parę pytań o łuk (techniczne)

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez linuksowiec » wtorek 26 lipca 2011, 12:39

witam,
zacznę od tego że mam problem z łukiem, ale dopiero miałem 7 godzin jazd więc jeszcze się powinienem nauczyć. Niemniej mam parę pytań technicznych.

- czy na łuku jest lekka pochyłość czy teren prosty? Na placu w Supelmen w Katowicach przy ruszaniu do tyłu jest pochyłość że się staczam w dół. Siostra mi mówiła że w WORD jest pochyłość, ale w drugą stronę! To jak jest w końcu bo siostra miała egzamin już jakiś czas temu i nie jest też pewna.
- czy przy ruszaniu do tyłu dodajemy gaz, czy tylko puszczamy powoli sprzęgło? Tak jak pisałem, u mnie jest pochyłość że się staczasz w dół więc robiłem to bez gazu, ale jak jest pochyłość że wjeżdżamy pod górkę to dodajemy lekko gaz?
linuksowiec
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek 26 lipca 2011, 11:45

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez michooo » wtorek 26 lipca 2011, 13:03

Ad.1

Pojedź do wordu i sobie zobacz. Albo pojeździj po ich placu. U nas w Łodzi też część rękawów jest pochyła.


Ad.2

Nie ma uniwersalnej recepty - to się nazywa wyczucie auta. W moim w ogóle nie ruszysz do tyłu bez gazu, a w egzaminacyjnym owszem, dawało radę na samym sprzęgle. Jak jest większa pochyłość, to logicznym jest, że moment obrotowy generowany w zakresie obrotów zbliżonym do biegu jałowego może nie wystarczyć i trzeba wtedy dodać gazu.
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez dede » wtorek 26 lipca 2011, 18:00

Cofając na egzaminie lepiej dodaj trochę gazu-w razie czego popuścisz. Bo ja spróbujesz z samego sprzęgła i Ci zgaśnie to już masz błąd...
Najlepiej udaj się do WORD i podpytaj zdających, jak auto chodzi :)
B 29.09.2009
A 11.07.2011 :D
dede
 
Posty: 25
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 13:53
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Wrocław

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez alice_b » wtorek 26 lipca 2011, 22:36

pochyłość jest większa jak jedziesz do przodu więc lepiej ręczny i lekki gaz. Przy cofaniu też lepiej z ręcznego . Zdawałam w Katowicach więc znam ten łuk.
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez piotrekbdg » niedziela 07 sierpnia 2011, 11:11

pochyłość jest większa jak jedziesz do przodu więc lepiej ręczny i lekki gaz. Przy cofaniu też lepiej z ręcznego .

Ile ta pochyłość mna stopni? 2-3?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez alice_b » niedziela 07 sierpnia 2011, 20:04

piotrekbdg napisał(a):
pochyłość jest większa jak jedziesz do przodu więc lepiej ręczny i lekki gaz. Przy cofaniu też lepiej z ręcznego .

Ile ta pochyłość mna stopni? 2-3?


możesz pojechać i sobie zmierzyć. Ale wystarczająca żeby w stresie i po puszczeniu ręcznego stoczyć się na słupek z tyłu.
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez piotrekbdg » niedziela 07 sierpnia 2011, 21:00

Dzięki ale mam lepsze zajęcia. Stromość jest tak wielka że z pedałów nie da się ruszyć i trzeba do cofania stosować ręczny?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez alice_b » niedziela 07 sierpnia 2011, 21:07

piotrekbdg napisał(a):Dzięki ale mam lepsze zajęcia. Stromość jest tak wielka że z pedałów nie da się ruszyć i trzeba do cofania stosować ręczny?


przy cofaniu nie trzeba ale przy ruszaniu do przodu owszem
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez piotrekbdg » niedziela 07 sierpnia 2011, 21:10

Hehe, chcesz powiedzieć że bez hamulca ręcznego nie można pokonać łuku egzaminacyjnego?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez michooo » poniedziałek 08 sierpnia 2011, 19:45

To, że ktoś nie umie, nie znaczy, że się nie da. ;)

Ja prawie zawsze ruszam z pedałów, ale niektórzy wolą ręczny. Jak czują się z tym pewniej, zwłaszcza na egzaminie, w stresie, na tej 3-stopniowej stromiźnie :D, to niech tak ruszają. ;) Nic w tym złego.
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez piotrekbdg » poniedziałek 08 sierpnia 2011, 21:23

Jasne, że to nic złego. Jedyne do czego się odniosłem to stwierdzenie, że "trzeba".
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez spitta » środa 17 sierpnia 2011, 19:13

ja zauważyłem, że gdy jadę do przodu na łuku i już skręcę by wjechać do koperty to samochód przyśpiesza. tak miałem na jazdach, tak miałem na egzaminie. sprzęgło kontrolowałem by było w jednej pozycji.
spitta
 
Posty: 7
Dołączył(a): sobota 11 czerwca 2011, 12:48

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez szerszon » środa 17 sierpnia 2011, 22:19

Widocznie nie było.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez Maniek5k » czwartek 18 sierpnia 2011, 12:04

Czasem minimalny ruch pedalu sprzegla to docisniecie tarczy juz. Ja osobiscie znam przynajmniej 3 takie auta, gdzie miejsce 'polsprzegla' jest bardzo wąskie i minimalnie zle złapiemy owe polsprzeglo i juz cala tarcza jest docisnieta.
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: parę pytań o łuk (techniczne)

Postprzez usia07 » czwartek 18 sierpnia 2011, 21:42

A ja mam pytanie czy podczas cofania na łuku ze spadkiem wciśnięcie sprzęgła może spowodować, że auto zacznie się szybciej toczyć do tyłu? Czy ta szybkość jest spowodowana tym, że zjeżdżam z tego spadku coraz dalej i auto się rozpędza? I jeszcze drugie pytanie - to czy w takiej sytuacji jak samochód mi szybko do tyłu zjeżdża to dalej mam trzymać na półsprzęgle czy mam je puścić i tylko hamulcem operować?
usia07
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek 01 sierpnia 2011, 16:47

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości