyjeżdżając.
F. Faktycznie drogi przecinają się w miejscu zaznaczonym żółtym kwadratem choć mamy kawałki asfaltu poza żółty kwadrat wykraczające. Zamiast kawałka asfaltu zamalowanego białymi liniami jest wyspa centralna, którą omijając, częściowo poza żółty kwadrat wyjeżdżamy.
G. W miejscu, w którym spodziewaliśmy się przecięcia dróg mamy wyspę centralną, większą niż żółty kwadrat. Przez miejsce zasłonięte wcześniej przez chmurkę nie da się przejechać inaczej niż zupełnie żółty kwadrat omijając, który to w całości mieści się na wyspie centralnej..

W której z sytuacji zgodnie z "220" drogowcy mogą stwierdzić, że jest to jedno skrzyżowanie i oznakować go znakiem C-12? W każdej! Proszę się zapoznać z 220.2.8. Przykłady oznakowania skrzyżowań. Ustawodawca nie widzi nic złego w oznakowania czegoś jako jedno skrzyżowanie tylko dlatego, że przez żółty kwadrat się nie przejeżdża, nawet przykład zbliżony do mojego G można tam zobaczyć. Twierdzenie, że którykolwiek z podanych przeze mnie przykładów nie może być oznakowany jako jeno skrzyżowanie wynika z nieprawidłowej interpretacji pojęć droga i skrzyżowanie.

Nie przeczę, w oznakowaniu placu w Głogowie jako jednego skrzyżowania większego sensu nie widzę (mniejsze pominę), ale nie widzę także żadnych ku temu przeciwwskazań. Co istotne nie wiążąc bezpośrednio zmiany kierunku jazdy ze skrzyżowaniem przejechanie zgodnie z PoRD nawet przez plac w Głogowie, który oznakowano jako jedno skrzyżowanie nie sprawi problemów i przez innych kierujących zachowania będą jednoznaczne rozumiane.
-----
Dylek napisał(a):Tak więc koffani oponenci - ugryźcie się w język i darujcie sobie polemiki z tym postem. potraktujcie go, że był skierowany do LeszkoII
Zamieszczając prywatna wiadomość na Forum publicznym siłą rzeczy dałeś możliwość zapoznania się ze swoim stanowiskiem i poddanie go ocenie. A ponieważ wynika z niego, że rys. 8.4.1. Oznakowanie skrzyżowania z ruchem okrężnym wokół wyspy o średnicy do 65m będący treścią "220" jest z PoRD niezgodny pozostawić bez komentarza się nie da. A nigdzie nie jest powiedziane, że jest to maksymalna średnica z jaką możemy się spotkać, i w praktyce się spotykamy.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez evo9rs » sobota 16 listopada 2013, 10:07

LeszkoII napisał(a):Na koniec taki rysunek - przeróbka.
Obrazek

Domyślam się że to zółte to kierunki ruchu tramwaju? :lol:
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szymon1977 » sobota 16 listopada 2013, 10:31

Pomarańczowe to kierunki jazdy pojazdu, a żółte to kierunki przejazdu przez skrzyżowanie - twór w PoRD nie istniejący i nie podlegający żadnym prawom ani obowiązkom.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez maryann » sobota 16 listopada 2013, 11:07

Jest teoria wzięta z 25.1, że inne(jak cztery podstawowe) kierunki w ogóle nie istnieją! Nawet jak są.
Natomiast dylkowcy i dylkopodobni wskazują bezbłędnie wszystkie nawet wtedy(na rondzie), jak któregoś brakuje...
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez evo9rs » sobota 16 listopada 2013, 16:08

szymon1977 napisał(a):Pomarańczowe to kierunki jazdy pojazdu, a żółte to kierunki przejazdu przez skrzyżowanie - twór w PoRD nie istniejący i nie podlegający żadnym prawom ani obowiązkom.

Znaczy się azymut? Jak na statku :lol:

Rozumiem że takie kierunki ruchu są na drogach doprowadzających do ronda.
Ale żeby przez wyspę jechał? Pijany czy jaki czort? :lol: :lol:
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szymon1977 » niedziela 17 listopada 2013, 04:36

Ogólnie rzecz biorąc to w takim kierunku przez skrzyżowanie przejeżdża. Ale przejeżdżając przez skrzyżowanie w takim kierunku de facto jedzie w kierunku nieco innym. Kwestia generalizacji szczegółów. W tym przypadku niczym nieuzasadnionej.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez dylek » niedziela 17 listopada 2013, 10:46

szymon1977 napisał(a):Ogólnie rzecz biorąc to w takim kierunku przez skrzyżowanie przejeżdża. Ale przejeżdżając przez skrzyżowanie w takim kierunku de facto jedzie w kierunku nieco innym.

I tu jest pies pogrzebany...
Jedzie w tym kierunku, ale jednak w innym....bzdura.
Jedzie w tym kierunku w którym jedzie...natomiast nie robi tego torem prostoliniowym, tylko wymuszonym geometrią.
I błędem jest udowadnianie, że należy sygnalizować tor przejazdu.
Prosto, to prosto, a nie : zmiana kierunku w prawo+jazda bez zmiany kierunku łukiem o małym promieniu i duzym zwrocie+zmiana kierunku w prawo.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez racjonalista » niedziela 17 listopada 2013, 10:58

LeszkoII napisał(a): Nadal twierdzisz, że "C-12 nie ma nic do pierwszeństwa"? :shock:

Oczywiście że nie ma. C-12 to znak nakazu.
Sam znak nakazu nie mówi nic o pierwszeństwie. (obowiązuje wtedy art. 25.1)
Natomiast kombinacja znaków A-7 i C-12 mówi o ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym.

LeszkoII napisał(a):
racjonalista napisał(a):Czyli ruch okrężny nie robi ci żadnej różnicy? Mogło by go nie być ? Po co zatem wymyślono skrzyżowania z ruchem okrężnym?
"Ruch okrężny" to nazwa znaku C-12. Takie oznakowane skrzyżowanie nazywa się skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Zgodnie z tym, co napisałem wyżej, obecność C-12 robi zasadniczą różnicę!.

To nie tylko nazwa znaku. To także organizacja ruchu na skrzyżowaniu którą znak C-12 wyznacza. Tak oznakowane skrzyżowanie nazywa się skrzyżowaniem Z ruchem okrężnym.
LeszkoII napisał(a):
racjonalista napisał(a):Pytanie jest proste co to jest ten RUCH OKRĘŻNY który odbywa się na skrzyżowaniu - którego na tym skrzyżowaniu nie ma -http://goo.gl/maps/SjHbd
Nie widzę znaku C-12, nie jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Czym jest ruch okrężny napisano ze 100 razy a wystarczyło raz przeczytać par. 36.1. Jeszcze nie wiesz?

Ja wiem, ale ty udajesz że nie wiesz. RUCH OKRĘŻNY to kierunek ruchu na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym.
Bo widzisz, trzeba odróżniać co to znaczy że ruch odbywa się dookoła wyspy, od ruchu obok wyspy na wprost.

Dlatego zadałem ci pytanie dlaczego tu nie ma ruchu okrężnego - http://goo.gl/maps/SjHbd - przecież zgodnie z twoimi poglądami pojazdy jeżdżą dookoła wyspy....

Jednak ruchu okrężnego nie ma. W tym przypadku samochody jadąc dookoła wyspy zmieniają swój kierunek ruchu .
Natomiast na skrzyżowaniu w ruchu okrężnym - NIE ZMIENIAJĄ
Jest to jeden kierunek ruchu wyznaczony znakiem C-12.
racjonalista
 
Posty: 15
Dołączył(a): czwartek 14 listopada 2013, 14:02

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez dylek » niedziela 17 listopada 2013, 11:28

racjonalista napisał(a):1.Dlatego zadałem ci pytanie dlaczego tu nie ma ruchu okrężnego - http://goo.gl/maps/SjHbd - przecież zgodnie z twoimi poglądami pojazdy jeżdżą dookoła wyspy....

2.Jednak ruchu okrężnego nie ma. W tym przypadku samochody jadąc dookoła wyspy zmieniają swój kierunek ruchu .
Natomiast na skrzyżowaniu w ruchu okrężnym - NIE ZMIENIAJĄ
Jest to jeden kierunek ruchu wyznaczony znakiem C-12.

Ad1. Ja też się zapytam, czemu tu nie ma ruchu okrężnego :D
Domyslam sie, że chodzi o to , że róznica natężenia ruchu na drogach jest na tyle duża, że zdecydowano się na nadanie pierwszeństwa jednej z nich. Wyszło skrzyzowanie z wyspą centralną...niestety ze sporymi brakami w oznaczeniu.
Ad2. Samochody poruszają się wokół wyspy w kierunku dokładnie takim samym jak ten wskazany na znaku C-12. Nie jest to sformalizowane tym znakiem (lub ustawieniem innych znaków wymuszającym taki sam sposób objeżdzania wyspy), ale w praktyce ten ruch okrężny jest. Co do zmieniania kierunku lub nie, to nie wiem o co ci chodzi, gdyż nie wiem skąd gdzie jadą...

Natomiast jeśli już kolejne mniej typowe miejsce trafiło do tego wątku, to spytam się ciebie - klonie scoobiego czy kogo tam:
Obrazek
Czy istnieje jakikolwiek formalny zakaz zawrócenia na tym skrzyzowaniu czerwonym torem przejazdu ?
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości