Kwestia praktyczna:
Jak sygnalizować na tym skrzyżowaniu - zjazd z Trasy Łazienkowskiej w Warszawie na Wał Miedzeszyński.
Trasa Łazienkowska
Dodam tylko że 3/4 kierowców miga lewym kierunkowskazem - tak wygląda praktyka.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Baranek » piątek 17 stycznia 2014, 16:06
przez Borys_q » piątek 17 stycznia 2014, 16:09
przez mariusz79 » piątek 17 stycznia 2014, 16:30
przez taik » piątek 17 stycznia 2014, 18:02
przez szerszon » piątek 17 stycznia 2014, 18:22
przez LeszkoII » piątek 17 stycznia 2014, 18:30
Równoległość się komuś pomyliła z ~prostopadłością. Najlepiej jakby wymalowali krawędź jezdni drogi z pierwszeństwem znakiem P-7a, ewentualnie jak podałeś w przykładzie P-1c jako pas zanikający, tylko że trochę mało miejsca.szerszon napisał(a):Bo to tak oznakowane...finezyjna P-13...
przez szerszon » piątek 17 stycznia 2014, 19:15
przez LeszkoII » piątek 17 stycznia 2014, 19:29
przez taik » piątek 17 stycznia 2014, 23:01
szerszon napisał(a):Bo to tak oznakowane...finezyjna P-13...
Posłużę się już znanym tutaj miejscem.
http://goo.gl/maps/fkgoq
W czym problem, aby tak to zrobić ?
szerszon napisał(a):Tu jest mniej miejsca
http://goo.gl/maps/l0Q0V
i jakoś sie dało.
Zobaczcie . Prawie identyczna infrastruktura, a malowania od lasa do sasa.
przez szerszon » piątek 17 stycznia 2014, 23:35
przez Henq » sobota 18 stycznia 2014, 00:42
taik napisał(a):szerszon napisał(a):Bo to tak oznakowane...finezyjna P-13...
Posłużę się już znanym tutaj miejscem.
http://goo.gl/maps/fkgoq
W czym problem, aby tak to zrobić ?
Znane, znane![]()
W [P-13] jest moc
szerszon napisał(a):Tu jest mniej miejsca
http://goo.gl/maps/l0Q0V
i jakoś sie dało.
Zobaczcie . Prawie identyczna infrastruktura, a malowania od lasa do sasa.
Podałeś bardzo dobre przykłady rozwiązań takich połączeń dróg, w pierwszym przypadku dodatkowy pas ruchu, w drugim zanikający pas ruchu.
Tutaj zastosowano rozwiązanie mniej bezpieczne i w mniejszym stopniu intuicyjne - stąd pytanie o kierunkowskaz.
przez szerszon » sobota 18 stycznia 2014, 08:11
przez szymon1977 » sobota 18 stycznia 2014, 09:57
Z tym się zgadzam. Dlatego powinno się miejsce oznakować jak z przykładów Szerszon, aby przecinanie się kierunków ruchu PODCZAS zmiany kierunku jazdy wyeliminować, a potrzebę ustąpienia PP przenieść na zmianę pasa ruchu.LeszkoII napisał(a):Moim zdaniem formalnie ma miejsce tutaj zmiana kierunku jazdy w prawo...
Rysunki nie są wytycznymi do zastosowanie linii tylko zobrazowaniem zastosowania linii według wytycznych. A tam zazwyczaj możemy przeczytać, że np. minimalna długość linii POWINNA wynosić... Sprawdzi ktoś? Ja nie mam czasu.LeszkoII napisał(a):Tylko że w "220" na rysunkach takich zastosowań widać minimalne długości P-2, P-1c (50m min.)
Całe szczęście, że manewr, który widzisz opisałeś w cudzysłowie bo wszyscy wiemy, że takiego manewru nie ma. Bądźmy ściśli, jeżeli chodzi o manewr czyli wykonywaną przez kierującego czynność powinieneś napisać "ZAJMOWANIE pasa ruchu". Zajęcie pasa ruchu to określenia na stan stały, kiedy w interesującym nas czasie pojazd pasa nie zmienia i cały czas jest na tym samym.LeszkoII napisał(a):...nie widzę tutaj takiego manewru, aczkolwiek "zajęcie pasa ruchu" - jak najbardziej.
przez taik » sobota 18 stycznia 2014, 17:50
Henq napisał(a):będą wiedzieć że zamierzam wjechać na ich pas, no właśnie jadę swoim pasem zamierzam wjechać na czyjś pas czy to nie jest zmiana pasa?
szerszon napisał(a):Bo za P-13 mozna sie pokusić o stwierdzenie, ze jedzie sie dalej tym samym pase, który jest tylko nieoznaczony.
Spójrzcie na fakturę asfaltu.
przez Baranek » wtorek 21 stycznia 2014, 13:53