Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez Henq » sobota 22 czerwca 2013, 15:24

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):W zatoce też odbywa się ruch pojazdów...
Ruch odbywa się poza zatoką autobusową tak samo jak poza chodnikiem. To, że chwilowo jakiś pojazd porusza się po zatoce autobusowej czy chodniku (celem zatrzymania się) nie oznacza od razu, że ruch się po tych częściach drogi odbywa. Ani zatoka autobusowa ani chodnik nie są przeznaczone dla ruchu pojazdów, choć w wyjątkowej sytuacji zdarzyć się może, że w zgodzie z PoRD jakiś pojazd poruszać się po nich może.

Czyli Twoim tokiem rozumowania bus pas też nie jest częścią jezdni bo przecież:
Ruch odbywa się poza bus pasem tak samo jak poza chodnikiem. To, że chwilowo jakiś pojazd porusza się po bus pasie czy chodniku (celem zatrzymania się) nie oznacza od razu, że ruch się po tych częściach drogi odbywa.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez szerszon » sobota 22 czerwca 2013, 15:26

Co innego jak jest zatoka autobusowa, a co innego jak przystanek jest zlokalizowany na jezdni.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez rusel » sobota 22 czerwca 2013, 15:53

8. Zatoka autobusowa powinna być wykonana, z zastrzeżeniem ust. 9, o parametrach nie mniejszych niż:
1) długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m,
2) szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m,
3) szerokość zatoki - 3,5 m, jeżeli jest ona oddzielona od jezdni bocznym pasem dzielącym,
4) wyokrąglenie załomów krawędzi jezdni łukami o promieniu - 30,0 m,
5) szerokość peronu - 1,5 m,
6) pochylenie poprzeczne jezdni w zatoce 2,0%, skierowane do krawędzi jezdni drogi lub zgodnie z jej pochyleniem, w zależności od warunków odwodnienia.
Skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1 : 8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1 : 4.
9. Dopuszcza się na ulicach klasy G, L i D inne parametry zatoki autobusowej dostosowane do wymiarów pojazdów, dla których jest ona przeznaczona.


Zatoka to zatoka, jest jedynie częscią drogi, nie jest częścią jezdni i zgodnie z przepisami nie stanowi pasa ruchu co widac w samych warunkach technicznych, kolega Henq niepotrzebnie sie upiera
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez Henq » sobota 22 czerwca 2013, 17:51

rusel napisał(a):Zatoka to zatoka, jest jedynie częscią drogi, nie jest częścią jezdni i zgodnie z przepisami nie stanowi pasa ruchu co widac w samych warunkach technicznych, kolega Henq niepotrzebnie sie upiera

Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez rusel » sobota 22 czerwca 2013, 18:27

tam cos bedzie?

Pamietaj Henq nalezy zawsze posilkowac sie wlasnym rozumem, jak sie go ma to wtedy mozna zaczac inwestowac w wiedze, zeby wiedze posiąśc trzeba wiedziec gdzie jej szukac
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez Henq » niedziela 23 czerwca 2013, 10:22

rusel napisał(a):tam cos bedzie?

Pamietaj Henq nalezy zawsze posilkowac sie wlasnym rozumem, jak sie go ma to wtedy mozna zaczac inwestowac w wiedze, zeby wiedze posiąśc trzeba wiedziec gdzie jej szukac

Skoro Twój rozum jest taki wielki i już inwestujesz w wiedzę to podaj geniuszu definicję zatoczki autobusowej z kodeksu.
Skoro to część "drogi" jak twierdzisz to powinna być tak samo jak jest "pobocze", "chodnik".
tu masz co wchodzi w skład "drogi":
Art 2.1
droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;


Skoro zatoczka nie jest opisana jako część drogi, a jest przy jezdni to musi być częścią jezdni. Ale widzę, że na tym forum są myślący i myślący inaczej. Jeszcze mi wmówisz, że krawężnik jest częścią jezdni a nie chodnika. :shock:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez szydlaczek » niedziela 23 czerwca 2013, 10:33

Henq napisał(a):
rusel napisał(a):tam cos bedzie?

Pamietaj Henq nalezy zawsze posilkowac sie wlasnym rozumem, jak sie go ma to wtedy mozna zaczac inwestowac w wiedze, zeby wiedze posiąśc trzeba wiedziec gdzie jej szukac

Skoro Twój rozum jest taki wielki i już inwestujesz w wiedzę to podaj geniuszu definicję zatoczki autobusowej z kodeksu.
Skoro to część "drogi" jak twierdzisz to powinna być tak samo jak jest "pobocze", "chodnik".
tu masz co wchodzi w skład "drogi":
Art 2.1
droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;




Skoro zatoczka nie jest opisana jako część drogi, a jest przy jezdni to musi być częścią jezdni. Ale widzę, że na tym forum są myślący i myślący inaczej. Jeszcze mi wmówisz, że krawężnik jest częścią jezdni a nie chodnika. :shock:


Ale jest opisany przystanek a zatoka jest częścią przystanku.

Już Ci wcześniej pisałem że cytujesz artykuł 18 o włączaniu się do ruchu autobusu i jest wyraźne oddzielenie zatoki od jezdni
szydlaczek
 
Posty: 191
Dołączył(a): czwartek 24 stycznia 2013, 23:37

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez rusel » niedziela 23 czerwca 2013, 12:05

Skoro zatoczka nie jest opisana jako część drogi, a jest przy jezdni to musi być częścią jezdni


brniesz w swojej naiwnosci coraz glebiej
poczytaj sobie troche i zainwestuj

"1. Zatokę autobusową, ze względu na bezpieczeństwo ruchu, należy usytuować:
1) na prostym w planie odcinku drogi"

"zatoka autobusowa ma na celu zatrzymanie się autobusu poza pasem ruchu"

Na lukach drogi taka zatoka ma byc oddzielona OD JEZDNI pasem dzielącym

Poczytaj rowniez na temat jezdni manewrowych i stanowisk postojowych dla pojazdow ciezkich czym sie roznia od zatoki autobusowej i dlaczego stanowia element jezdni, moze zrozumiesz ze zatoka nie spelnia warunkow technicznych jezdni oraz pasa ruchu

Poczytaj na temat pierwszej lepszej inwestycji zarządu drog w jakimkolwiek miescie i w dokumentacji poczytaj o przekrojach konstrukcyjnych miedzy jezdnią a zatoką panie inzynierze

Poczytaj a dopiero pozniej kłap językiem, nikt tu na zasadzie "widzi mi sie" nie powinien dyskutowac, jak cos masz przeciwko argumentom w oparciu o przepisy to podaj swoj stosowny
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Zatrzymanie się przy prawej krawędzi jezdni.

Postprzez LeszkoII » niedziela 23 czerwca 2013, 14:05

Dodam, że zatokę autobusową od jezdni oddziela linia krawędziowa a często nawet wykonuje się zatokę "bez wnęki" poprzez wyprofilowanie toru jazdy uniemożliwiającego poruszanie się po linii przystankowej P-17.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości