A tutaj od siebie, tak na szybko (ale chyba o to chodzi, żeby podać, co najbardziej nas denerwuje, a nie na siłę wymyślać?

):
- Wyprzedzanie po liniach ciągłych: Umożliwienie wyjątkowo najechania na linie ciągłe podczas wyprzedzania, jeśli nie ma możliwości wyprzedzenia w inny sposób, z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz ustąpieniem pierwszeństwa uczestnikom znajdującym się oraz zamierzających dostać się na pas ruchu, który choć częściowo zajęlibyśmy dokonując tego manewru — np. żeby nie musieć ciągnąć się kilometrami za rowerzystą po jedynym, wąskim pasie ruchu dla naszego kierunku przy podwójnej ciągłej;
- Rowerem po buspasie: Możliwość jazdy rowerem po buspasie, jeśli znajduje się on po prawej stronie jezdni, a pasów ogólnodostępnych na jedni dla naszego kierunku jest mniej, niż dwa — np. żeby nie trzeba było blokować całego ruchu, jadąc rowerem lewym pasem ruchu (przy tylko dwóch dla naszego kierunku), bo prawy jest buspasem i nie wolno jechać po nim rowerem;
- Większy odstęp minimalny: Zwiększenie minimalnego odstępu od rowerzysty, kierowcy wózka rowerowego, motoroweru, motocykla oraz kolumny pieszych do 1.5m (i tak w praktyce tyle się zaleca i stosuje) w terenie zabudowanym (z wyłączeniem stref zamieszkałych), oraz do 2m poza terenem zabudowanym (z wyłączeniem stref zamieszkałych), oraz dołączenie do listy kierującego wózkiem ręcznym, oraz poganiacza zwierząt — 1m sprawdza się w strefach zamieszkałych oraz strefach 30, natomiast przy pojazdach poruszających się z większą prędkością, pęd powietrza oraz czynnik ludzki jest na tyle niebezpieczny, że odległość ta powinna zostać zwiększona;
- Rowerem po PdP, gdy brak PdR: Z zachowaniem szczególnej ostrożności i ustępując miejsca pieszym, możliwość wyjątkowo jazdy rowerem z prędkością pieszego po przejściu dla pieszych, jeśli obok nie wyznaczono przejazdu rowerowego, a jazda obok przejścia dla pieszych jest niemożliwa — bo niczym nie różni się rowerzysta jadący z prędkością pieszego od pieszego poza tym, że jedzie rowerem, a często w wielu miejscach wbrew wytycznym są drogi rowerowe połączone zebrą zamiast przejazdem rowerowym i zebrą;
- Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych na pasach: Usunąć zapis, że pieszemu nie wolno wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd — podobnie, jak usunięto taki zapis odn. rowerzystów na przejazdach dla rowerów, w końcu pieszy porusza się z reguły wolniej od rowerzystów, a kierujący i tak muszą w ramach potrzeby zwolnić, lub nawet zatrzymać się przed przejściem, puszczenie tego jednego, wymaganego, z reguły jedynie powoduje, że następny też będzie próbował wymusić pierwszeństwo na pieszym