benio101 napisał(a):A więc w Twoich przepisach osobne drogi w odległości mniejszej, niż 30m to jedna droga wielojezdniowa?
A, o której drodze, leżącej mniej niż 30 m, myślisz?
Czy przeczytałeś moje pytanie, skierowane zresztą nie do Ciebie, ze zrozumieniem? Pisałem o dwóch drogach.
Och, bardzo mi przykro, że wkrochmaliłem się między wódkę, a zakąskę.

Gdybyś chciał wskazać tę druga drogę, może zrozumiałbym.
O kilku pasach zacząłeś pierwszy pisać w temacie Ty, co zresztą nie ma z nim nic wspólnego.
Nie przypominam sobie o pasach (jakich?), a o dwujezdniowej drodze. A taka droga jest "bohaterką" wątku, więc coś wspólnego z nim ma.
Omawiamy tutaj możliwość skrętu w lewo, gdy fizycznie droga tam nie prowadzi.
Ooo, widzisz. Tutaj zgadzam się z Tobą. Nie ma żadnej drogi, odchodzącej od skrzyżowania, w którą dałoby się skręcić i kontynuować nią jazdę. Ale A-6a mówi co innego. I wedle tego znaku, kierujący może sobie zamierzać skręcić w lewo, w tę drogę.
Nie ma kompletnie związku też art. 5, który dotyczy pierwszeństwa obowiązywania poleceń kierującego ruchem, sygnalizacji, znaków i przepisów ogólnych.
Nie chodzi o hierarchię obowiązywania, a o obowiązek stosowania się do poleceń, sygnałów ....itd., w zależności od ich występowania. Tutaj występują znaki.
I jak pisałem wcześniej, wedle A-6a, można mniemać, że droga poprzeczna przecina obie jezdnie i ma wyloty po obu stronach drogi dwujezdniowej. Czyli można skręcić w lewo. Następny znak, do którego należy się zastosować, to B-2 umieszczony na początku przełączki (połączenia drogi poprzecznej z drugą jezdnią), ale z tabliczką zezwalającą na wjazd tylko rowerom. Na pytanie, czy rowerem można tutaj skręcić w lewo, odpowiedź brzmi, tak. Nie zabrania tego ani B-23, ani B-2/T-22, a A-6a sugeruje, że jest gdzie skręcić. Dwa ostatnie znaki w tym miejscu to A-7 (wiadomo o co chodzi) i C-4, który nakazuje jadącym przełączką skręcić w lewo, na jezdnię prowadzącą w przeciwnym kierunku. W wyniku stosowania się do oznakowania tegoż skrzyżowania, rowerzysta dopuści się wykroczenia.

I to wszystko zgodnie z prawem, konkretnie z art. 5.
PS. Czy ktoś mi wytłumaczy, dlaczego przed następnym skrzyżowaniem, bardzo podobnym (droga podporządkowana z prawej), stoi prawidłowo A-6b, a przed poprzednim (droga poprzeczna z lewej) A-6c? Czemu, akurat na tym skrzyżowaniu jest inaczej?
