podwójna ciągła

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

podwójna ciągła

Postprzez czubaka87 » poniedziałek 07 czerwca 2010, 19:11

witam. mam takie pytanie odnośnie znaku p4.

jakie jest prawidłowe zachowanie w sytuacji gdy rozpocząłem wyprzedzanie na linii przerywanej i podczas wyprzedzania ta linia zmieniła się w linię podwójną ciągłą???

oczywiście wiem że każdy zdrowo myślący kierowca będzie chciał jak najszybciej powrócić na właściwy pas, ale interesuje mnie to co na ten temat mówią przepisy, czy jest jakiś artykuł opisujący tą sytuację???
...
Avatar użytkownika
czubaka87
 
Posty: 90
Dołączył(a): poniedziałek 07 czerwca 2010, 18:59
Lokalizacja: Charlottenwerder

Postprzez sjakubowski » poniedziałek 07 czerwca 2010, 19:21

Hej, zapoznaj się z tematem poniżej:

http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?p=231837#231837


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Re: podwójna ciągła

Postprzez sankila » poniedziałek 07 czerwca 2010, 23:13

czubaka87 napisał(a):jakie jest prawidłowe zachowanie w sytuacji gdy rozpocząłem wyprzedzanie na linii przerywanej i podczas wyprzedzania ta linia zmieniła się w linię podwójną ciągłą???


Prawidłowe zachowanie to takie, że jak widzisz przed sobą ciągłą, to dajesz po hamulcach (jak trzeba, to stajesz) i wracasz na prawy pas. Lepiej przerwać manewr niż kończyć go w sposób niebezpieczny, a podwójnej ciągłej nie maluje się dla rozrywki.

W praktyce mało kto tak postępuje - z reguły kierowcy mają sto powodów, które usprawiedliwiają kontynuację wyprzedzania.
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bac » poniedziałek 07 czerwca 2010, 23:46

jakie jest prawidłowe zachowanie w sytuacji gdy rozpocząłem wyprzedzanie na linii przerywanej

Przede wszystkim zwróć uwagę, że linia przerywana, linii przerywanej nierówna:

Obrazek P-1 Linia pojedyncza przerywana
Linia pojedyncza przerywana, w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.

Obrazek P-6 Linia ostrzegawcza
Linia, w której kreski są dłuższe od przerw, rozdziela pasy ruchu i uprzedza o zbliżaniu się do linii, przez którą przejeżdżanie jest zabronione, lub do miejsca niebezpiecznego.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Re: podwójna ciągła

Postprzez jasiek23 » wtorek 08 czerwca 2010, 14:04

sankila napisał(a):Prawidłowe zachowanie to takie, że jak widzisz przed sobą ciągłą, to dajesz po hamulcach (jak trzeba, to stajesz) i wracasz na prawy pas. Lepiej przerwać manewr niż kończyć go w sposób niebezpieczny, a podwójnej ciągłej nie maluje się dla rozrywki.


Jeśli mowa o normalnej jeździe a nie o egzaminie to trzeba także wziąć pod uwagę sytuację w której dokończenie wyprzedzania(pomimo że będzie to na podwójnej ciągłej) nie spowoduje zagrożenia(z wyjątkiem złamania przepisu) w przeciwieństwie do "dania po hamulcach", które może w danej sytuacji wprowadzić zamieszanie na drodze.

A tak wogóle to jak rozpatrywalibyście taką sytuację kiedy zaczynam wyprzedzać na przerywanej, podczas wyprzedzania jest podwójna ciagła i kończę wyprzedzać na przerywanej?

:D
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez Cyberix » wtorek 08 czerwca 2010, 14:42

Zależy z jakiego powodu byłaby ta podwójna ciągła... bo jakby np. z powodu skrzyżowania to złamałbyś przepis o wyprzedzaniu na skrzyżowaniu... resztę dopowiedz sobie sam.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez czubaka87 » wtorek 08 czerwca 2010, 19:39

linia przerywana linii przerywanej nierówna - fakt, ale powiedzmy że wyprzedzałem jakiś dłuższy skład i nie mam 150 KM pod maską, także mi to trochę może zająć i w tym czasie ta linia może się zmienić.

co do hamowania to raczej nie, zgodzę się tutaj z jaskiem23 że to spowodować może więcej chaosu i groźniejszą sytuację niż dokończenie wyprzedzania. ( przyjmujemy że za mną jedzie jeszcze sznur samochodów)

znowu jeśli dokończę te wyprzedzanie i powiedzmy że za mną jedzie policja to czy powinni mi wstawić mandat cz nie??? i czy ja go powinienem przyjmować???
...
Avatar użytkownika
czubaka87
 
Posty: 90
Dołączył(a): poniedziałek 07 czerwca 2010, 18:59
Lokalizacja: Charlottenwerder

Postprzez Cyberix » wtorek 08 czerwca 2010, 21:26

czubaka87 napisał(a):znowu jeśli dokończę te wyprzedzanie i powiedzmy że za mną jedzie policja to czy powinni mi wstawić mandat cz nie??? i czy ja go powinienem przyjmować???

