Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Postprzez vektor » niedziela 29 września 2013, 23:41

A nie na odwrót? Przy S2 ma chyba zielone i trzeba ustąpić. Czy ja coś pomieszałem ?
vektor
 
Posty: 12
Dołączył(a): piątek 12 lipca 2013, 23:01

Re: Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Postprzez szerszon » poniedziałek 30 września 2013, 08:23

Ty masz czerwone ze strzałka czyli S-2..tramwaj w tym momencie jest równolegle do Ciebie i ma swoje "czerwone"
Kwestia, czy jak ruszysz spod S-2 i bedziesz musiał przepuścic ruch poprzeczny..czy sie nadawany sygnał nie zmieni.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 30 września 2013, 18:30

taik napisał(a):Zaraz, zaraz. Gdzie masz przecięcie dwóch dróg? Na moje oko skrzyżowanie jest dalej, za torami.
A na moje oko przecięcie torów z jezdnią następuje już za linią P-14, czyli już w obrębie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Postprzez taik » wtorek 01 października 2013, 00:05

170 napisał(a):§ 89. 3. Znak P-14 „linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów” wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu na skrzyżowaniu, przed przejściem dla pieszych LUB przed sygnałem świetlnym.

220 napisał(a):4.2.5. Linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów
Znak P-14 „linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów” stosuje się w celu wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów przed:
sygnalizatorami,
— przystankami tramwajowymi bez wysepek,
— przejazdami tramwajowymi i kolejowymi,
— skrzyżowaniem na wlotach dróg równorzędnych,
— przejściami dla pieszych.

Ale P-14 w tym przypadku nie zostało naniesione przed skrzyżowaniem, tylko przed sygnalizatorem.
Wydaje mi się, iż mocno naciągane jest zakwalifikowanie strefy przecięcia z torowiskiem do powierzchni skrzyżowania.

Na moje oko :D skrzyżowanie zaczyna się na zdjęciu tam, gdzie występuje przejście dla pieszych. Tramwaj zjeżdża z drogi po lewej na wydzielone torowisko po prawej i czyni to poza skrzyżowaniem.
Ale nie kłócę się, ponieważ nie widzę geometrii dokładnie. :D Tak tylko, zwracam uwagę - w pokoju :mrgreen:
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Postprzez LeszkoII » wtorek 01 października 2013, 14:49

polecam zał. 3 do WT dz. u. 220. Jak przeczytasz cały to na pewno zmienisz zdanie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przecięcie ulicy z torami tramwajowymi

Postprzez taik » środa 02 października 2013, 14:57

Masz rację, zmieniłem zdanie. :D Jestem w pełni usatysfakcjonowany. :mrgreen:
Pytanie poboczne, jak daleko sygnalizator (wraz z P-14) może być ustawiony od skrzyżowania, by linia P-14 tworzyła jeszcze obszar skrzyżowania?
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości