Motor - stan techniczny. Prośba !!!

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Motor - stan techniczny. Prośba !!!

Postprzez gargamel » poniedziałek 21 maja 2007, 08:18

Cześć wszystkim!

Mam wielką prośbę! Proszę napiszcie mi jak się sprawdza stan techniczny motora przed jazda na placu? Pytałem się wcześniej instruktora o to, ale powiedział mi że nic takiego nie trzeba robić, więc wyluzowałem. Jednak egzamin mam za 2 dni i teraz sie strasznie boje że egzaminator bedzie ode mneitego wymagal, zwlaszcza ze najprawdopodobniej bede pierwszy na liscie! A teraz mój instruktor gdzies wyjechał i zonk :(
Wiem że trzeba sprawdzić światła, łańcuch, hamulce - ale jak to się robi?? I czy to całe sprawdzanie trzeba też powtórzyć przed jazdą na mieście?

Prosiłbym jeszcze o podanie jak wg Was powinna wyglądać sprawa kierunkowskazów i obracania głowy na ósemce? W którym miejscu i jaki kierunek powineinem sygnalizować?

Bede bardzo wdzięczny za pomoc!

PS. Zdawał ktoś w Gdańsku? Może ja faktycznie niepotrzebnie się stresuję, bo tego nie wymagaja?
gargamel
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek 21 maja 2007, 07:36

Postprzez WojtekB » poniedziałek 21 maja 2007, 08:47

jeśli sie pomyliłem to proszę o poprawienie ;)
więc tak:
-płyny: ustawiasz motor na centralnej podstawce albo przechylasz go do pionu i trzymasz
a) olej silnikowy: na dole przy silniku masz takie "kółeczko" ze szklaną (chyba) szybką i oleju musi być powyżej L (lower) a mniej nić F (Full)
b) płyn hamulcowy: przy kierownicy po prawej stronie. powyżej L (lower)

-ogumienie: generalnie chodzi o ciśnienie (czyli po prostu ściskasz oponę i sprawdzasz czy jest powietrze)

-światła: załączasz i po kolei sprawdzasz:
a)postojowe (przednie tylne) (przy okazji podświetlenie tablicy rejestracyjnej)
b)mijania (przód i tył)
c) drogowe (przód i tył)
d) kierunkowskazy (przód i tył)
e) światła stopu i co ważne(!) z przednim i tylnym hamulcem oddzielnie

-naciąg łańcucha: najlepiej weź jakiś kamyk albo kawałek drewienka i na środku łańcucha podciągasz go do góry. ugięcie powinno wynieść ok. grubość kciuka

ewentualnie może Cię poprosić o sprawdzenie amortyzatorów (wtedy wsiadasz na moto, trzymasz hamulec przedni i po prostu nim bujasz)

i nie zapomnij ustawić lusterek!!

przy ruszaniu obracasz głowę do tyłu
Avatar użytkownika
WojtekB
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 17:42
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez anom » poniedziałek 21 maja 2007, 21:16

anom
 
Posty: 51
Dołączył(a): środa 25 kwietnia 2007, 17:26
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez ulala » wtorek 22 maja 2007, 21:19

mijania/ drogowe tez przod i tył :roll: :?:
Ktoś powiedział, że kochanie
się jest teraz nieomal tak trudne
technicznie jak pilotowanie helikoptera.
Tymczasem pilotowanie helikoptera jest
nieco łatwiejsze, bo drążki sterownicze
nie wiotczeją nagle w najmniej
spodziewanym momencie
Avatar użytkownika
ulala
 
Posty: 77
Dołączył(a): poniedziałek 14 maja 2007, 21:09

Postprzez WojtekB » wtorek 22 maja 2007, 21:30

ulala napisał(a):mijania/ drogowe tez przod i tył :roll: :?:


no wiem że jest tak samo, ale trzeba sprawdzić, czy się świeci, żeby egzaminator sie nie przyczepił ;)
Avatar użytkownika
WojtekB
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 17:42
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez wiesniak » wtorek 22 maja 2007, 21:44

Na tej zasadzie to można by sprawdzać tylne pozycyjne również przy sprawdzaniu kierunkowskazów, żeby sprawdzić czy się świeci :D. Bo mają z tym pozycyjnym tyle samo wspólnego co mijania i drogowe.
wiesniak
 
Posty: 1199
Dołączył(a): czwartek 19 stycznia 2006, 01:20

Postprzez WojtekB » środa 23 maja 2007, 06:06

eh... no niby tak, ale zawsze lepiej sprawdzić więcej niż mniej.. :D
Avatar użytkownika
WojtekB
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 17:42
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez ulala » środa 23 maja 2007, 21:45

eeeeeeee i juz sie pogubialm
dawno nie jezdzialm i juz mi sie wszytskie swiatla powalily
myslam ze mijania sa tylko z przodu i drogowe tez :roll: :(
Ktoś powiedział, że kochanie
się jest teraz nieomal tak trudne
technicznie jak pilotowanie helikoptera.
Tymczasem pilotowanie helikoptera jest
nieco łatwiejsze, bo drążki sterownicze
nie wiotczeją nagle w najmniej
spodziewanym momencie
Avatar użytkownika
ulala
 
Posty: 77
Dołączył(a): poniedziałek 14 maja 2007, 21:09

Postprzez cman » środa 23 maja 2007, 21:56

No bo są tylko z przodu, ale koledze chodziło o co innego.

Z przodu jest jedno światło pozycyjne, mijania i drogowe. Z tyłu jest jedno światło pozycyjne i stopu. Z przodu i z tyłu kierunkowskazy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez gargamel » czwartek 24 maja 2007, 23:41

dzięki.
Zdane :)
gargamel
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek 21 maja 2007, 07:36

Postprzez WojtekB » piątek 25 maja 2007, 06:50

Gratuluje. ;)
mam nadzieję, że kiedyś też tak tu napisze :D
Avatar użytkownika
WojtekB
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 17:42
Lokalizacja: Śląsk


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości