Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez dylek » środa 07 września 2011, 19:10

dedek napisał(a):(...) to wiadomo jest że można zająć dowolny pas zjeżdżając na żoliborz czy do centrum jadąc zewnętrznym pasem ronda. Problem jest w tym, że nowe malowanie ronda jest bez sensu w tych dwóch przypadkach.

To wiadomo, że nie można było tak bezkarnie sobie wjeżdżać w dowolny pas wyjazdowy z zewnętrznego pasa tego ronda w poprzednim wymalowaniu. Nie można tak do tego podchodzić i przy obecnym sposobie malowania.
A problemem jest to, że niektórzy jak zobaczą C-12 to sądzą, że wystarczy na rondzie wbić się na zewnętrzny pas, by z niego wyczyniać co się podoba..
Nie tędy droga, nie tak mówią przepisy...
To rondo ma światła. Ustawić się na właściwym pasie przed wjazdem na rondo i bardzo płynnie się pojedzie ;)
Pamiętam jakie były lamenty jak rondo Babka z "klasycznego" przemalowano na "kwadratowe"...
Jakie to bez sensu... jakie kolizyjne itd... Długo nie trzeba było czekać, aż autochtoni zrozumieli, że znacznie poprawiono, a nie jak sądzili - zepsuto...
Teraz Babkę przechrzczono na Radosława, a "kwadratowe" rondo stało się półturbinowym...
Zapewne po początkowym hałasie zakończy się znów w końcowym rozrachunku pochwaleniem organizatorów ruchu za zmiany...
Wystarczy się nauczyć jeździć po rondach zamiast trajkotać, że na rondzie ten po prawej zawsze ma pierwszeństwo i będzie dobrze ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez michooo » środa 07 września 2011, 21:26

Moja odpowiedź dotyczy pytania z pierwszego postu tego wątku, to znaczy dwa samochody usiłują zjechać z ronda na wspólny pas (OBAJ ZMIENIAJĄ PAS). michooo coś kwestionuje tylko nie wiadomo co. Ja podtrzymuje.


Poprawka: tylko Ty nie wiesz co kwestionuję. Bo nie czytasz ze zrozumieniem.

Ale już tłumaczę. Przytoczony przepis dotyczy sytuacji, gdy mamy np 3 pasy w jednym kierunku i ze skrajnych obaj kierowcy chcą zjechać na środkowy.
Nie ma to nic wspólnego z zajmowaniem pasa po skręcie. Tak samo na normalnym skrzyżowaniu (np skręt w lewo z 2 pasów na 3), możesz zająć dowolny pas i nie możesz uzurpować sobie pierwszeństwa do zajęcia któregoś pasa, bo skręcasz z prawego pasa do jazdy w lewo.

Teorie na temat samej jazdy po rondzie to temat rzeka, ale ostatni post dylka jest całkiem z sensem i dobrze podsumowuje sytuację. Trzymajmy się tego, co wymalowali. ;)
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez Drezyna » czwartek 08 września 2011, 10:23

michooo napisał(a): Przytoczony przepis dotyczy sytuacji, gdy mamy np 3 pasy w jednym kierunku i ze skrajnych obaj kierowcy chcą zjechać na środkowy.


Tak, tak, znamy takie opowiadania...
A gdzie to mamy w przepisie, że dotyczy wybranych sytuacji? Przepis dotyczy każdej zmiany pasa, tj. opuszczenia jednego i wjazdu na inny. Zajęcie pasa nie jest sytuacją regulowaną przez PoRD, to tylko nazwa potoczna. Już wielu opowiadało takie bzdety. Bo im kuzyn szwagra mówił...
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez mls » piątek 09 września 2011, 18:08

maryann napisał(a):
Drezyna napisał(a):Rozumiem, że rysunek jest aktualny.
Ma za dużo błędów, żeby można było mu wierzyć.


Rysunek zawiera kilka błędów, ale akurat oznakowanie zjazdów na Żoliborz i do Centrum jest takie jak w rzeczywistości. I oczywiście, niektórym wciąż sprawia to problemy... Większość kierowców obecnie ze środkowego pasa zjeżdża na lewy, z prawego zaś na prawy lub środkowy. Problem większy, z nowym oznaczeniem ronda, jest taki, że zjeżdżając już nie ma się pierwszeństwa, jak to miało miejsce przy poprzednim układzie. Z tym znacznie więcej osób ma problem teraz...
Avatar użytkownika
mls
 
Posty: 49
Dołączył(a): niedziela 31 stycznia 2010, 00:38
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Re: Rondo Radosława - pół turbina i problemy ze zjazdem

Postprzez maryann » sobota 10 września 2011, 08:20

mls napisał(a):oznakowanie zjazdów na Żoliborz i do Centrum jest takie jak w rzeczywistości
No to się nie dziwię! Pisząc o błędach nie miałem na myśli rysunku- przyjąłem, że gdzieś one są. Jeśli na rysunku- do bani rysownik; na rondzie- architekt pod sąd!
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości