sprawdzamy płyn hamulcowy-czujnik też?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

sprawdzamy płyn hamulcowy-czujnik też?

Postprzez Cachorro » środa 01 sierpnia 2007, 10:04

czy podczas sprawdzania płynu hamulcowego wstarczy odkręcić korek i popatrzyć wzrokowo? czy jest tam gdzieś na pojemniku zaznaczone min i max? czy mam też sprawdzać kontrolkę? tzn aby egzaminator nacisnął na korek i aby sie zapaliła lampka czerwona od hamulca??
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez 20fingers » środa 01 sierpnia 2007, 10:06

na zbiorniku jest min/max.
Egzaminator może sprawdzić znajomość kontrolek.
24.10.2007
zaliczone !! :D

2.11.2007 Papier odebrany :spoko:
20fingers
 
Posty: 127
Dołączył(a): czwartek 10 maja 2007, 18:07
Lokalizacja: Bytom

Postprzez invx » środa 01 sierpnia 2007, 10:55

generalnie nie odkrecasz korkow na egzaminie - wystarzcy jak pokazesz gdzie sie zbiorniczek znajduje (choc zdazaja sie wyjatki :))

a jak nacisnie na korek to dlaczego sie ma kontrolka swiecic :roll: ?
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez marcij » środa 01 sierpnia 2007, 12:51

invx napisał(a):a jak nacisnie na korek to dlaczego sie ma kontrolka swiecic :roll: ?


Bo to jest sposob na sprawdzanie poprawnego dzialania kontrolki braku plynu hamulowego.

Ciezko powiedziec , bo jesli chodzi o "maske" to co WORD to obyczaj , ale nie slyszalaem nigdzie zeby to bylo wymagane. W ustawie jest napisane ze nalezy skontrolowac tylko poziom plynow.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez invx » środa 01 sierpnia 2007, 14:00

ze jak ? dlaczego ma sie zaswiecic jak sie nacisnie na korek ??
- a wogole to w jakich samochodach jest osobna kontrolka od braku plynu ?? :roll:
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Cachorro » środa 01 sierpnia 2007, 14:44

zapala sie ta od hamulca ręcznego..

czyli mam spr czy jest między min a max? a jak by mi kazał odkręcić to mogę? czy tam jakieś przewody trzeba odłączyć?
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez invx » środa 01 sierpnia 2007, 15:13

no ale jak sie zapala -jak nacisnesz co ?? - przeciez "nakretka" zbiorniczka z plynem to kawalek plastiku ... co tam sie ma zapalac po jej nacisnieciu ? :roll:
- na kursie sie uczyles by naciskac ta pokrywke i sie cos zapala ... ?
- to jakas totalna bzdura ...

czyli mam spr czy jest między min a max? a jak by mi kazał odkręcić to mogę? czy tam jakieś przewody trzeba odłączyć?

tak wlasnie masz sprawdzic :) - jak by Ci kazal to mozesz :wink: (ale watpie by kazal ..., bo po co jesli poziom widac z boku ? chyba ze by zbiorniczek brudny jaki byl :P)

zadnych przewodow nie odłączasz :)
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Cachorro » środa 01 sierpnia 2007, 15:25

no chodzi o to ze jak jest przekręcony kluczyk to jak naciśniesz nakrętkę to tam jest pływak i jak on się obnizy to załączy prąd i zapali się kontrolka. nie uczyli mnie tego na kursie ale cos takiego jest :P

a napis min max jest na zbiorniczku z lewej str czy od przodu bardziej??
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez scorpio44 » środa 01 sierpnia 2007, 16:02

invx napisał(a):no ale jak sie zapala -jak nacisnesz co ?? - przeciez "nakretka" zbiorniczka z plynem to kawalek plastiku ... co tam sie ma zapalac po jej nacisnieciu ? :roll:
- na kursie sie uczyles by naciskac ta pokrywke i sie cos zapala ... ?
- to jakas totalna bzdura ..

Jest jedna kontrolka - od niskiego poziomu płynu i od ręcznego. Ale jeżeli ma ona sygnalizować dwie rzeczy, to sprawdzenie prawidłowości działania wymaga sprawdzenia, czy włączy się i w razie jednej nieprawidłowości, i drugiej. Przy ręcznym - wiadomo, zaciągnięty ręczny, to ma się palić. A co do niskiego poziomu płynu, to zawsze sprawdza się to właśnie tak, jak pisali poprzednicy, i jestem w lekkim szoku, że tego nie wiesz, a wręcz uważasz to za bzdurę. :shock:
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Cachorro » środa 01 sierpnia 2007, 16:27

a na egzaminie jak mam spr?
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez DEXiu » środa 01 sierpnia 2007, 17:17

Dobra. Żeby już skończyć to ciągłe pytanie:
Cachorro ==> NIE, na egzaminie NIE będziesz musiał odkręcać korka ani go naciskać aby sprawdzić kontrolki czy cokolwiek. Musisz TYLKO umieć go (zbiornik i wlew) wskazać i umieć sprawdzić poziom płynu, a robi się to poprzez lekkie rozbujanie auta bądź "tyrpnięcie" ( :wink: ) zbiorniczka - jest on praktycznie zawsze zrobiony z półprzezroczystego plastiku a poziom minimalny i maksymalny zaznaczone są kreskami (liniami, wyżłobieniami, karbami - jak zwał tak zwał) które znajdują się albo w widocznym miejscu (nie panikuj tak, człowieku! nie będziesz musiał dźwigać samochodu na podnośniku warsztatowym i patrzeć od spodu aby odczytać ten cholerny poziom płynu) albo nawet na całym obwodzie zbiornika. Jeśli tylko znajdziesz zbiornik to 99 % sukcesu :roll:
Ostatnio zmieniony środa 01 sierpnia 2007, 17:19 przez DEXiu, łącznie zmieniany 1 raz
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marcij » środa 01 sierpnia 2007, 17:17

Cachorro , na egzaminie sprawdzasz tylko czy jest plyn

invx , nakretka to nie jest tylko kawalek plastiku , ale w niej jest rowniez umieszczony czujnik niskiego poziomu plynu hamulcowego , dlatego podlaczone do niej sa dwa kabelki. Nie jest tak we wszystkich samochodach , w maluchu wogole nie ma takiego czujnika, w niektorych jest on w innym miejscu , ale w wiekszosci samochodow jest wlasnie tak , a poniewaz jest to wazna kontrolka , to producent przewidzial mozliwosc samodzielnej , latwej kontroli poprawnosci jej dzialania.

W niektorych , a nawet w wiekszosci tych z ktorymi mialem cos wiecej do czynienia sa dwie osobne kontrolki od poziomu plynu , i od recznego , chodz nie zaprzeczam ze sa tez samochody w ktorych jedna kontrolka odpowiada za poziom plynu , hamulec reczny i zuzycie klockow.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez invx » środa 01 sierpnia 2007, 17:44

a no w ten sposób :) - przyznam sie ze nie wiedzialem :wink:

- bo u mnie w zadnym autku ani plywak nie jest zintegrowany z "nakretka" - ani do nakretki nie dochodza zadne kabelki, ani nie mam kontrolki plynu :P
- raz byl zbyt maly poziom to sie zapalila kontrolka STOP :P

- i jak puntem sie uczylem - to tez nie przypominam sobie by do nakretki tez cokolwiek dochodzilo :P

ale w wiekszosci samochodow jest wlasnie tak , a poniewaz jest to wazna kontrolka , to producent przewidzial mozliwosc samodzielnej , latwej kontroli poprawnosci jej dzialania.

- no nie wiem czy w wiekszosci :P
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez marcij » czwartek 02 sierpnia 2007, 01:05

No to w puncie zle patrzyles . A z ciekawosci czym w takim razie jezdzisz na codzien ?
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez invx » czwartek 02 sierpnia 2007, 17:21

w nowym pucnie puncie sa jakies kabelki przy "nakrectce" od plynu hamulcowego :roll: ?

laguna

P.S.
moze niedlugo impreza :D
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości