No i kto ?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: No i kto ?

Postprzez szymon1977 » środa 20 listopada 2013, 01:50

To już brzmi lepiej.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: No i kto ?

Postprzez Synekura » niedziela 01 grudnia 2013, 18:39

Czytając wasze głupoty, śmiem twierdzić, że nie znacie przepisów ruchu drogowego. Pojazd uprzywilejowany źle wyprzedzał bo przekroczył podwójną ciągłą? A skąd miał widziec, skoro przed nim jechała ciężaróka z kamerą oraz poruszał się z nadmierną prędkością, to w tego typu przypadkach uzasadnione, ponieważ dostał wezwanie i czym prędzej jechał na interwencję. Peugot widząc kazdy pojazd uprzywilejowany na światłach i sygnałach ustawowo ułatwia mu przejazd i w miarę potrzeby zatrzymuje się Widocznie kierowca peugota nie zauważył w porę vectry, bo skupiał się na wykonaniu manewru w lewo i obserwowaniu drogi na wprost. Ciekawe czy w wypadku brała by udział straż poż lub karetka czy forumowicze szanowni byliby tego samego zdania, że radiowóz nieoznakowy jest absolutnie winien wypadku? Należy zauważyć, że interpretacja 1 przepis zaprzecza 2 przepisowi. O ile 1 przepis stwierdza, iż mamy pierwszeństwo, z kolei 2 mówi o warukowym ustąpieniu pierwszeństwa. Trzymając w myśli 1 przepis zapominamy o 2. I tak jest w tym wypadku. Jedni piszą o winie policji, drudzy o winie peugota.. Oczywiście kierowca peugota musiał zachować tą ustawową szczególną ostrożność. Czy zachował? Od momentu wyprzedzenia czerwonego ciągnika ciężarówki przed sobą, zaczął wykonywać manewr już w strefie wyłączonej z ruchu. Tym samym popełnił wykroczenie. Mógł poczekać do momentu rozpoczęcia pasa do lewoskrętu. Bć może, jak w przypadku radiowozu zasłonił mu operator-kierowca, który cały wypadek pięknie udokumentował. F-sz w pojedzie uprzywilejowanym też musi zachowywać podczas przejazdu alarmowego szczególną ostrożność. Gdyby w każdym przepisie było słowo "bezwzględnie" co daje ograniczoną interpretację, to komentarze i tak znalazłyby się, że musi zahamować, machnąć ręką, spisać protokół itd. I na koniec tym wszystkim którzy twardzo twierdzą, że kierowca skręcając w lewo na skrzyżowaniu ma obowiązek upewnienia się czy ktoś go nie wyprzedza, odpowiadam, iż w Polsce nie ma takiego obowiązku w myśl uważnego stosowania przepisów ruchu drogowego i wyciągania skutecznych wniosków.
Znaki mają być sugestią, nie przepisem
Synekura
 
Posty: 168
Dołączył(a): sobota 09 listopada 2013, 18:54

Re: No i kto ?

Postprzez rusel » niedziela 01 grudnia 2013, 19:37

ojazd uprzywilejowany źle wyprzedzał bo przekroczył podwójną ciągłą? A skąd miał widziec
na podstawie linii ostrzegawczej przed linią podwojną ciągłą oraz znaku ostrzegajacego o zblizaniu sie do skrzyzowania

z kolei 2 mówi o warukowym ustąpieniu pierwszeństwa


nie mowi

I na koniec tym wszystkim którzy twardzo twierdzą, że kierowca skręcając w lewo na skrzyżowaniu ma obowiązek upewnienia się czy ktoś go nie wyprzedza, odpowiadam, iż w Polsce nie ma takiego obowiązku w myśl uważnego stosowania przepisów ruchu drogowego i wyciągania skutecznych wniosków


niejedno orzeczenie SN na taki obowiazek wskazuje
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: No i kto ?

Postprzez taik » poniedziałek 02 grudnia 2013, 11:26

Synekura napisał(a):Ciekawe czy w wypadku brała by udział straż poż lub karetka czy forumowicze szanowni byliby tego samego zdania, że radiowóz nieoznakowy jest absolutnie winien wypadku?

A jaki to ma związek ze sprawą? Mógłby tam jechać Papamobile i nic by to nie zmieniło.
Synekura napisał(a):Od momentu wyprzedzenia czerwonego ciągnika ciężarówki przed sobą, zaczął wykonywać manewr już w strefie wyłączonej z ruchu. Tym samym popełnił wykroczenie.

To nie ma bezpośredniego związku z rozważanym problemem, zamydlasz kontekst.
Synekura napisał(a):I na koniec tym wszystkim którzy twardzo twierdzą, że kierowca skręcając w lewo na skrzyżowaniu ma obowiązek upewnienia się czy ktoś go nie wyprzedza, odpowiadam, iż w Polsce nie ma takiego obowiązku w myśl uważnego stosowania przepisów ruchu drogowego i wyciągania skutecznych wniosków.

Poczytaj ostatnie wyroki SN w podobnych sprawach - wyprzedzanie vs. skręt w lewo, może zmienisz zdanie.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości