OSTRZEŻENIE- fotoradar

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Baranek » niedziela 25 listopada 2012, 00:29

Dlaczego jest bez sensu? Zaczyna się w Piastowie 50 km/h a odwołanie jest poza granicami miejscowości. NIe widzę powodu dla którego miałoby to być bez sensu

BOReK napisał(a):Szajs, teraz ja dałem się nabrać na te kwadratowe wycinki - znak #9 to nie B-43 tylko B-33. :D

To teraz pytanie czy odcinek o zmienionej prędkości w strefie ustalonej przez E17a+B33 musi się kończyć na E18a, czy może poza nią wychodzić, bo tego już nijak z przepisu nie mogę wyciągnąć.


Może.
Dopuszczalna prędkość określona na znaku B-33 obowiązuje do umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec obszaru zabudowanego.

A tablica ze znakiem końca miejscowości takim znakiem nie jest
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Drezyna » niedziela 25 listopada 2012, 14:35

szerszon napisał(a):...jak można tego nie łapać ?

Łapiemy, łapiemy. Kopernik dodał znak bez sensu, czy tak? Czyli w/g ciebie obowiązuje 15.3, a wszystko inne przestaje obowiązywać. Na marginesie, nie potrafiłeś jasno sprecyzować, o które inne znaki chodzi w tym nieszczęsnym 15.3. Zacytuj.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez sankila » niedziela 25 listopada 2012, 18:28

szerszon napisał(a):A co mie obchodzi, ze ktoś jełop i do trzech nie umie zliczyć
A mnie obchodzi, że jakiś jełop będzie się przede mną turlał 40/h, w terenie niezabudowanym, bo mu tak ze znaków wyszło.
Uważam że Par 15.3 w niczym nie jest mniej ważny niż Par 27.1.
I słusznie uważasz; a co za tym idzie, masz przestrzegać obu - przepisy to nie menu w jadłodajni, że wybierasz, co lubisz.
A ponieważ istnieje jeszcze ust. 220, która nakazuje znak ograniczenia prędkości powtarzać po każdym odwołaniu - więc nikt mi nie da mandatu za 90/h poza terenem zabudowanym, o ile nie postawił tam stosownego ograniczenia.
5-6/7( chociaż nie jestem pewien, czy to prawidłowe oznakowanie)...30
6/7-8...40
8-9....50
9-10...90
Prawie dobrze :)
5 -6... 50 (strefa zamieszkania zmieniła ograniczenie, a koniec strefy przywrócił ustawę)
8-9-10 ... 50
10 -> 90
Prędkości rozpatrujemy tak jak napisane w paragrafie-na terenie całej miejscowości- jak można tego nie łapać ?
Ależ łapiemy, łapiemy. Toż ograniczamy się na terenie całej miejscowości. Ino nie nasza wina, że ograniczenia zmieniają się w takim tempie.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » niedziela 25 listopada 2012, 22:00

Baranek napisał(a):
A tablica ze znakiem końca miejscowości takim znakiem nie jest
jakbyś przeczytał ze zrozumieniem Par. 15.3 to moze jednak zmieniłbyś zdanie.
razem z Drezyną usiłujecie rozwiązać problem za pomocą Par 27.1,który nie ma zastosowania w danym przypadku.
Podwyższenie do 50 obowiązuje na odcinku zawierającym sie pomiędzy E-17a i E-18a.
czyż nie jest tak napisane w Par. 15.3 i 15.4 ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » niedziela 25 listopada 2012, 22:22

sankila napisał(a):1.A mnie obchodzi, że jakiś jełop będzie się przede mną turlał 40/h, w terenie niezabudowanym, bo mu tak ze znaków wyszło.
2.I słusznie uważasz; a co za tym idzie, masz przestrzegać obu - przepisy to nie menu w jadłodajni, że wybierasz, co lubisz.
3.A ponieważ istnieje jeszcze ust. 220, która nakazuje znak ograniczenia prędkości powtarzać po każdym odwołaniu - więc nikt mi nie da mandatu za 90/h poza terenem zabudowanym, o ile nie postawił tam stosownego ograniczenia.
4.Prawie dobrze :)
5 -6... 50 (strefa zamieszkania zmieniła ograniczenie, a koniec strefy przywrócił ustawę)
8-9-10 ... 50
10 -> 90
5. Ależ łapiemy, łapiemy. Toż ograniczamy się na terenie całej miejscowości. Ino nie nasza wina, że ograniczenia zmieniają się w takim tempie.

1. jeśli tak wynika z Par 15.3 to nie widzę problemu.
Nigdzie nie jest napisane, że pomiędzy E-17a-18a musi byc teren zabudowany.
2.jednocześnie ? :wow: A po co mam przestrzegać 27.1 skoro zblizając sie do miejscowości mam E-17a+B-33 który jasno określa moje zachowanie jako kierowcy ?
W paragrafie jest jasno napisane ,kiedy ewentualnie wchodzi w grę 27.1
Czy również przestrzegasz jednocześnie przepisów dotyczących sygnału zielonego i A-7 ?

3. Tu nic Ci nie odwołano, najwyżej zmieniono na określonych odcinkach.
W OZ masz B-43
tutaj E-17a

4. To prawie mozesz uzyć niestety w swoim przypadku.
Jak według Ciebie D-43 przywrócił ustawę to ja nie mam więcej pytań
Paragraf 31 polecam.
Poza tym proszę mi pokazac przepis ,ze koniec strefy zamieszkania odwołuje prędkość w strefie ograniczonej prędkości.( ubaw mam ponieważ strefa zamieszkania jest w środku strefy 30 i wjazd z jednej strony i wyjazd z drugiej anulowałby prędkość w strefie :lol: :lol: :lol: -Warszawa-kwartał ulic Hynka,Al Krakowska,1-go Sierpnia, Żwirki i Wigury.... większej bzdury dawno nie czytałem :eek2: )
Poza tym proszę pokazać mi przepis rozciągający ważność ograniczenia prędkości poza strefę oznaczonż znakami E-17a-E-18a.
Strefa jak i podniesienie prędkości, które jest odcinkiem wymienionym w par 15.3 konczy sie na E-18a i nie widzę powodu, aby miało moc prawna poza E-18a.
jest to podniesienie predkości w ramach E-17a+b-33->E-18a.

5. Pozwolę sobie się nie zgodzić. Strefa zamieszkania przywraca ustawę.... :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez sankila » wtorek 27 listopada 2012, 16:41

szerszon napisał(a):Czy również przestrzegasz jednocześnie przepisów dotyczących sygnału zielonego i A-7 ?
Tak, bo ustawodawca wyznaczył kolejność ich działania. Natomiast nie wspominał, że E17a+B33 są nadrzędne w stosunku do OZ.
proszę mi pokazac przepis ,ze koniec strefy zamieszkania odwołuje prędkość w strefie ograniczonej prędkości
Mogę Ci pokazać przepis, który każe powtórzyć znak, jeśli ma on obowiązywać po poprzednim. Znak ograniczenia powinien być powtórzony, ale przy znaku strefy upierać się nie będę, zważywszy, że przepis nakazuje oznaczyć każdy wyjazd. Dopóki więc nie zweryfikuję danych, akceptuję 5-6 ... 30/h.
Jak według Ciebie D-43 przywrócił ustawę to ja nie mam więcej pytań
Strefa uspokojonego ruchu może występować wyłącznie w OZ - nie ma OZ, nie ma strefy.
Tu nic Ci nie odwołano, najwyżej zmieniono na określonych odcinkach.

Ograniczenie prędkości obowiązuje permanentnie - może być jedynie zmieniany limit prędkości. Tym się właśnie różni B33 od innych znaków - że cały czas istnieje jakieś domyślne ograniczenie.
Poza tym proszę pokazać mi przepis rozciągający ważność ograniczenia prędkości poza strefę oznaczonż znakami E-17a-E-18a
Przepis o znakach B33 - B34. E17a - E18a oznaczają tylko wjazd i wyjazd z miejscowości.
Przy okazji, E17a mam na wjeździe do Wrocławia; jak przyczepią tam B33, to będzie obowiązywał na terenie całego miasta?
Nigdzie nie jest napisane, że pomiędzy E-17a-18a musi byc teren zabudowany.
Teraz zaczynasz mówić rozsądnie.
Teren zabudowany jest (a właściwie był) pomiędzy E17b - E18b, a obecnie jest pomiędzy D42-D43.
E17a+B33 stawiano w czasach "prehistorycznych", gdy tablice wyznaczały granice administracyjne miejscowości, a obszar zabudowany określano na podstawie budynków (miało być 3 na przestrzeni iluś tam metrów). I wtedy ten znak miał sens, bo - przy rzadszej zabudowie - zapobiegał dylematom, czy w danym miejscu jest już obszar zabudowany, czy jeszcze nie. Postawiono ograniczenie 60/h dla miejscowości i kierowca nie musiał liczyć budynków i mierzyć odległości między nimi.
Po wprowadzeniu znaków E17b - 18b, kombinacja 17a-B33 straciła na znaczeniu, bo mało jest miejsc, gdzie nie da się wprowadzić OZ; tym bardziej po przejściu na D42 - 43, które nie są związane z miejscowościami, bo zarówno w obrębie jednej miejscowości można utworzyć kilka OZ, które ustawowo ograniczą prędkość, jak i zrobić jeden OZ przez kilka miejscowości. Mogły się gdzieś uchować przy koloniach czy przysiółkach, ale tego nie gwarantuję. Nikt natomiast nie postawi ograniczenia pod E17a, jeżeli jest za nim obszar zabudowany, bo to tylko spowodowałoby niepotrzebne zamieszanie (co wykazał ten wątek) i mnożenie znaków.

Wracając więc do wątku zasadniczego - mk61 miał od początku rację, że to była kaczka dziennikarska; a ja się zagalopowałam z przywróceniem ograniczenia za D43, co później skorygował Drezyna.

BTW - obejrzałam sobie foty z Białego Boru i kilku podobnie osławionych miejscowości - w żadnej nie ma ograniczenia poza terenem zabudowanym; po prostu D43 stoi jakieś 200 - 300 m poza ostatnimi budynkami, radar (przepisowo oznakowany) tuż przed nim albo za nim, a droga jest prosta i szeroka, że grzech byłoby nie pocisnąć. No i kierowcy cisną, i płacą mandaty - zgodnie z prawem.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Mas74 » wtorek 27 listopada 2012, 17:35

sankila napisał(a):E17a+B33 stawiano w czasach "prehistorycznych", gdy tablice wyznaczały granice administracyjne miejscowości, a obszar zabudowany określano na podstawie budynków (miało być 3 na przestrzeni iluś tam metrów). I wtedy ten znak miał sens, bo - przy rzadszej zabudowie - zapobiegał dylematom, czy w danym miejscu jest już obszar zabudowany, czy jeszcze nie. Postawiono ograniczenie 60/h dla miejscowości i kierowca nie musiał liczyć budynków i mierzyć odległości między nimi.
Po wprowadzeniu znaków E17b - 18b, kombinacja 17a-B33 straciła na znaczeniu, bo mało jest miejsc, gdzie nie da się wprowadzić OZ; tym bardziej po przejściu na D42 - 43, które nie są związane z miejscowościami, bo zarówno w obrębie jednej miejscowości można utworzyć kilka OZ, które ustawowo ograniczą prędkość, jak i zrobić jeden OZ przez kilka miejscowości. Mogły się gdzieś uchować przy koloniach czy przysiółkach, ale tego nie gwarantuję. Nikt natomiast nie postawi ograniczenia pod E17a, jeżeli jest za nim obszar zabudowany, bo to tylko spowodowałoby niepotrzebne zamieszanie (co wykazał ten wątek) i mnożenie znaków.

Wracając więc do wątku zasadniczego - mk61 miał od początku rację, że to była kaczka dziennikarska; a ja się zagalopowałam z przywróceniem ograniczenia za D43, co później skorygował Drezyna.

Mas74 napisał(a):Wygląda to na relikt z czasów gdy znak z nazwą miejscowości oznaczał teren zabudowany (czyli tak do lat 90-tych). Potem wprowadzono klasyczne oznaczenie terenu zabudowanego (a pod nim znak ograniczenia), ale tego tu nie ma i ograniczenie pod zielona tablicą uchowało się jako taki relikcik w innym niż kodeks przepisie...

Czyżbym miał jakieś przeczucie? :lol:
Karta motorowerowa - połowa lat 80-tych. Pierwszy własny pojazd na benzynę 1984r (Komar)
Kategoria B - 04.09.1991
Kategoria A - 12.06.2012
Obrazek
Mas74
 
Posty: 305
Dołączył(a): niedziela 08 stycznia 2012, 17:34

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » wtorek 27 listopada 2012, 19:29

sankila napisał(a):1. Tak, bo ustawodawca wyznaczył kolejność ich działania.
2. Natomiast nie wspominał, że E17a+B33 są nadrzędne w stosunku do OZ.
3.Mogę Ci pokazać przepis,
4. Strefa uspokojonego ruchu może występować wyłącznie w OZ - nie ma OZ, nie ma strefy.

5.Ograniczenie prędkości obowiązuje permanentnie - może być jedynie zmieniany limit prędkości. Tym się właśnie różni B33 od innych znaków - że cały czas istnieje jakieś domyślne ograniczenie.
6.Przepis o znakach B33 - B34. E17a - E18a oznaczają tylko wjazd i wyjazd z miejscowości.
7.Przy okazji, E17a mam na wjeździe do Wrocławia; jak przyczepią tam B33, to będzie obowiązywał na terenie całego miasta?

8.Teren zabudowany jest (a właściwie był) pomiędzy E17b - E18b, a obecnie jest pomiędzy D42-D43.
9.E17a+B33 stawiano w czasach "prehistorycznych",

1. Ciekawa interpretacja... :eek2: Rozumiem, ze mając sygnał zielony na skrzyżowaniu ustępujesz pierwszeństwa nadjeżdżającym mającym sygnał czerwony... no tak ale oni maja droge z pierwszeństwem.
2. czy ja cos takiego twierdzę ??? Raczej jest chyba odwrotnie, ponieważ symbol OZ zmienia prędkość dozwolona na obszarze oznaczonym E-17a+B-33

3. Lepiej nie... :D

4. Jednak Twój rysunek aż sie roi od błędów....

5. O ile pamietam , to nie ma rozmowy o B-33 tylko o E-17a+B-33, czyli zupełnie o czymś innym.

6. Ale ja pytałem zupełnie o coś innego.... :wow:

7. Tak. Będzie obowiazywał na terenie całego miasta poza odcinkami, gdzie ta prędkość została zmieniona innymi znakami ....cały Par. 15.3 sie kłania.

8. Rys historyczny mnie nie interesuje.
Interesuje mnie par.66 gdzie napisali, ze E-17a oznacza wjazd do miejscowości, a nie do OZ
9. Dz.U 170 z dnia 12 pażdziernika 2002r to aktualnie obowiazujący akt prawny. Do prehistorii raczej sie nie łapie.
Nic tam nie napisano, ze coś zawarte w tym rozporządzeniu trzeba traktować "historycznie"
Na chwilę obecną jest to obowiazujące prawo.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości