szerszon napisał(a):szymonie
Uciekasz od problemu i konkretnego przypadku podając analogie , z którymi mozna sie zgodzić, bo faktem jest, że nie będę się zastanawiał, czy znak wisi na 1,9 czy 2,05.
Ale skoncentrujmy sie na pierwotnym przykładzie-oczekuję odpowiedzi dlaczego mam stosować sie do 50, a nie do 70 ?
Na początek wyobraźmy sobie taką sytuację: jedziemy drogą, nie ma skrzyżowania i widzimy znak B-23, a po przejechaniu 50m znak B-1:
b_01.png
b_23.png
W takiej sytuacji kierujący jest zmuszony dokonać wyboru, do którego zakazu się nie zastosuje. Zastosowanie się do jednego zakazu oznacza bowiem złamanie drugiego zakazu.
-----
Wracając do naszej sytuacji uważam, że przy kombinacji dwóch znaków na jednym słupku "50" i "70" przede wszystkim
kierujący nie musi wybierać, bo... może jednocześnie zastosować się do obu znaków. Jadąc 50 km/h lub mniej stosuje się jednocześnie do obu zakazów. Bo przecież żaden przepis na ograniczeniu do 70 km/h nie każe jechać więcej niż 50 km/h.
Co więcej, w Kodeksie kierujący zobowiązany jest utrzymywać prędkość bezpieczną (jak zwał, tak zwał), a zawieszona obok
"50", która według wszystkich kryteriów oceny dostępnych dla kierującego jest znakiem drogowym to wystarczający sygnał, że na tym odcinku drogi jazda z prędkością powyżej 50 km/h może być niebezpieczna.
Ponieważ
w tej sytuacji kierujący nie jest zmuszony dokonywać wyboru, do którego zakazu ma się zastosować niech tego nie robi. Zwłaszcza, że Prawo nie daje mu żadnego narzędzia do oceny zgodności wykonania lub umieszczenia znaku przy drodze. W naszej sytuacji takiej potrzeby po prostu nie ma. Próby wykazania na siłę za pomocą przepisów, które kierującego nie obowiązują, że jest zwolniony z obowiązku stosowania się do któregokolwiek znaku wydają mi się co najmniej bezcelowe.
-----
mapmen napisał(a):Proszę o podstawę prawną, że tylko te 3 wymagania musi spełnić znak drogowy.
Na początek przeczytaj od deski do deski "220" i zacytuj wszystkie wymagania, które zobowiązany jest znać i sprawdzać kierujący widząc coś co wygląda jak znak drogowy, celem oceny czy jest to faktycznie znak drogowy, a co za tym idzie podjęcia decyzji o zastosowaniu się lub nie do treści tego znaku drogowego.