Mandat za przejechanie (przecięcie) linii ciągłej - jak najbardziej jest słuszny.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez lith » wtorek 08 czerwca 2010, 22:51

Po pierwsze to wyprzedzanie należy sobie tak rozplanować co by nie być zmuszonym po tej podwójnej jeździć. Ale jak juz się zdarzy to po prostu nie wyobrażam sobie zatrzymania na przeciwnym pasie i czekania na jadącego tira z przeciwka :/ Oczywiście w ostateczności można zrezygnować z wyprzedzania, ale trzeba to zrobić odpowiednio wcześniej, żeby zdążyć się schować za wyprzedzanym i nikomu nie utrudniając jechać dalej.

Co do jazdy po drugiej stroni elinii podwójenej to w innym temacie nikt się nie odniósł do mojej interpretacji, że jeżeli oddziela ona części jezdni o przeciwnym kierunku ruchu to jazda za podwójną to po prostu jazda pod prąd.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez BlueDevil » wtorek 08 czerwca 2010, 22:54

czubaka87 napisał(a): nie mam 150 KM pod maską, także mi to trochę może zająć i w tym czasie ta linia może się zmienić.


no to nie wyprzedzasz skoro nie jestes pewny ze zanim skonczysz nie trafisz na przejscie, skrzyzowanie, p4 etc.
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez czubaka87 » środa 09 czerwca 2010, 19:30

czyli podsumowując temat gdy kończę wyprzedzanie na podwójnej ciągłej to łamie przepisy, bez względu na zaistniałą sytuację.
...
Avatar użytkownika
czubaka87
 
Posty: 90
Dołączył(a): poniedziałek 07 czerwca 2010, 18:59
Lokalizacja: Charlottenwerder

Postprzez Borys_q » środa 09 czerwca 2010, 21:26

Zależy z jakiego powodu byłaby ta podwójna ciągła... bo jakby np. z powodu skrzyżowania to złamałbyś przepis o wyprzedzaniu na skrzyżowaniu... resztę dopowiedz sobie sam.


A jeśli skrzyżowanie było by o ruchu kierowanym ???
Lub niebyło by nic co zakazywało by wyprzedzania??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez czubaka87 » czwartek 10 czerwca 2010, 18:54

forumowicze a jeszcze jedna sprawa.
jak już jestem na przeciwnym pasie ruchu i jest linia p3 z linią przerywaną po lewej stronie (patrząc w stronę kierunku jazdy) to mogę wtedy wrócić czy nie????

ostatnio się o to spierałem bo kolega mi mówił że w tym wypadku wrócić na swój pas mogę wtedy gdy przerywana jest po prawej stronie ( czyli że przy powrocie najpierw przejeżdżam ciągła później przerywaną).

a uzasadniał to w ten sposób: pomimo tego że jestem na przeciwnym pasie ruchu i bliżej mnie jest linia przerywana to ta linia dotyczy jednak drugiego kierunku ruchu, że mnie dotyczy tylko prawa linia beż względu na to którym pasem jadę.
...
Avatar użytkownika
czubaka87
 
Posty: 90
Dołączył(a): poniedziałek 07 czerwca 2010, 18:59
Lokalizacja: Charlottenwerder

Postprzez ixi25 » czwartek 10 czerwca 2010, 19:10

czubaka87 napisał(a): to mogę wtedy wrócić czy nie????


No bez przesady. Wrócić zawsze można, a nawet trzeba ze względów bezpieczeństwan!!! Nikt nie będzie czekał, aż linia podwójna się skończy to jest dopiero wykroczenie wręcz zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. Można przekroczyć linie podwójną ciągłą kończąc manewr bez ponoszenia konsekwencji. Inną sprawą jest sam moment rozpoczęcia wyprzedzania. Jeżeli ktoś zaczoł wyprzedzanie choć były przesłanki, że nie można rozpocząc tego manewru np. znaki poziome i pionowe. to jest już inna sprawa. Jak czytam wypowiedzi, że ktoś bedzie czekał, aż linia podwójna się skończy ażeby nie popełnić wykroczenia to ręce opadają.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez lith » czwartek 10 czerwca 2010, 19:17

ixi25 napisał(a):Można przekroczyć linie podwójną ciągłą kończąc manewr bez ponoszenia konsekwencji.

Nie można. IMO juz wjeżdżając na część jezdni przeznaczoną dla ruchu w przeciwnym kierunku kwalifikujesz się do odstrzału przez policję. A powrót na własną część wcale nie jest zgodny z przepisami, bo przepisy w ogóle nie przewidują Twojej obecności po drugiej stronie podwójnej. Raczej jest to przejaw instynktu samozachowawczego :P
Ostatnio zmieniony czwartek 10 czerwca 2010, 19:37 przez lith, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości