WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez Drezyna » środa 21 listopada 2012, 10:51

lith napisał(a): Więc stawianie b-20 bez wcześniejszego A-7+C-12 przed rondem jest po prostu bzdurą.

Już pisałem, D-1 tam gdzie trzeba i po kłopocie.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez maryann » środa 21 listopada 2012, 12:37

lith napisał(a):gdzie niby jest na rondzie ta droga z pierwszeństwem
Zaraz za miejscem, gdzie kończy się moja. Wychodzi na to, że obwiednia ronda jest jakąś drogą i specjalnie nie mam nic przeciw temu. W końcu, żeby było skrzyżowanie droga jakaś być musi!
LeszkoII napisał(a):gdyby kompilacja C-12+A-7 była oczywista, to nie potrzebny byłby zapis w ustawie wyjaśniający, że ciąg ruchu wokół wyspy ma pierwszeństwo. A jednak takie wyjaśnienie istnieje.
Powtórzę- dla mnie jest to przykład; jak i dla 99,9% kierujących. Gdyby C12+B20 było niedozwolone, z powodu oczywistego skojarzenia jako konstrukcja samonarzucająca się powinno być gdzieś zabronione.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez LeszkoII » czwartek 22 listopada 2012, 11:34

Gdyby nie było objaśnienia zestawu (C-12+A-7) to należałoby traktować skrzyżowanie jako miejsce przecięcia się dróg, z których wszystkie są podporządkowane. Czyli przed każdym wlotem znak A-7. Natomiast C-12 informuje tylko o poruszaniu się wokół wyspy w wyznaczonym kierunku.
Zgadzam się, że intuicyjnie można uznawać kombinację (C-12+B-20) jako bardziej restrykcyjną wersję, gdzie znak B-20 zastępuje A-7. Czy po to tworzy się prawo, żeby kierować się domysłami? Wątpię.
(C-12+B-20) nie jest wprost zabronione podobnie, jak nie jest zabronione skrzyżowanie, na którego wlotach z każdej strony widnieją tylko B-20. Wówczas obowiązuje "zasada prawej ręki" a sam znak B-20 wynika tylko z konieczności zatrzymania się. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie znaku A-7 przy każdym wlocie, bo równie dobrze mogłoby go tam po porostu nie być.

Teraz wrócę jeszcze do skrzyżowania w Nowym Sączu. Jest ono specyficzne pod względem architektury wlotów i wylotów. Skrzyżowanie ma powierzchnię na kształt kwadratu. Wloty i wyloty na wszystkich "wierzchołkach kwadratu" bezpośrednio się z sobą łączą(poza jedynym wyjątkiem - wlot od ul. Lwowskiej nie łączy się z wylotem/wlotem od/do ul. Jagiellońskiej, gdyż jest ona zamknięta dla ruchu pojazdów).
Proszę przyjrzeć się wlotowi od ul. Wąskiej - zrobiłem aktualne fotki:
Obrazek
Na poniższym zdjęciu widać, że samochód wjeżdżając na skrzyżowanie okrężne nie był poinformowany, że na takowe wjechał - brak C-12. Widać też, że wlot przecina wylot, co jest dość charakterystyczne dla wyspy w kształcie kwadratu. W dodatku pojazd musiał podjechać trochę pod prąd.
Obrazek

Od ul. K. Wielkiego:
Obrazek
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez maryann » czwartek 22 listopada 2012, 11:47

LeszkoII napisał(a):nie jest zabronione skrzyżowanie, na którego wlotach z każdej strony widnieją tylko B-20
Tak jakby jest. PORD nie dopuszcza takiej opcji:
§ 21. 1.Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem(...).
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez LeszkoII » czwartek 22 listopada 2012, 19:32

A która to droga byłaby z pierwszeństwem, jeśli w Nowym Sączu każdy wlot oznaczony byłby C-12+B20? Miesiąc temu czytałem jeden wątek tego forum a dotyczył skrzyżowania okrężnego. Pewien użytkownik starał się przekonać innych, że obwiednia ronda/wyspy jest drogą z pierwszeństwem. Tylko, że była mowa o znaku A-7 a nie B-20. Być może miał rację :)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez dylek » czwartek 22 listopada 2012, 19:44

LeszkoII - pomyśl, czy nie lepiej by było zamiast tego C-12 pod B-20 ustawić tam C-2 ?
Między innymi takie właśnie pomysły na wstawianie C-12 gdzie popadnie jak ten z N. Sącza sprawiają, że ludzie głupieją na skrzyżowaniach ze znakiem C-12 .... :(
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez lith » czwartek 22 listopada 2012, 23:26

maryann napisał(a):
LeszkoII napisał(a):nie jest zabronione skrzyżowanie, na którego wlotach z każdej strony widnieją tylko B-20
Tak jakby jest. PORD nie dopuszcza takiej opcji:
§ 21. 1.Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem(...).


Wyżej sam stwierdziłeś:
maryann napisał(a):Zaraz za miejscem, gdzie kończy się moja. Wychodzi na to, że obwiednia ronda jest jakąś drogą i specjalnie nie mam nic przeciw temu. W końcu, żeby było skrzyżowanie droga jakaś być musi!


Jeżeli obwiednia ronda jest 'jakąś drogą' to i powierzchnia skrzyżowania z 4 stopami też mogłaby byc 'jakąś drogą'. Nie widzę różnicy i oba rozwiązania są tak samo głupie w świetle obecnych przepisów.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez maryann » piątek 23 listopada 2012, 10:04

Najpierw tryskasz ponadprzeciętną wyobraźnią:
lith napisał(a):obwiednia ronda jest 'jakąś drogą' to i powierzchnia skrzyżowania z 4 stopami też mogłaby byc 'jakąś drogą'.
...by zaraz potem sprowadzić nas do parteru:
lith napisał(a):Nie widzę różnicy.
Tak bym poroponował stanąc jednak na ziemi(trochę bardziej więc to drugie) i zauważyć, że 4 STOPy przed skrzyżowaniem ma jakiś sens i w niektórych krajach nawet jest stosowane takie oznakowanie, tak 4x A7 nie ma już żadnego sensu.
§ 5. 5.Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem."
I tu już masz konkretne wskazanie, że przed drogą, nie "jakąś drogą". I jest stosowany przed rondem powszechnie! Na każdym wlocie! Tym bardziej STOPy sens mają. Podkreślę: tym bardziej; tylko zapisu nie ma. Bardziej więc walczyłbym o wprowadzenia kilku słów do PORD, niż o szykanowanie takowego rzed rondem.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez LeszkoII » piątek 23 listopada 2012, 12:47

dylek napisał(a):LeszkoII - pomyśl, czy nie lepiej by było zamiast tego C-12 pod B-20 ustawić tam C-2 ?(,,,)
Możesz wyjaśnić o co chodzi z C-2? Nakaz w prawo?
Mam inne rozwiązanie, ale wymagałoby ono zmiany przepisów, bo inaczej ludzie by zgłupieli, ja również. Mianowicie wprowadzić zapis, który wyjaśniałby kombinację C12+D1. Zestaw tych dwóch znaków stawiałoby się w obrębie obwiedni wyspy tuż za przecięciem się wlotu z wylotem(obwiednią) skrzyżowania okrężnego o kształcie kwadratu. niestety wymagałoby to zmian zapisów w punkcie 5.2.1.2 załącznika nr 1 do rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów...
Najprostszym rozwiązaniem byłoby rozszerzenie definicji znaku C12 o kombinację z B-20. Dosłownie wystarczyłoby dopisać w rozporządzeniu:

Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakami A-7 lub B-20 i umieszcza się na każdym wlocie zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 5.2.1.2.

oraz w p.5.2.1.2:

Na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym wokół placu lub wyspy, pierwszeństwo daje się kierującym znajdującym się na skrzyżowaniu przed kierującymi wjeżdżającymi na skrzyżowanie poprzez zastosowanie znaków A-7 i C-12 lub B-20 i C12.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez dylek » piątek 23 listopada 2012, 20:53

LeszkoII napisał(a):Możesz wyjaśnić o co chodzi z C-2? Nakaz w prawo?

Nie byłem w N. Sączy na tym wynalazku - możliwe, że źle odczytałem zdjęcie i nie należy tam stawiać nakazu skrętu w prawo, a nakaz prosto/prawo ... Generalnie chodzi o to, by w tego typu miejscach nie robić z ludzi głupków i nie stawiać C-12.
Bo w końcu co to za (jedno) skrzyżowanie ? W dodatku takie na środku którego można sobie uskuteczniać w pełni legalnie parkowania w obrębie tegoż skrzyżowania...

Pomijam fakt, że na C-12 ruch powinien się odbywać wokół wyspy...a z fotek widzę, że na tym "skrzyżowaniu" ruch (pieszych) wyznaczony jest znakami również poprzecznie to tego wskazanego znakiem C-12 (przejścia przez obwiednię).
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 29 gości