waw napisał(a):LeszkoII napisał(a):Niestety sytuacja skomplikuje się, gdy nałożymy na grafikę PdP o ruchu niekierowanym.
Wytyczne zabraniają projektowania PdP na pasach włączeniowych (z oczywistych względów), a poza nimi pilna potrzeba zmiany pasa na lewy raczej nie występuje.
Ja tam nie mam problemu znaleźć tego typu sytuację...

KLIK w miniaturę....
Na zdjęciu mamy raczej pas przeplatania niż włączeniowy, co nie zmienia faktu, że zmiana pasa na ogólnych zasadach.
Wg mnie dobrym zwyczajem jest jeśli wyjeżdżający na ten pas przeplatania potraktują go jak pas rozpędowy, a zjeżdżający nań jako pas do uspokojenia jazdy.
W tym konkretnym przypadku miło by było, gdyby żółty nie pchał się od razu na pas błękitnego, a błękitny nie czekał ze zjechaniem do samego końca, tylko próbował w miarę wcześnie na ten pas zejść. W naturalny sposób przestaną zmianę pasa robić równocześnie w tym samym miejscu.