
CZEŚĆ!
Pytanie wydaje mi się albo błędne,albo źle skonstruowane,bo przecież zasada mówi nam,że z lewego skrajnego para możemy zawracać,chyba,że chodziło im JAKBY zamiast sygnalizatora s1 była strzałka kierunkowa w lewo. Co myślicie?
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez tasteofkate » niedziela 28 kwietnia 2013, 16:04
przez MotoTomasz » niedziela 28 kwietnia 2013, 18:25
przez dylek » niedziela 28 kwietnia 2013, 18:26
przez LexiconAvenue » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 01:38
przez LeszkoII » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 08:26
Niewątpliwie chodzi tutaj o kierunki przejazdu przez skrzyżowanie, co wnioskuję po§ 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).
3. Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że podczas jazdy we
wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu.
przez MotoTomasz » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 10:02
przez Drezyna » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 11:05
MotoTomasz napisał(a):W takiej sytuacji wystawia się mandat za niezastosowanie się do sygnalizacji i tyle.
przez Cyberix » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 11:37
przez LeszkoII » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 11:51
MotoTomasz napisał(a):Pomijając kwestię S-3, od kiedy nie można zawracać ze skrajnie lewego pasa oznaczonego jako pas do skrętu w lewo?
oraz§ 87. 1. Znaki:
1) P-8a "strzałka kierunkowa na wprost",
2) P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania",
3) P-8c "strzałka kierunkowa do zawracania"
oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona tylko w kierunku
wskazanym strzałką
Tym samym rozróżniono skręcenie w lewo od zawracania ale dopuszczono zawracanie przy P-8b w pewnych okolicznościach.2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
Wyjaśnij, dlaczego mandat wystawia się za niezastosowanie do sygnalizacji? Żeby mieć podstawę do ukarania, należy uzasadnić, że kierujący nie zastosował się do obowiązującego go sygnalizatora S-3. W mojej ocenie kierunek strzałki w lewo to nie ten sam kierunek co strzałki w tył(do zawracania) a zatem zawracającego nie dotyczy S-3 ze strzałką w lewo. Opieram się na przepisie szczególnym dla S-3.MotoTomasz napisał(a):W takiej sytuacji wystawia się mandat za niezastosowanie się do sygnalizacji i tyle.
Mandatu możesz nie przyjąć a jako podstawę podać np. "mam zły dzień". To zawsze jakaś podstawa
Należę do grupy osób, które twierdzą, że na samym S-3 dla wszystkich kierunków(bez P-8, F-10, F-11, S-1, B-21, B-23) można zawracać na zasadach ogólnych czyli Art.3, Art.4 a w szczególności Art.6.4. Nikomu nie polecam takiego zawracania.Drezyna napisał(a):Czyli jedni twierdzą, że na samym S-3 w lewo można zawracać, inni, że nie.