Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez TOM7 » środa 12 października 2011, 10:19
przez Drezyna » środa 12 października 2011, 11:36
przez maryann » środa 12 października 2011, 12:48
Skoro wyłączamy "po wykonaniu manewru", więc cały manewr też sygnalizujemy.Drezyna napisał(a):zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Podkreślmy: sygnalizujemy zamiar, a nie zmianę.
przez kopan » środa 12 października 2011, 20:43
przez Olin » czwartek 13 października 2011, 03:26
Pord opisuje sytuacjaę gdy pas ruchu występuje obok pasa ruchu.
przez maryann » czwartek 13 października 2011, 08:34
Za wąski do czego?kopan napisał(a): na długości trójkątnej części pasa prawego nie ma wyznaczonego pasa ruchu bo jest za wąski.
przez Drezyna » czwartek 13 października 2011, 11:45
przez kopan » czwartek 13 października 2011, 22:04
Olin napisał(a):Bez urazy, ale to jakieś bezpodstawne konfabulacje !
Trzeba się zgodzić z tym co powiada użytkownik Drezyna-ma to swoją podstawę prawną w art. 22 ust. 5.
Oczywiście, że w tej sytuacji zmieniamy pas ruchu i sygnalizujemy ten fakt. Słusznie podkreslono, że sygnalizujemy juz sam zamiar. W zwizku z tym klejność czynnośi przy zmiane pasa ruchu powinna wyglądać następująco: 1 Sygnalizowanie, 2. Upewnienie się o mozliwości zmiany, 3. Zmiana pasa.
Często błędnie pkt 2 stosuje sie jako pkt 1.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
przez Drezyna » czwartek 13 października 2011, 22:26
przez lith » czwartek 13 października 2011, 22:54
przez kopan » czwartek 13 października 2011, 23:48
przez lith » piątek 14 października 2011, 00:18
przez Drezyna » piątek 14 października 2011, 08:14
przez maryann » piątek 14 października 2011, 10:15
Cytujmy:lith napisał(a):nie spełnia nawet definicji pasa ruchu z pordu, bo wielośladowy tam nie wejdzie cały.
przez Amos » piątek 14 października 2011, 12:52
maryann napisał(a):Cytujmy:lith napisał(a):nie spełnia nawet definicji pasa ruchu z pordu, bo wielośladowy tam nie wejdzie cały.
pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych(...).
Zwróć uwagę na podkreślone słówko. Czy gdyby ów pas zaczynał się nie trójkątem, klinem- tylko od razu prostopadle, byłby bardziej wystarczający, inaczej wykorzystywany? Nie. Dokładnie tak samo byłby zajmowany przez pojedyncze, czy rząd pojazdów wielośladowych. A zatem ta konstrukcja jest wystarczająca, więc spełnia definicję pasa w omawianej sytuacji i funkcji.
Analogicznie- gdyby jechać po kończącym sie pasie rozbiegowym, który w pewnym momencie się zwęża i uznać, że to już nie jest pas- to można wjechać na sąsiedni, i nie traktować tego jako zmiany pasa? Tylko jako co? Włączanie się do ruchu?
No to w omawianej sytuacji ten co wjedzie na pas 10m za miejscem odkąd zaczął się tworzyć ma pierwszeństwo przed tym, co wjeżdżał już po klinie, bo ten wcześniej włącza się do ruchu,a tamten dalej zmienia pas?