Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez dedek » poniedziałek 05 września 2011, 21:49

Witam
Niedawno przemalowano rondo na tzw. pół-turbinę. Wg. mnie nic to nie zmieniło na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie.
http://img844.imageshack.us/img844/8047/z10106111xnowaorganizac.jpg
Powyżej link do ronda - właśnie tak wygląda, a nie tak jak to podają na wielu stronach (te jest lekko poprawione przeze mnie [zjazdy w żoliborz i do centrum])
Sytuacja jest następująca:
Wjeżdżam na rondo od strony centrum lewym pasem, obok jedzie gość środkowym. Oboje jedziemy obok siebie, mijamy zwężenie i tory za zjazdem w Słomińskiego. Chcemy zjechać na żoliborz. Czy on musi zjechać na skrajnie prawy pas czy może się wpakować na środkowy lub lewy? nigdzie nie jest oznaczone gdzie ma zjechać!!! On miał wybór wg. znaków pionowych (bo poziomych kierunkowych na rondzie nie ma) - jedzie albo w prawo w słomińskiego albo na wprost czyli na żoliborz. Jechać dalej w lewo (w stronę okopowej) nie może, bo znaki mówią jedno, ale na rodzie nie ma nic namalowanego co by mogło mu zabraniać...
O tym później, zajmijmy się powyższą sytuacją zjazdu na żoliborz.

Pytania do sytuacji, bo nas jest dwóch, a pasy trzy!:
Na który pas ON musi zjechać, a na który ja jadąc z centrum na żoliborz?

Identycznie ma się sprawa gdy wracam tzn. z żoliborza do centrum.

Kolejna sprawa to co w przypadku gdy jedziemy, ja wjeżdżam na lewy pas w żoiborz, a on wbrew znakom przed wjazdem na rondo, jedzie dalej w lewo w stronę okopowej i uderza mi w prawy bok? Ok, ale on zawsze może powiedzieć że wjechał ze słomińskiego prawym pasem i może jechać prosto do okopowej! i kto udowodni prawdę, że wjechał od centrum i nie zastosował się do znaków pionowych?
Ostatnio zmieniony wtorek 06 września 2011, 09:49 przez dedek, łącznie zmieniany 2 razy
dedek
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 04 września 2011, 21:07

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez BOReK » wtorek 06 września 2011, 08:57

Dzisiaj sprawdzę, bo mam to po drodze, ale wydaje mi się, że na rysunku brakuje kilku linii. Mianowicie te najbardziej wewnętrzne pasy również powinny być prowadzone "na zjazd", w związku z czym jazda dookoła wyspy po wewnętrznym powinna wymagać włączonego lewego kierunkowskazu.

Mój przepis na jazdę tym durnym rondem jest prosty, jeżeli chodzi o pewność, że to nie ja będę winien ewentualnej kolizji:
- jechać po zewnętrznym albo środkowym, jeżeli zjeżdżam na najbliższym zjeździe,
- jechać po wewnętrznym, jeżeli nie zjeżdżam na najbliższym zjeździe.

Oczywiście istotne jest odpowiednie ustawienie się już na wlocie ronda. Niestety ten, kto wymyślił obecne oznakowanie ronda musiał mieć chyba biegunkę, bo go nieźle posrało. I to nie jest "niedawno", takie malowanie jest przynajmniej od roku 2008.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez dedek » wtorek 06 września 2011, 09:44

Kolego, obudź się i wróć do rzeczywistości:)
Nowe malowanie i nawierzchnia jest od początku lipca tego roku. Ten opis jazdy jaki Ty opisujesz odnosi się do ronda jeszcze przed malowaniem, owszem tak było najbezpieczniej jechać. Teraz jest zupełnie inaczej.
dedek
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 04 września 2011, 21:07

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez BOReK » wtorek 06 września 2011, 13:50

To faktycznie muszę się przyjrzeć, bo od dłuższego czasu tamtędy nie jeżdżę, tylko przechodzę i nie patrzę na znaki poziome poza przejściem. ;)

On może zjechać na dowolny pas - jest po Twojej prawej, ma pierwszeństwo w zajęciu nawet skrajnego lewego pasa. Oczywiście logika nakazywałaby trzymania się raczej swojego pasa aby uniknąć nieprzyjemności, ale prawo niekoniecznie jest logiczne. W każdym razie Ty ustępujesz w opisanej sytuacji, tak samo przy jeździe z Żoliborza do centrum

W przypadku kolizji - Twoja bardzo wielka wina i łatwo ją udowodnić. Faktycznie spierdzielili to rondo jeszcze bardziej niż było.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez Drezyna » wtorek 06 września 2011, 18:12

Nie ma nic prostszego. Zmiana pasa - o ile nie ma ograniczeń pas można zmienić na dowolny. Problem pierwszeństwa rozstrzyga art. 22.4.

A w jakim mieście to rondo???
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez dedek » wtorek 06 września 2011, 21:41

Drezyna napisał(a):Nie ma nic prostszego. Zmiana pasa - o ile nie ma ograniczeń pas można zmienić na dowolny. Problem pierwszeństwa rozstrzyga art. 22.4.

A w jakim mieście to rondo???


Możesz konkretniej odpowiadać na posty?
Rondo w Warszawie.
To, co jest napisane w art. 22.4. jest jasne, ale pytanie było o sytuację na tym rondzie. Wygąda na to, że po prostu ktoś sp........ to rondo.
dedek
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 04 września 2011, 21:07

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez maryann » środa 07 września 2011, 09:19

Może ktoś wrzucić aktualne umalowanie tego rondla?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez Drezyna » środa 07 września 2011, 10:09

Rozumiem, że rysunek jest aktualny. Dalej nie widzę problemu. Opuszczając rondo można zająć dowolny pas, więc jak dwóch pcha się na jeden to prawy ma pierwszeństwo. Podobnie jak opuszczasz rondo ze środkowego pasa, to najpierw zmieniasz na skrajny i musisz przepuścić jadącego po nim, nieważne skąd się tam znalazł. Jeśli jechał niezgodnie z oznakowaniem na wlocie, to jego sprawa i jego problem, ale nie mający związku z Twoim.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez michooo » środa 07 września 2011, 11:00

więc jak dwóch pcha się na jeden to prawy ma pierwszeństwo.


Ciekawa teoria. Niestety, nieprawdziwa.
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez Drezyna » środa 07 września 2011, 11:09

michooo napisał(a):
Ciekawa teoria. Niestety, nieprawdziwa.



No to może jakiś cytacik z przepisów, czy tylko wewnętrzne przekonanie???
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez maryann » środa 07 września 2011, 11:19

Drezyna napisał(a):Rozumiem, że rysunek jest aktualny.
Ma za dużo błędów, żeby można było mu wierzyć.
Drezyna napisał(a):jak dwóch pcha się na jeden
Drezyna napisał(a):No to może jakiś cytacik z przepisów
To wytłuszczone:
art22.4. "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony."
Potem- to co po wytłuszczonym.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez Drezyna » środa 07 września 2011, 13:15

Czyli dokładnie jak pisałem.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez maryann » środa 07 września 2011, 13:39

Nie, bo napisałaś, że pierwszeństwo ma ten z prawej strony, a nie ten co już na pasie jest. Tylko nie pisz, że to oczywiste!
Drezyna napisał(a):dwóch pcha się na jeden to prawy ma pierwszeństwo.
Jak dwóch się pcha na trzeci między nimi, to ten z prawej ma pierwszeństwo...
A na tym rondzie z Centrum na Żoliborz- wolna amerykanka. Jak wokół Łuku Tryumfalnego w Paryżu.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez Drezyna » środa 07 września 2011, 14:32

Moja odpowiedź dotyczy pytania z pierwszego postu tego wątku, to znaczy dwa samochody usiłują zjechać z ronda na wspólny pas (OBAJ ZMIENIAJĄ PAS). michooo coś kwestionuje tylko nie wiadomo co. Ja podtrzymuje.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez dedek » środa 07 września 2011, 18:31

Drezyna napisał(a):Moja odpowiedź dotyczy pytania z pierwszego postu tego wątku, to znaczy dwa samochody usiłują zjechać z ronda na wspólny pas (OBAJ ZMIENIAJĄ PAS). michooo coś kwestionuje tylko nie wiadomo co. Ja podtrzymuje.

Drezyna bez ciśnień, to wiadomo jest że można zająć dowolny pas zjeżdżając na żoliborz czy do centrum jadąc zewnętrznym pasem ronda. Problem jest w tym, że nowe malowanie ronda jest bez sensu w tych dwóch przypadkach.
dedek
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 04 września 2011, 21:07

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości