Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez Borys_q » wtorek 01 września 2015, 12:59

Wychodzi z PoRD tak jak wychodzi, na moj gust takie holowanie "na trojkacie" powinno lapac sie takze pod niektore przepisy dotyczece pojazdow z przyczepa.


Nie wiem czy świadomie czy nie właśnie pokazałeś jeden z problemów naszego kraju. Nie obraź się ale przez takie myślenie mamy burdel prawny. Generalnie o holowaniu nie masz pojęcia, prawdopodobnie nigdy nic w życiu nie holowałeś a już byś zmieniał przepisy, przepisy są dobre koniec i basta. Jak chcesz zmieniać to poholuj coś popracuj parę lat w branży holowniczej, bo jak na razie nie masz pojęcia o takim holowaniu a chcesz zmieniać bo na twój gust powinno być inaczej.

ale mozliwosc kierowania wynalazkiem skladajacym sie z dwoch pojazdow o dlacznej dlugosci ponad 10m i masie dochodzace do 7t przez kierujacego posiadajacego tylko PJ kat.B to takie male faux pas.


Oj skromnie szacujesz, na B możesz tak ze 30 tonowym składem jechać. Wszak ciągnikiem rolniczym też możesz holować.

PS: Jakoś kierujący z kategoria B na 15 to tonowe ciągniki rolnicze się nie rzucają masowo, może też ci nie pasuje, że taki diabeł może być na kategorie B(o kombajnach zbożowych nie wspomnę)?
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez szymon1977 » wtorek 01 września 2015, 15:46

Fakt, nigdy nie pracowalem w branzy holowniczej. Ale jako uznawany za najlepszego kierowce w towarzystwie jezeli zachodzila potrzeba holowania zawsze bylem jednym z dwoch kierowcow bioracych udzial w procederze. Szlo mi calkiem niezle, z tym drugim bywalo roznie. Tym bardziej dziwi mnie pewien dysonans: z jednej strony posiadaczowi PJ kat.B nie pozwala sie na ciagniecie przyczepki jezeli laczna masa dopuszczalna przekracza 3,5t, z drugiej strony pozwala mu sie teoretycznie na samodzielne kierowanie wynalazkiem skladajacym sie z dwoch "diablow" polaczonych "trojkatem" o lacznej wadze okreslonej przez Ciebie na 30t.

Nie twierdze, ze prawo jest zle. Widac Ustawodawca okreslajac mozliwosci kierujacego zdajacego egzamin na Nissanie Micra kierowal sie jakimis nieznanymi mi kryteriami.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez LeszkoII » wtorek 01 września 2015, 18:49

Borys_q napisał(a):PS: Jakoś kierujący z kategoria B na 15 to tonowe ciągniki rolnicze się nie rzucają masowo, może też ci nie pasuje, że taki diabeł może być na kategorie B(o kombajnach zbożowych nie wspomnę)?
Czytam UoKP i kat. B dopuszcza kierowanie pojazdem samochodowym o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony.
Czy aby nie pomyliłeś się?

Ten motylek, należy zaliczyć jako połączenie sztywne czy coś innego spoza połączenia giętkiego/sztywnego?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez papadrive » wtorek 01 września 2015, 21:36

LeszkoII napisał(a):Czytam UoKP i kat. B dopuszcza kierowanie pojazdem samochodowym o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony.
Czy aby nie pomyliłeś się?

Słusznie zauważyłeś, ale nie całkiem. Sam ciągnik rolniczy/pojazd wolnobieżny może mieć więcej niż 3,5 T, a wystarczy B. Ale, aby jakimkolwiek traktorem ciągać przyczepy (lub cokolwiek innego), należy posiadać kat. T lub B(C)+E. Dopiero wtedy nie ma ograniczeń tonażu.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez szymon1977 » wtorek 01 września 2015, 21:59

Ale zeby kombajnem ciagnac inny kombajn na trojkacie za to bez kierowcy wystarczy juz kat.B i umiejetnosci zdobyte w 20 godzin na Nissanie Micra. Wow!
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez LeszkoII » piątek 15 lipca 2016, 17:02

1. Czy układ kierowniczy bez wspomagania (wyłączony silnik) należy uznać jako niesprawny?

2. O co chodzi z dwoma układami hamowania? Jeden to roboczy a drugi to ręczny? Czy to się liczy na osie, czyli przód sprawny = jeden układ :?:

3. Czy układ z nieaktywnym wspomaganiem (wyłączony silnik) należy uznać jako niesprawny?

5. Wie ktoś, dlaczego gwinty wkręcanych haków są zazwyczaj lewoskrętne?

6. Czy można motorowerem holować małą osobówkę, która posiada sprawne hamulce i układ kierowniczy?

Sorry za odgrzanego kotleta, ale czeka mnie holowanie (nie motorowerem :lol: )
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez eragon » piątek 15 lipca 2016, 20:49

ad 1. + 3. - nie, normalnie sprawny jest.. A że słabszy...Trudno.
ad 2. - w/g mnie tak - roboczy + ręczny(awaryjny chyba) = 2 układy
ad 5. - nikt nie wie..
ad 6. - masy chyba nie podejdą..
A gdzie pytanie nr 4 ??
Co sobie walisz w żyłę na avatarze ??

Co do ciągników - ograniczenie wagowe jest chyba 24 tony, czyli holując drugiego "potwora" możemy mieć na plecach 48 ton..

LeszkoII napisał(a): B dopuszcza kierowanie pojazdem samochodowym o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony.

Możesz mieć 4,25 przecież.. Co czytasz ??
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez szerszon » niedziela 17 lipca 2016, 18:19

eragon napisał(a):Możesz mieć 4,25 przecież.. Co czytasz ??
Ale co ? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez LeszkoII » niedziela 17 lipca 2016, 19:10

4,25 było już rozwalcowane na placek :D Ciągnik rolniczy nie jest pojazdem samochodowym.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez Borys_q » poniedziałek 18 lipca 2016, 00:25

Co do 3 . Jeśli jest to układ wymagający do działania silnika a silnik jest unieruchomiony (np hamulec pneumatyczny) to uznajemy go za niesprawny nawet jeśli jeszcze działa (sest duży zapas powietrza w zbiornikach). Oczywiście typowy hamulec ze wspomaganiem podciśnieniowym jest sprawny bo działa tyle że słabiej (na dopuszczalne szybkości przy holowaniu wystarczy).
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Holowanie pojazdu innego niż silnikowy.

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 18 lipca 2016, 10:17

^^ sorry za mały OT, ale czy przy "normalnie" działających hamulcach (tzn. włączony silnik, wspomaganie), słyszalne syczenie po naciśnięciu hamulca o skok aż do rozpoczęcia efektywnego hamowania, jest usterką/wadą...efektem czego? Czyżby jakieś zapowietrzenie? Pedał nie staje się miękki po złapaniu oporu. To "dmuchanie" występuje na skoku ...powiedzmy... 40% głębokości naciśnięcia. W innych samochodach tego nie miałem.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości