przez Jerzyk PL » sobota 21 sierpnia 2010, 21:09
przez dylek » sobota 21 sierpnia 2010, 22:05
§ 3. 1. Liczbę godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdej osoby podlegającej szkoleniu podstawowemu ustala indywidualnie instruktor, przy czym:
1) liczba godzin dla zajęć teoretycznych nie może być mniejsza niż:
a) 30 godzin w zakresie kategorii A, A1, B, B1, T prawa jazdy lub pozwolenia - w tym co najmniej 4 godziny szkolenia teoretycznego i ćwiczeń w zakresie udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych,
(...)
2) liczba godzin dla zajęć praktycznych nie może być mniejsza niż:
(...)
d) 30 - przy kategorii B, B1, (...)
(...)
3) wymogi, o których mowa w pkt 1, nie dotyczą osób ubiegających się o prawo jazdy kategorii A, B, C lub D, jeżeli posiadają prawo jazdy odpowiednio kategorii A1, B1, C1 lub D1
(...)
2. W przypadku gdy osoba rozpoczyna szkolenie:
(...)
3) w zakresie kategorii A lub B prawa jazdy, to określona w ust. 1 pkt 2 liczba godzin zajęć praktycznych ulega zmniejszeniu o 10, jeżeli osoba posiada prawo jazdy odpowiednio kategorii A1 lub B1.
przez Borys68 » niedziela 22 sierpnia 2010, 02:32
przez Pinhead » środa 15 września 2010, 12:41
przez Borys68 » środa 15 września 2010, 19:49
Pinhead napisał(a):Zrobi B1, wyda pieniądze na auto pod B1 a po 2 latach będzie chciał robić B i jeździć autem pod B więc czy to ma sens?
Pinhead napisał(a):Do tego 16 lat to jeszcze dzieciak, sobie lub komuś może zrobić krzywdę taką samo na B1 jak i na B. Ja bym swojego dzieciaka na to nie posyłał.
przez Pinhead » środa 15 września 2010, 21:54
przez Borys68 » środa 15 września 2010, 22:49
Pinhead napisał(a):Tak z czystej ciekawości, gdyby była taka możliwość aby 16 latek mógł robić od razu kategorie B to miał byś coś przeciwko ?
przez Amos » czwartek 16 września 2010, 12:20
przez Pinhead » czwartek 16 września 2010, 13:05
przez lith » czwartek 16 września 2010, 14:04
przez Pinhead » czwartek 16 września 2010, 14:37
lith napisał(a):Ten zakaz po 21 i zakaz wożenie 'małolatów' miałby pewnie zapobies szalonym rajdom z dyskotekiChociaz dla mnie ograniczenie też bez sensu
![]()
Wiele osób w wieku 16 lat jest bardziej odpowiedzialnych niż spora część 18, 24, czy 30 latków![]()
W końcu to rodzic, czyli osoba dorosłą podejmuje decyzję, czy jego dziecko jest dość dojrzałe do prowadzenia takiego samochodu i to on za swoje dziecko odpowiada.
A na pewno rodzice mają większy wpływ na takiego 16latka, niż na 18, czy 20, który w końcu 'jest dorosły, sam za siebie odpowiada i wara innym do tego jak on jeździ'.
przez Bareq » piątek 17 września 2010, 12:40
przez Borys68 » piątek 24 września 2010, 17:11
Pinhead napisał(a):Dziwie się też proponowanym ograniczeniom np. co do jazdy do godziny 21. Czyli są na tyle dorośli aby być kierowcą ale na tyle dziećmi aby o 21 wracać do domu ? Bo co o 21 się zmieni względem godziny np. 20:00?
Pinhead napisał(a):Samemu może jechać i zakładasz że wypadku nie będzie ale z pasażerami (swoimi kolegami) już jechać nie może. Ciekawe dlaczego.
Pinhead napisał(a):Myślę że po prostu dostosowujesz swoje poglądy do swoich potrzeb. Chcesz mieć dodatkowe auto do dyspozycji, chcesz mieć jeszcze jednego kierowce w rodzinie i zakładasz zapewne że Twoje dziecko jest wyjątkowo (jak prawie każdy rodzic) rozwinięte, inteligentne i odpowiedzialne. Jednocześnie nie chcesz aby dzieciak używał auta jak osoba dorosła czyli wtedy kiedy go potrzebuje bez względu na godzinę.
przez Borys68 » piątek 22 października 2010, 16:58