PoRD napisał(a):art. 22
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
Czyli o ile nie ma F-10, F-11 czy P-8 to w lewo ze skrajnego lewego pasa, w prawo ze skrajnego prawego pasa, na wprost z każdego.
Jeżeli natomiast jest F-10, F-11 czy P-8 to sie stosujemy do nich.
Jeżeli mamy tylko częściowe malowanie np. P-8 tylko dla pasów do skrętów to na pozostałych pasach stosujemy art. 22.2
W konsekwencji czerwonego toru jazdy pojechałbyś w prawo z środkowego pasa.
Sam sygnalizator S-3 nie wpływa na możliwe kierunki jazdy z pasów ruchu, gdyz
rozporzadzenie w sprawie znaków i sygnałów napisał(a):§ 97.
Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).
Przepisy § 95 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do sygnałów nadawanych przez sygnalizator kierunkowy S-3.
Sygnalizator dotyczy i nie jest ważne czy mamy 3 pasy do skrętu i jeden sygnalizator, czy nawet ktos chciałby skręcić z niewłaściwego pasa - ten sygnalizator go nadal dotyczy. A skad możesz skrecać w prawo decyduje F-10, F-11, P-8 a w razie ich braku pełnego lub częściowego art. 22.2
Teraz w zależnosci od programu sygnalizacji moze byc tak:
na S-3 w prawo czerwone, a na S-1 zielone - jesteś winny jazdy na czerwonym, choćbyś jechał ze srodkowego pasa i dodatkowo jazda z niewłaściwgo pasa
Na obu jest zielone wtedy jesteś winny jazdy z niewłaściwego pasa.
1. Cała sytuacja spowodowala, ze wyobraziłem sobie skrzyżowanie na którym nie ma F-10, F-11 i P-8, oraz B-21, B-22 i C-5 ale mamy S-3 tylko do jazdy na wprost i zadnych innych sygnalizatorów. Taka pomyłka po stronie zarzadcy drogi powoduje, że: możemy skrecać w lewo i prawo, niezależnie jaki sygnał jest nadawany.
2. Kolejną sytuacja jaka jest mozliwa, to S-3 [w prawo] i S-1 dla jadacych na wprost lub w lewo. W takiej sytuacji nie możemy zawrócić, gdyż
rozporzadzenie napisał(a):§ 72.3. Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
rozporzadzenie napisał(a):§ 87.2.
Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.