kumpan napisał(a):1) Czy jeżeli przy znakach B-33 i A-11a; czytając forum znalazłem kontrowersję w sprawie dokąd obowiązuje ograniczenie prędkości: do odwołania, lub do progu zwalniającego. Jeżeli na egzaminie stosując się do ograniczenia do jego odwołania, egzaminator będzie mógł się przyczepić do słabej dynamiki, ponieważ w Bolesławcu (miejscowość w której będę zdawać egzamin) występuje ten nieszczęsny próg, a odwołanie prędkości 20km/h przez skrzyżowanie następuje ok. 300-400m od progu, a po drodze już nie ma żadnego progu.
Jedziesz 20 aż do najbliższego skrzyżowania albo znaku odwołującego/wprowadzającego inną prędkość. A egzaminator ma siedzieć cicho, nie ocenia się dynamiki jazdy na drogach o dopuszczalnej prędkości 20kmh z progami. To tak jakby się egzaminator przyczepił że w mieście nie jedziesz z taką prędkością jak na autostradzie.
kumpan napisał(a):2) Co mogę zrobić w sytuacji gdzie dojeżdżając do skrzyżowania, oś jezdni wyznacza podwójna ciągła, a ktoś zaparkował samochód przed tym skrzyżowaniem, a aby go ominąć, będę musiał przekroczyć tą nieszczęsną linie.
Masz dwie opcje:
- Opcja niezbyt rozsądna. Czekasz aż wróci właściciel zaparkowanego auta i odjedzie, ewentualnie
dzwonisz na straż miejską żeby odholowali źle zaparkowany samochód. Wtedy jedziesz legalnie swoim pasem
- Opcja rozsądna. Zachowując szczególną ostrożność i stosując przepisy dot zmiany pasa ruchu, omijania i wymijania zmieniasz pas ruchu po podwójnej ciągłej kontynuując jazdę.
Komunikowanie egzaminatorowi, że stoi auto zaparkowane i musisz najechać na linię uznawane jest za traktowane egzaminatora jak osoby niedorozwiniętej, której trzeba taką sytuację zobrazować słownie...
(chyba że u Ciebie są egzaminatorzy którzy wymagają takiego teatrzyku)kumpan napisał(a):3) Czy poza przejazdami kolejowymi, są jeszcze jakieś miejsca gdzie nie powinno się zmieniać biegów?
Podczas wykonywania skrętów na skrzyżowaniach, kiedy wymaga to dość sprawnego skręcania kierownicą oboma rękoma. Podczas wykonywania manewru zmiany pasa. Podczas wyprzedania pasem dla przeciwnego kierunku jazdy powinno się ograniczyć zmianę biegów, czyli nie wchodzisz w tryb ecodrivingu zmieniając biegi co 20km/h, tylko startujesz do wyprzedania z odpowiedniego biegu i kręcisz na obroty na jednym biegu dopóki silnik ciągnie i wtedy zmiana jeśli potrzeba.