PŁYNY Eksploatacyjne

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez strongman94 » niedziela 07 października 2012, 18:10

Witam omawiając na egzaminie płyny eksploatacyjne np olej w silniku , wystarczy ze powiem egzaminatorowi tak: olej w silniku sprawdzamy w następujący sposób , auto musi stać na poziomej równej powierzchni z wyłączonym silnikiem co najmniej 10-15min,następnie wyciągamy bagnet wycieramy ściereczką i wkładamy ponownie sprawdzając poziom oleju który powinien zawierać się nie więcej niż maximum i nie mniej niż minimum , a jeśli jest go za mało dolewamy taki olej który jest w danej chwili w silniku?:) i następne jeśli np płyn w chłodnicy lub hamulcowy to wystarczy powiedzieć , płyn hamulcowy znajduje się w tym naczyniu wyrównawczym , powinno go być nie mniej niż minimum i nie więcej niż maximum , jeśli jest go zbyt mało nalezy odkręcić korek i dolać?:) i tak samo w razie sprawdzania płynu chłodniczego powiedzieć z tym że nie odkręcać korka wlewu na ciepłym silniku iż para może nas oparzyć?:) a płyn do spryskiwaczy : znajduje się w tym naczyniu wyrównawczym powinno go być najlepiej maximum , a jeśli nie jest na maximum to powinno byćgo tyle by wystarczyło w czasie najbliższej jazdy?:)

Czy takie odpowiedzi będą wyczerpujące i poprawne na egzaminie pańśtwowym?:) proszę o odpowiedź:)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez rusel » niedziela 07 października 2012, 19:02

następnie wyciągamy... i wkładamy ponownie sprawdzając poziom oleju


to co chcesz sprawdzic po wlozeniu?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez strongman94 » niedziela 07 października 2012, 19:11

rusel , przepraszam ale nie rozumiem troszke Twojego pytania:) wkłądamy ponownie bagnet po wyciągnięciu:)
i jeszcze jedno pytanko czy wjeżdzając na górkę muszę wjechać na bigu nr 1 wcisnąć sprzęgło nacisnąć hamulec nożny po czym zaciągnąć hamulec ręczny i następnie po takim zatrzymaniu puścić sprzegło do połowy dodając obr silnika i zwalniając hamulec ręczny? czy po prostu mogę tak zrobić wjeżdzam na górkę wciskam sprzęgło hamulec nożny potem zaciągam ręczny spuszczam auto na luz , po czym auto stoi na ręcznym upewniam się lewo , i prawo wciskam sprzęgło wrzucam 1 dodaję obroty silnika popuszczam delikatnie sprzegło i w tym samym momencie popuszczam hamulec ręczny ?:)PS wjeżdzając na górkę trzymam odrazu auto na 1 czy mogę zrzucić po zaciągnięciu ręcznego na luz?:) jak to jest z tą górkąbo jużm isie wszystko myli;/
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez rusel » niedziela 07 października 2012, 19:14

wkłądamy ponownie bagnet po wyciągnięciu


no to jak chcesz sprawdzic poziom? streszczam co piszesz; wyciagam, przecieram, wsadzam i odczytuje...to pytam jak chcesz odczytac ten poziom
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez strongman94 » niedziela 07 października 2012, 19:19

odczutuje na miarce/bagniecie poziom oleju ile go w danym momencie w silniku jest:) o to CI chodziło?:) jeśli nie to proszę popraw mnie jak powinno bycpoprawnie i powiedz proszęjak to z tą górką jest:)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez rusel » niedziela 07 października 2012, 19:36

uczą was na pamięć....i nic poza tym..przeciez trzeba ten kikut/bagietke/drut/bat ponownie wyciągnąć zeby cokolwiek odczytac..po wsadzeniu nic nie odczytasz.....WYCIAGAM, WYCIERAM O SPODNIE LUB REKAW, WSADZAM I NIC NIE ODCZYTAM POKI ZNOW NIE WYCIAGNE, co do hamulcowego plynu to poziom nigdy nie spada ponizej minimum wiec jezeli jest ponizej minimum to dzwonisz do mechanika i auto idzie na lawete i na warsztat bo oznacza to awarie ukladu hamulcowego, a co do zbiornika wyrownawczego to nie jest on zbiornikiem spryskiwaczy
Ostatnio zmieniony niedziela 07 października 2012, 19:41 przez rusel, łącznie zmieniany 2 razy
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez Borys_q » niedziela 07 października 2012, 19:37

a płyn do spryskiwaczy : znajduje się w tym naczyniu wyrównawczym powinno go być najlepiej maximum , a jeśli nie jest na maximum to powinno byćgo tyle by wystarczyło w czasie najbliższej jazdy?:)


Nie kombinuj z tym zbiornikiem wyrównawczym bo to bzdura, po prostu zbiornik płynu do spryskiwaczy, i nie maximum bo tam nie ma znaków tylko do pełna
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez strongman94 » niedziela 07 października 2012, 20:03

ok dziekuje Panowie jużrozumiem , a powiedzcie m ijeszcze jak to jest z tym wjazdem na górke ?:) wjeżdzam wciskam sprzęgło hamulec nożny następnie ręczny zrzucam na luz upewniam się , wciskam sprzegło wrzucam bieg nr 1 dodaje lekko gazu puszczam powoli sprzegło i zwalniam hamulec ręczny i jadę czy po prostu wjeżdzam na górke trzymam go jużcały czas na biegu nr 1 jak wjechałem nie zrzucam na luz i reszta czynności jak wyzej czy to nie ma znaczenia jak to zrobię czy luz czy będę go trzymał na biegu?:)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez MrB » niedziela 07 października 2012, 20:26

  • Wjeżdżasz pod górkę na biegu na którym wcześniej jechałeś
  • Hamujesz, wciskasz sprzęgło i hamulec roboczy (nożny) i zaciągasz ręczny
  • Puszczasz nożny
  • Wrzucasz 1-szy bieg
  • Łapiesz ręczny wciskasz guziczek, podnosisz dźwignię lekko do góry i trzymasz w takiej pozycji
  • Dodajesz gazu do około 2000-2500 obrotów silnika
  • Pomału puszczasz sprzęgło, gdy będziesz czuł, że auto chce jechać (tył przysiada) przytrzymujesz sprzęgło w obecnej pozycji i opuszczasz wcześniej trzymany ręczny.
  • Przejeżdżasz przez górkę :)
MrB
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek 04 października 2012, 12:42

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez MEL » niedziela 07 października 2012, 20:29

rusel napisał(a):WYCIAGAM, WYCIERAM O SPODNIE LUB REKAW, WSADZAM I NIC NIE ODCZYTAM POKI ZNOW NIE WYCIAGNE



Rusel poświęcę jednego kursanta i zobaczę czy to przejdzie :lol:
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez strongman94 » niedziela 07 października 2012, 21:05

rozumiem , czyli muszę jednak po wyhamowaniu zrzucić na luz i potem znów : sprzęgło , jedynka upewniam się czy nikogo nie ma , dodaje lekko gazu popuszczam lekko sprzęgło i ręczny i zaliczone:D zgadza sięwszystko?:D czy to nie ma znaczenia czy bedę go ciągle trzymałna biegu na górce czy zrzuce na luz i potem dopiero zapne pierwszy bieg?:D
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez MrB » niedziela 07 października 2012, 21:09

Nie musisz :)
Możesz mieć tą jedynkę na górce, ważne żebyś trzymał sprzęgło (auto wtedy nie zgaśnie)
MrB
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek 04 października 2012, 12:42

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez strongman94 » niedziela 07 października 2012, 22:18

ok czyli jak wjade na jedynce to juz jej nie będę zrzucałtylko bedę pewnie trzymałna sprzęgle :) jeśli to nie jest błąd ;D
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: PŁYNY Eksploatacyjne

Postprzez alice_b » poniedziałek 08 października 2012, 18:53

no chyba że zamierzasz na tej górce stać np godzinę to wtedy lepiej wrzucić luz bo Ci noga zdrętwieje.

Czego Cię uczyli na tym kursie ????
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości