Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 00:07

A na jakiej podstawie twierdzisz,że to jest trzecia jezdnia , a nie wydzielony pas ruchu ? :D
czy gdzieś napisali,ze pasy ruchu muszą byc oddzielone tylko liniami ?

Poza tym , broń bosze nic nie sugeruję.
Zwracam tylko Ci uwagę na zapis z 220 konkretyzujący te przecięcia sie kierunków ruchu, abyś zbyt swobodnie ich nie interpretował.
Jeśli przepuszczasz rowerzystę na PdR to chwała Ci za to.
a jeszcze większa, gdybyś nie uzależniał tego czy masz A-7 tylko w każdej sytuacji ( poza działającą sygnalizacja świetlną :mrgreen: )
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez LeszkoII » piątek 01 marca 2013, 00:11

@Niebieski90,
W linku, jaki podałeś, torowisko należy do jezdni podobnie jak "pas autobusowy". Więc pchający wózek ręczny na takim pasie będzie traktowany tak samo jak autobus - oczywiście inaczej traktowany przez Policję(w innym sensie traktowany).

Ciekawsza sytuacja byłaby na rondzie grzegórzeckim(Kraków), gdyby wyłączyli sygnalizację świetlną, ponieważ autobusy MPK poruszają się torowiskiem/jezdnią(tutaj wątpliwość kwalifikacji) przecinającym wyspę centralną. Co prawda maja tam znak A-7, ale poruszający się na rondzie nie muszą tego widzieć. Czyli mamy przykład A-7 w miejscu przecinania sie kierunków ruchu(na szczęście nie koniecznie poza skrzyżowaniem!)
Ostatnio zmieniony piątek 01 marca 2013, 00:15 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez niebieski90 » piątek 01 marca 2013, 00:15

Torowisko należy do jezdni, ale moim zdaniem jest to trzecia jezdnia. Popatrzcie tam dalej, ten pas tram-bus jest oddzielony pasem zieleni, przystankami, barierkami. A skoro to część tej samej jezdni to której niby? Prawej czy lewej jezdni, bo Dietla i Grzegórzecka są "dwujezdniowe" ? (dla mnie nawet trój-jezdniowe). I w takim razie na przykład sygnalizacja świetlna z jezdni samochodowych ma dotyczyć pasa tram-bus skoro jest on tylko pasem którejś z jezdni? Znaki drogowy z jezdni samochodowych (tylko z której) mają dotyczyć pasa tram-bus? Nie plątajcie w ten sposób, bo robicie kompletny rozgardiasz. Co przeszkadza temu, żeby uznać to za trzecią jezdnię? To że kolega szerszon upiera się przy swojej interpretacji z A-7 dotyczącym tylko pierwszej jezdni, a ta organizacja ruchu średnio do tego pasuje?

Ja puszczam rowerzystów wszędzie gdzie jest D-6 i nie kwestionuję wagi tego znaku. Problem w tym, że jakby rowerzysta mi wyjechał przed maskę na "dzikim przejeździe" zza krzaków to mogę się bronić, że nie dał mi szans siebie zauważyć. A jeśli mam A-7 to nie może być wtedy żadnego absolutnie tłumaczenia (podobnie jak przy art 27.1a), bo to ja mam ustąpić pierwszeństwa, nie tylko nie narażać na niebezpieczeństwo. Żadne krzaki wtedy nie usprawiedliwiają. Kiedyś był art 33.4 i w sumie nigdzie rowerzysta nie miał pierwszeństwa tak naprawdę.
niebieski90
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 06 grudnia 2012, 22:04

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 00:30

niebieski90 napisał(a):1.To że kolega szerszon upiera się przy swojej interpretacji z A-7 dotyczącym tylko pierwszej jezdni, a ta organizacja ruchu średnio do tego pasuje?

2. Problem w tym, że jakby rowerzysta mi wyjechał przed maskę na "dzikim przejeździe" zza krzaków to mogę się bronić, że nie dał mi szans siebie zauważyć. A jeśli mam A-7 to nie może być wtedy żadnego absolutnie tłumaczenia (podobnie jak przy art 27.1a), bo to ja mam ustąpić pierwszeństwa, nie tylko nie narażać na niebezpieczeństwo.
3.Żadne krzaki wtedy nie usprawiedliwiają. Kiedyś był art 33.4 i w sumie nigdzie rowerzysta nie miał pierwszeństwa tak naprawdę.

1. A teraz zarzucę Ci jednak czytanie bez grama zrozumienia.
Przecież napisałem ,że w konwencji żartu, nieprawdaż ?
2. Co to jest "dziki przejazd" ? Nieoznaczony D-6a/b ?
To rowerzysta w takim przypadku jest właczającym sie do ruchu i trzeba dużej dawki fantazji, aby w takim miejscu ustawić A-7...moze jeszcze w szczerym polu ?
3. przy skrzyżowaniu równorzędnym i D-6a/b przy braku A-7 już jednak usprawiedliwia ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez niebieski90 » piątek 01 marca 2013, 02:55

szerszon napisał(a):
niebieski90 napisał(a):1.To że kolega szerszon upiera się przy swojej interpretacji z A-7 dotyczącym tylko pierwszej jezdni, a ta organizacja ruchu średnio do tego pasuje?

2. Problem w tym, że jakby rowerzysta mi wyjechał przed maskę na "dzikim przejeździe" zza krzaków to mogę się bronić, że nie dał mi szans siebie zauważyć. A jeśli mam A-7 to nie może być wtedy żadnego absolutnie tłumaczenia (podobnie jak przy art 27.1a), bo to ja mam ustąpić pierwszeństwa, nie tylko nie narażać na niebezpieczeństwo.
3.Żadne krzaki wtedy nie usprawiedliwiają. Kiedyś był art 33.4 i w sumie nigdzie rowerzysta nie miał pierwszeństwa tak naprawdę.

1. A teraz zarzucę Ci jednak czytanie bez grama zrozumienia.
Przecież napisałem ,że w konwencji żartu, nieprawdaż ?
2. Co to jest "dziki przejazd" ? Nieoznaczony D-6a/b ?
To rowerzysta w takim przypadku jest właczającym sie do ruchu i trzeba dużej dawki fantazji, aby w takim miejscu ustawić A-7...moze jeszcze w szczerym polu ?
3. przy skrzyżowaniu równorzędnym i D-6a/b przy braku A-7 już jednak usprawiedliwia ?

1. Jak Cię autobus trzaśnie też będziesz taki skory do żartów? To poważna sprawa, a Twoje interpretacje sieją zamęt. A to że pas tram-bus to wydzielony pas ruchu którejś z jezdni to w ogóle jak kulą w płot. I której jezdni niby? Skąd ten wesoły pomysł w ogóle? Po co tak, skoro można przyjąć że to po prostu trzecia jezdnia drogi z pierwszeństwem. Żeby ratować swoją interpretację dot. A-7 i pierwszej jezdni?
2. Dziki przejazd to taki który ma D-6, ale np. jest z parku do parku. Zakładam że nie ma D-6 = nie ma przejazdu. Rowerzysta wyjeżdża zza krzaków i za krzakami kończy przejazd. Nie ma opcji go zobaczyć. Albo taki gdzie rowerzysta może przejechać na ddr po drugiej stronie drogi. I po co się tak rozpędzasz i nadinterpretujesz moje słowa?
3. Przyjmujemy że rowerzysta nie może jednak wjechać przed maskę, nie pozwalając się zobaczyć (czyli pierwszeństwo ma, ale w sumie go nie ma). A ja do tego dokładam, że jak masz A-7 to wtedy musisz ustąpić tak, jakbyś wyjeżdżał z drogi podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem. Samochód na drodze z pierwszeństwem nie musi pozwalać Ci się zobaczyć, to Ty masz zrobić wszystko żeby zobaczyć jego, a jak nie zobaczysz to masz problem. Jak nie zobaczysz rowerzysty gdy przed przejazdem masz tam dodatkowo A-7 - nie usprawiedliwiają ani krzaki, ani zaparkowane pojazdy, ani nic innego. To moja interpretacja, jest stosunkowo bezpieczna i raczej nie zamierzam jej zmieniać.
niebieski90
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 06 grudnia 2012, 22:04

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 08:57

1. Dobra. To może jeszcze trochę przepisów...
Problemem niby jest jakiej części drogi poprzecznej z pierwszeństwem dotyczy A-7 stojący przed skrzyżowaniem.
W drogę z pierwszeństwem chcesz wrzucić wszystko łącznie z DDR, chodnikiem , poboczem, rowem melioracyjnym i pasem zieleni :mrgreen:
Otóż nie. Obszar "działania" określa D-1, A-7 z linią P-13

http://www.autocentrum.pl/pic.php?file= ... 100.33.jpg

Masz Paragraf 2.1, gdzie napisali czego i kogo dotyczą znaki.
Masz par 5.5 i par 89.2 gdzie napisali,
'wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7"
i zauważ, nie jest to przed chodnikiem, PdR, pasem zieleni i rowem melioracyjnym, tylko przed jezdnią ( jezdniami) drogi z pierwszeństwem( przecież nie napisali ,ze tylko przed jedną jezdnią")
Masz przykład z 220 z tymi "innymi przecięciami ruchu"
Masz jeszcze z 220 zał 2
4.2.3
Przebieg linii. wyznacza sie wzdłuż krawędzi jezdni z pierwszeństwem

Czy można to zakwalifikować, że to co przed linią jeszcze nie ma pierwszeństwa wynikającego Z D-1/A-7 ?
Ile razy mam napisać, czego uczepiłeś się jak tonący brzytwy,że było to w formie żartu. Emotek nie zauważyłeś ?
Czy to ma pozostać jedynym argumentem ? No plizzz

2.A to ciekawe. Mógłbyś podać przepis na którym oparłeś definicje "dzikiego przejazdu " ?
Bo to co opisujesz to jest najnormalniejszy w świetle PoRD oznakowany PdR.
Chyba że masz na myśli dziki, jako dziki :mrgreen:
A widoczność na takim PdR lub ostrzeżenie przed nim leży w zakresie obowiązków zarządcy drogi np poprzez ustawienie A-16( a nie A-18b :D ) i wycięcie krzaczorów.
Dlatego określenie "dziki przejazd" wzbudziło we mnie pewne obawy co masz na myśli-ale wyjaśnione - chodzi o "normalny" PdR.
3. Art 3 nakłada obowiązki na każdego uczestnika ruchu, niezależnie czy ma zielone, czy drogę z pierwszeństwem czy tam jeszcze co...nadrzędnym celem jest bezpieczeństwo i trzeba w miarę swoich możliwości naprawić błąd, nawet jeśli to jest błąd innego uczestnika ruchu.
Dlatego A-7 który "dokładasz" ( nie wiem na jakiej podstawie prawnej w świetle pkt 1) jest w sumie bardzo niebezpiecznym podejściem do bezpieczeństwa, ponieważ gdybyś nie "dołożył" co już pisałem wcześniej to jakbyś "zwalniał" z obowiązków, bo "A-7 nie było".
Kierujący pojazdem ma zawsze zachować szczególną ostrożność zblizając sie do takich miejsc, a nie tylko gdy jest A-7...A-16/D-6a/b pełni również taką rolę.
Swoją interpretację powinieneś jednak rozszerzyć o miejsca gdzie nie masz A-7 i również nie masz widoczności.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez LeszkoII » piątek 01 marca 2013, 09:33

Konkretny przykład:
Pojazd A jedzie poboczem utwardzonym(awaria skrzyni biegów) max 40 km/h. Pobocze należy do drogi z pierwszeństwem np. droga wojewódzka. Zbliża się do skrzyżowania z drogą podporządkowaną (droga gminna) widząc A-6.
Pojazd B widzi A-7, wjeżdża na skrzyżowanie i...?

Powinien ustąpić pierwszeństwa A czy odwrotnie?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 13:40

Pojazd A łamie przepisy. Nie wymagaj interpretacji wynikającej z przepisów do sytuacji, gdzie jedna ze stron nie przestrzega.
Równie dobrze mógłby jechać po chodniku...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez niebieski90 » piątek 01 marca 2013, 14:09

szerszon napisał(a):1. Dobra. To może jeszcze trochę przepisów...
Problemem niby jest jakiej części drogi poprzecznej z pierwszeństwem dotyczy A-7 stojący przed skrzyżowaniem.
W drogę z pierwszeństwem chcesz wrzucić wszystko łącznie z DDR, chodnikiem , poboczem, rowem melioracyjnym i pasem zieleni :mrgreen:
Otóż nie. Obszar "działania" określa D-1, A-7 z linią P-13

http://www.autocentrum.pl/pic.php?file= ... 100.33.jpg

Masz Paragraf 2.1, gdzie napisali czego i kogo dotyczą znaki.
Masz par 5.5 i par 89.2 gdzie napisali,
'wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7"
i zauważ, nie jest to przed chodnikiem, PdR, pasem zieleni i rowem melioracyjnym, tylko przed jezdnią ( jezdniami) drogi z pierwszeństwem( przecież nie napisali ,ze tylko przed jedną jezdnią")
Masz przykład z 220 z tymi "innymi przecięciami ruchu"
Masz jeszcze z 220 zał 2
4.2.3
Przebieg linii. wyznacza sie wzdłuż krawędzi jezdni z pierwszeństwem

Czy można to zakwalifikować, że to co przed linią jeszcze nie ma pierwszeństwa wynikającego Z D-1/A-7 ?
Ile razy mam napisać, czego uczepiłeś się jak tonący brzytwy,że było to w formie żartu. Emotek nie zauważyłeś ?
Czy to ma pozostać jedynym argumentem ? No plizzz

2.A to ciekawe. Mógłbyś podać przepis na którym oparłeś definicje "dzikiego przejazdu " ?
Bo to co opisujesz to jest najnormalniejszy w świetle PoRD oznakowany PdR.
Chyba że masz na myśli dziki, jako dziki :mrgreen:
A widoczność na takim PdR lub ostrzeżenie przed nim leży w zakresie obowiązków zarządcy drogi np poprzez ustawienie A-16( a nie A-18b :D ) i wycięcie krzaczorów.
Dlatego określenie "dziki przejazd" wzbudziło we mnie pewne obawy co masz na myśli-ale wyjaśnione - chodzi o "normalny" PdR.
3. Art 3 nakłada obowiązki na każdego uczestnika ruchu, niezależnie czy ma zielone, czy drogę z pierwszeństwem czy tam jeszcze co...nadrzędnym celem jest bezpieczeństwo i trzeba w miarę swoich możliwości naprawić błąd, nawet jeśli to jest błąd innego uczestnika ruchu.
Dlatego A-7 który "dokładasz" ( nie wiem na jakiej podstawie prawnej w świetle pkt 1) jest w sumie bardzo niebezpiecznym podejściem do bezpieczeństwa, ponieważ gdybyś nie "dołożył" co już pisałem wcześniej to jakbyś "zwalniał" z obowiązków, bo "A-7 nie było".
Kierujący pojazdem ma zawsze zachować szczególną ostrożność zblizając sie do takich miejsc, a nie tylko gdy jest A-7...A-16/D-6a/b pełni również taką rolę.
Swoją interpretację powinieneś jednak rozszerzyć o miejsca gdzie nie masz A-7 i również nie masz widoczności.

1. - Teoretycznie jak jedziemy po paragrafach, to można by się pobawić w dowodzenie, że droga dla rowerów też jest jezdnią i rower dojeżdżający do przejazdu zbliża się do skrzyżowania. Gwarantuję Ci, że byłaby z tego niezła zabawa, interpretacje mogłyby być zupełnie dowolne i każda dałaby się obronić. Już tego kiedyś próbowałem, ale nie jestem fanem motania, więc na razie zostawmy to.
- Puki co w obszar drogi z pierwszeństwem chcę wrzucić wszystkie części drogi, po których poruszają się pojazdy. Wszystkie jezdnie i inne przecięcia się kierunków ruchu (torowiska, ddr). Nie nadaje się do tego pobocze, gdyż na skrzyżowaniu i tak zjeżdża się z niego na jezdnię, a to włączanie się do ruchu. Chodnika też nie da się do tego wrzucić, bo znaki o pierwszeństwie dotyczą kierujących pojazdami, pieszy kierującym nie jest, jest za to rowerzysta. Zjazd z pasa zieleni na jezdnię - włączanie się do ruchu, z rowu melioracyjnego, chodnika, pobocza, etc na jezdnię - włączanie się do ruchu, ale z drogi dla rowerów na przejazd - nie ma włączania się do ruchu, także tramwaj na przejeździe tramwajowym - nie ma włączania się do ruchu. Widać różnicę?
- Co do przecinania się kierunków ruchu to ja opieram swoją wiedzę na pord i rozporządzeniu o znakach, reszta mnie nie interesuje. A w pord widzę oddział 7 zatytułowany "Przecinanie się kierunków ruchu", a w nim art 25,26,27,28. Przypadek?
- Jak autobus kogoś trzaśnie to nie będzie żartów i emotek :)

2. - Dziki przejazd to moje własne nazewnictwo. Czyli uważasz, że mając taki "dziki przejazd" oznakowany D-6 i rowerzysta wyjeżdża zza krzaków to każdy pojazd na jezdni powinien się obowiązkowo zatrzymać i patrzeć czy czasem nie jedzie rowerzysta? Przecież doszłoby do zatamowania ruchu. To z kolei byłaby przesada w drugą stronę, ja uważam że trzeba mocno zwolnić i jeśli rowerzysta pojawi się i pozwoli się zobaczyć to trzeba go przepuścić, ale jeśli na pełnej prędkości wyjedzie zza krzaków i dojdzie do zderzenia nawet gdy kierowca będzie jechał 20km/h to nie można kierowcy obarczyć całą winą.
- Uważasz więc, że nawet w takim miejscu jak to: http://goo.gl/maps/jgJEf wszyscy mają stawać jak wryci z piskiem opon jeśli tylko w okolicy zakręci się jakiś rowerzysta?

3. - Ja nikogo nie zwalniam z obowiązków. Wiadomo co mówi D-6 i co mówi art 27.1. Szczególna ostrożność, nienarażanie na niebezpieczeństwo, ale pierwszeństwo dopiero na przejeździe. Wiec uważam że w takim miejscu jak podlinkowałem powyżej rowerzysta nie ma prawa wjeżdżać na przejazd z pełną prędkością uzurpując sobie prawo do pierwszeństwa, którego nie ma zanim nie wjedzie. Jeśli podjedzie powoli do takiego przejazdu i da się zauważyć to owszem należy go przepuścić z uwagi na D-6.
- A-7 dokładam przede wszystkim na podstawie par. 5.6 rozporządzenia, żeby rowerzysta jadący wzdłuż drogi z pierwszeństwem miał to pierwszeństwo zawsze, nie tylko w sytuacji z art 27.1a albo "naciągane pierwszeństwo" z D-6.
Obrazek

4. Mam dla Ciebie jeszcze jedną zagwozdkę. Kiedyś guru krakowskiego wordu (M.Dworak) stwierdził jednoznacznie, że D-1 dotyczy także przejazdu tramwajowego. Co w związku z tym?
niebieski90
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 06 grudnia 2012, 22:04

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez Drezyna » piątek 01 marca 2013, 14:13

szerszon napisał(a):Nie wymagaj interpretacji...

Ależ interpretacja jest zawsze taka sama, ty masz przestrzegać obowiązujących cię przepisów, czy inni ich przestrzegają to ich sprawa, ewentualnie organów.
Nie możesz uzależniać ustąpienia pierwszeństwa od tego, czy ktoś przekroczył prędkość dopuszczalną, ma aktualne badania techniczne czy trójkąt.

niebieski90 napisał(a): Nie nadaje się do tego pobocze, gdyż na skrzyżowaniu i tak zjeżdża się z niego na jezdnię, a to włączanie się do ruchu....

A w zasadzie to jak kolega interpretuje, taki włączający ma ustąpić, czy ma pierwszeństwo z D-1?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez niebieski90 » piątek 01 marca 2013, 14:32

Drezyna napisał(a):
niebieski90 napisał(a): Nie nadaje się do tego pobocze, gdyż na skrzyżowaniu i tak zjeżdża się z niego na jezdnię, a to włączanie się do ruchu....

A w zasadzie to jak kolega interpretuje, taki włączający ma ustąpić, czy ma pierwszeństwo z D-1?

Włączający to włączający, dopiero jakby się włączył to dotyczą go znaki o pierwszeństwie na danej drodze, a żeby się włączyć to wiadomo co trzeba zrobić :)
Jeżdżę czasem rowerem po krajówkach i znam ten problem bardzo dobrze. Chociażby takie skrzyżowanie na wylocie z Krakowa: http://goo.gl/maps/eyvjI
Jak tak pomalują to niewątpliwie zjeżdżasz z pobocza na jezdnię. No może jakby te linie były przeprowadzone na wprost, a przed poboczem byłaby linia warunkowego zatrzymania to można by coś kombinować, ale tak nie ma o czym mówić.
Ten przykład to i tak bardzo "lekka" wersja. Zwykle jakbyś chciał pojechać "na wprost" tym poboczem tak jak ono teoretycznie przebiega to spotkasz tam np. koniec ciągłej linii wychodzącej z drogi poprzecznej czy linię warunkowego zatrzymania. Wtedy przed skrzyżowaniem rączka w lewo, wjeżdżamy na pas ruchu i tak pokonujemy skrzyżowanie, bo inaczej złamiemy ciągłe linie. Za skrzyżowaniem powrót na pobocze.
niebieski90
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 06 grudnia 2012, 22:04

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 14:33

1. Gdyby DDR była jezdnią to po pierwsze w definicji drogi nie oddzielano by DDR od jezdni.
nie wszystko po czym się jeździ ma jezdnię.
pobocze
torowisko
DDR z t-22
Inne byłoby oznakowanie skrzyżowań.linia zatrzymania P-13 związana z A-7 byłaby przed PdR.
Chociaż takie coś już zaczyna występować, tylko nie ma DDR i PdR tylko jest pas ruchu dla rowerów na jezdni.
nie wiem , w jaki sposób chciałbyś bronić tego,ze np pobocze ma jezdnię..ale próbuj. :)
Chciałbym zauważyć ,ze z DDR też sie włączasz do ruchu, gdy nie ma PdR.Jakos do A-7 nikt wtedy nie ma pretensji.
To że chcesz do drogi z pierwszeństwem wrzucać wszystko to twoja sprawa.Tylko poprzyj to przepisami- na razie mam tylko chciejstwo.
Unikasz jak ognia par 2.1 z 170.
podpierasz sie Art 25,26,27,28.
Czy zastosujesz na skrzyżowaniu wszystkie te artykuły ?
Co zrobisz jak do skrzyżowania będziesz sie zbliżał z tego samego kierunku co rowerzysta i będziesz skręcał w prawo przecinając mu drogę ?
Który artykuł zastosujesz ?
=========
Co do emotek- żałuje ,że tak napisałem, ponieważ jesteś wybitnie odporną jednostką zarówno na żart jak i na pozostałe argumenty.
Chwytasz się tego w każdym poście.

2. Poza "dzikim przejazdem' zauważyłem,ze jeszcze masz własny PoRD :D
I co z tego,ze dojdzie do zatamowania ruchu ?
ale człowiek przeżyje i może ktoś w końcu takie "dzikie przejazdy" uczyni zdatnymi do normalnego użytkowania.
Jest cała masz organizacji typu MdR, czy Zielone Mazowsze-do dzieła !
poza tym nie zauważyłem wyłączenia dla rowerzystów w art 3 zwalniających ich od zachowania szczególnej ostrożności.
Niech każdy pilnuje siebie i będzie ok.
3. nie ma podstaw prawnych do "dokładania" a-7 na podstawie par 5.5
Dlatego podałem Ci wyjaśnienie z 220 co to są przecięcia sie kierunków ruchu-ale jak nie chcesz przyjąć do wiadomości -nic nie poradzę.
Co prawda taka interpretacja to pół biedy-gorzej, jak pisałem wcześniej, gdybyś wobec braku A-7 zignorował rowerzystę na PdR
4. Daj no link do tej "zagwozdki'.
Oglądam Dworaka, ale nie pamiętam odcinka.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 14:42

Drezyna napisał(a):
szerszon napisał(a):Nie wymagaj interpretacji...

Ależ interpretacja jest zawsze taka sama, ty masz przestrzegać obowiązujących cię przepisów, czy inni ich przestrzegają to ich sprawa, ewentualnie organów.
Nie możesz uzależniać ustąpienia pierwszeństwa od tego, czy ktoś przekroczył prędkość dopuszczalną, ma aktualne badania techniczne czy trójkąt.

no to przestrzegam i jadę. przecież pojazd A jest na poboczu i według przepisów nie jest w ruchu.
To akurat widać. a czy ktoś przekracza prędkość dozwoloną to powinieneś mieć radar w oku :D
poza tym przekroczenie prędkości nie ma bezpośredniego wpływu na ustalenie pierwszeństwa na skrzyżowaniu.jak masz przepuścić to nie powinno Ciebie interesować czy jedzie 50 czy 70km/h
nie mówię o ekstremalnych przypadkach, gdzie w warszawie na zbiegu ulic żelaznej i grzybowskiej pan taksówkarz jadąc drogą z pierwszeństwem 120 km/h nie dał sie zauważyć i staranował pojazd z podporządkowanej zabijając dziecko.Wyrok sądu był dla niego mocno niekorzystny.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez Drezyna » piątek 01 marca 2013, 14:51

niebieski90 napisał(a):
Włączający to włączający, dopiero jakby się włączył to dotyczą go znaki o pierwszeństwie na danej drodze...

Pewnie tak niektórzy interpretują, ale czy gdzieś to jest napisane, bo chyba takiego "nie włączonego" znaki i przepisy też obowiązują? To czemu niby nie D-1 jak pomyka poboczem czy rowem?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 15:04

Temu,że nie są to części drogi przeznaczone do jazdy :D
Aby w tym rowie prędkości nie przekroczył...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości