Pare pytań..

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Pare pytań..

Postprzez H4sblender » piątek 15 września 2006, 18:45

Witam mieszkam na slasku, prawko robilem w te wakacje na dolnymslasku, WORD Kłodzko.. nie zdalem juz 2 razy, 30 tego miesiaca 3 podejscie...
teoretyczny bezblednie, plac tez miato oblane za 2 razem to samo plac bez bledu na miescie lipa.. moge powiedziec ze nie zdalem dlatego ze bylem zle uczony ;) (jezdzilem jak chcialem, czasem cos tam burknal)
jak sie potem dowiedzialem ten gosc co mnie uczyl jezdzic jest jednym z najgorszych instruktorow w miesciu (pijaczyna stara) .. i dlatego mam pare pytan do jazdy na miescie bo plan to pikus :)

1. ile mozna zrobic bledow podczas jazdy w ruchu drogowym wobec tej tabeli co dostalem na kartce po egzaminie ? przy kazdym moze byc 1 negatywny? ale drugi juz pozytywny musi byc.. ?!

2. ile razy moze mi zgasnac silnik

3. po jakich bledach jest przerywany egzamin ? a po jakich moge zrobic 1 blad ? i w ilu przypadkach ? czy jak np: mam n i p przy wyborze wlasciwego pasa ruchu i n i p przy np: sygnalizowaniu zamierzonych manewrow to juz po egzaminie ? (n=negatywny p = pozytywny)

4. czy podczas omijania np: rowerzysty wystarczy ze popatrze w boczne lusterko ? czy za kazdym razem musze srodkowe boczne wpierw popatrzec potem kierunkowsaz, zas popatrzec w 2 lusterka? jak wyglada ten manewr i to sie tyczy tez na skrzyzowaniach i innych rzeczach przy wlaczaniu kierunkowskazu :(

5. jesli egzaminator powie mi ze mam zawrocic przy uzyciu biegu wstecznego
jak mam wykonac ten manewr ? ja zrobilem to zle i powiedzcie mi czy tak jak to opisze na rysunku jest ok ?

1. egazminator wydaje polecenie ( ta droga w prawo to jakas droga na czyjas posesje)

2. wjezdzam za ta drozke z prawej

3. wjezdzam tylem przy uzyciu wstecznego biegu na ta drozke

4. wyjezdzam przodem

Obrazek

to by bylo chyba tyle bo reszte mam juz raczej obcykane, sry za styl ale mam ostatnie 5 min w cafe i musialem szybko napisac pzdr[/url]
H4sblender
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 15 września 2006, 17:42

Postprzez cman » piątek 15 września 2006, 19:14

1. W każdym zadaniu egzaminacyjnym możesz popełnić tylko jeden błąd. Drugi taki sam błąd (zazwyczaj) skutkuje niezaliczeniem egzaminu.

2. J/w, silnik może zgasnąć najwyżej raz w tym samym zadaniu egzaminacyjnym, ale gaszenie silnika będące wynikiem stresu jest przez egzaminatorów często traktowanie z przymrużeniem oka.

3. Egzamin jest przerywany w przypadku popełnienia błędu zawartego w tabeli 12 "Rozporządzenia w sprawie szkolenia itd..." ( http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1834.htm ), natomiast jeden błąd można popełnić w zadaniach egzaminacyjnych określonych w tabeli 7 w/w rozporządzenia. Można ten jeden błąd popełnić nawet w kilku różnych zadaniach egzaminacyjnych.

4. :? Trochę nie rozumiem, w lusterko, środkowe czy boczne, musisz popatrzeć wtedy, kiedy jest taka potrzeba. Przy skręcaniu na skrzyżowaniu zazwyczaj nie ma potrzeby patrzenia w lusterka (przynajmniej na egzaminie), natomiast po omijaniu czy wyprzedzaniu, należy najpierw włączyć prawy kierunkowskaz (sygnalizujesz zamiar), wtedy najlepiej spojrzeć w środkowe lusterko i kiedy zobaczysz tam wyprzedzony/ominięty pojazd, możesz wrócić na swój pas.

5. Szczerze mówiąc nie wiem czy przedstawione przez Ciebie zawracanie jest prawidłowe (na egzaminie), ale wydaje mi się, że tak. Natomiast najbardziej typowe zawracanie polega na skręceniu w lewo, w jakąś zatoczkę czy coś takiego, a następnie wycofanie ze skrętem w prawo i jazda do przodu.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez H4sblender » piątek 15 września 2006, 20:04

ok czyli rozumiem moge miec nawet przy kazdym zadaniu "n" ( no i oczywiscie obok p) procz tych gdzie odrazu jest przerywany egzamin:?
H4sblender
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 15 września 2006, 17:42

Postprzez cman » piątek 15 września 2006, 20:51

Dokładnie tak.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kamiles » piątek 15 września 2006, 21:09

zawracanie przedstawione przez Ciebie jest jak najbardziej prawidłowe (oczywiście z użyciem odpowiednich kierunkowskazów!), jak chcesz zawrócić wykorzystując wjazd po prawej stronie, to wjeżdżasz tyłem, a jeśli jest to wjazd po lewej stronie - wjeżdżasz przodem i przy wyjeździe korzystasz ze wstecznego
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez scorpio44 » sobota 16 września 2006, 13:40

kamiles napisał(a):jak chcesz zawrócić wykorzystując wjazd po prawej stronie, to wjeżdżasz tyłem, a jeśli jest to wjazd po lewej stronie - wjeżdżasz przodem i przy wyjeździe korzystasz ze wstecznego

A jeżeli przy zawracaniu z wykorzystaniem wjazdu po prawej stronie wjedzie się przodem, a wyjedzie tyłem, to można to uznać za błąd? Na jakiej podstawie?
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez wiesniak » sobota 16 września 2006, 13:43

Może nie za jakiś kardynalny błąd, ale bezpieczniej chyba wyjeżdżać na drogę główną przodem niż tyłem.
wiesniak
 
Posty: 1199
Dołączył(a): czwartek 19 stycznia 2006, 01:20

Postprzez scorpio44 » sobota 16 września 2006, 13:53

wiesniak napisał(a):Może nie za jakiś kardynalny błąd, ale bezpieczniej chyba wyjeżdżać na drogę główną przodem niż tyłem.

No jasne że bezpieczniej, ale kiedy zawracamy z wykorzystaniem wjazdu po lewej, to również wyjeżdżamy potem na główną tyłem, i również musimy dla pewności rozejrzeć się w obydwie strony. Niby wtedy zwracamy uwagę głównie na prawą, ale nieraz jak jest bardzo wąsko, to nie ma możliwości niezahaczenia tyłem o przeciwny kierunek ruchu. Albo trzeba zerknąć na lewo choćby pod kątem tego, czy ktoś nie zaczął wyprzedzania i nie wjechał na część drogi, na którą wycofujemy.
A zatem i przy zawracaniu z wykorzystaniem wjazdu po lewej, i po prawej z wjazdem przodem i wyjazdem tyłem tak samo musimy się upewnić i manewr tak samo do bezpiecznych nie należy.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez wiesniak » sobota 16 września 2006, 14:02

Otóż to, ale z lewej strony nie mamy raczej możliwości wjechania tyłem (może są tacy, nie wiem), a z prawej mamy 2 tak samo proste warianty do wyboru. Dlatego pewnie wjazd przodem i wyjechanie tyłem może być uznane za błąd.
wiesniak
 
Posty: 1199
Dołączył(a): czwartek 19 stycznia 2006, 01:20

Postprzez kamiles » sobota 16 września 2006, 23:15

nie wiem, może się mylę, ale tego chyba nie powinno rozpatrywać się w kategoriach błędu - po prostu łatwiej jest wykonać ten manewr tak, jak to napisałam... można próbować inaczej, ale... po co utrudniać sobie życie???
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości