Zadanie nr 1 na placu manewrowym... do egzaminatorów.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Zadanie nr 1 na placu manewrowym... do egzaminatorów.

Postprzez tomaszraczek » poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:20

Czesc

Chciałem zapytac jak to jest w zadaniu nr 1. Jakie są kryteria. Wiadomo ze trzeba zaprezentowac ze się umie sprawdzic poziom podstawowych płynów i sprawdzic działanie swiateł zewnętrznych.

Ale co w przypadku jeśli ktos zapomni np. o płynie hamulcowym? Co wtedy?

Albo gdy ktos zapomni sprawdzic działanie swiateł drogowych? Czy wtedy egzaminator cos sugeruje, podpowiada, czy może wtedy zaczynamy wszystko od początku?

No a jeśli od początku, to co jeśli znów o czyms zapomnimy? Czy wtedy to już koniec egzaminu?

Chciałbym sie dowiedziec jak to powinno byc wg przepisów na egzaminie panstwowym.
Ostatnio zmieniony środa 10 grudnia 2008, 20:41 przez tomaszraczek, łącznie zmieniany 1 raz
tomaszraczek
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:18

Postprzez vila_ » poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:37

Szczerze co o tym myślę..? Robicie z igły widły. Jeżeli tak trudno nauczyc się wymiany kilku świateł i wymienic pare płynów, to ja nie wiem jak Ty chłopie na egzaminie sobie poradzisz...
Avatar użytkownika
vila_
 
Posty: 136
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2008, 18:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez tomaszraczek » poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:46

Ależ ja mam prawo jazdy juz 10 lat.

Po prostu pytam o kryteria oceny na egzaminie panstwowym.
tomaszraczek
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:18

Postprzez luklic » wtorek 09 grudnia 2008, 00:06

Nie wiem jak u reszty, ale u mnie padał deszcz .. egzaminator był bardzo dokładny i musiałem wszystko palcem mu pokazać i powiedzieć, a że padało to tak śmigałem dookoła auta. Na koniec mojej wypowiedzi egzaminator zapytał, czy o czymś nie zapomniałem ;>
Od razu się zorientowałem, bo najczęściej na kursie zapominałem albo o podświetleniu tablicy rejestracyjnej, albo o sygnale dźwiękowym (jeśli od niego nie zaczynałem, a egzaminator tak mnie zakręcił, że zacząłem od świateł :P).

Tak więc od razu mówię, że o sygnale dźwiękowym - sprawdziłem, wszystko okej ;]

Głównie to zależy od tego na jakiego egzaminatora trafisz, bo niektórzy nie są tacy dokładni ;]
Avatar użytkownika
luklic
 
Posty: 182
Dołączył(a): czwartek 17 lipca 2008, 00:54

Postprzez Brader^Lezajsk » wtorek 09 grudnia 2008, 13:07

dokladnie... moj egzaminator nawet nie kazal pokazywac co gdzie jest nawet nie patrzyl tylko rozmawial z jakims drugim egzaminatorem ale kazal mi kontynuowac:) tylko sluchal to co mowie wiec musialem glosno mowic wrecz krzyczec:D ale on byl spoko dalo sie pogadac znim :) kiedy jakis koles nas wyprzedzil niezgodnie z przepisami koles zlapal mi za kierownice i zaczal trabic na niego i gestykulowac do niego cos... oczywiscie nie obylo sie bez łaciny ;d;d hehe ale mi sie smiac chcialo ale musialem 3mac fason żeby nie bylo :D
7.10.2008 - Teoria kat. B | 18/18
7.10.2008 - praktyka kat. B | Zdane za 1.
17.10.2008 - Prawko odebrane :D

AR 2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

What I've felt, what I've known!
Brader^Lezajsk
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 09:38
Lokalizacja: z macicy xD

Postprzez nmc_zmc » wtorek 09 grudnia 2008, 22:48

agniesiaa90 napisał(a):nie znam sytuacji kiedy ktos zapomina o któryms płynie tego jest raptem 5 rzeczy co do zapamietania chyba nie jest trodne...
Poza tym nie musisz z pamięci mówić tylko masz otwartą maskę a wszystkie zbiorniki widać jak na dłoni nie są nigdzie pochowane więc wystarczy je nazwać.
19 VIII 2008 - pierwsza jazda
2 X 2008 - teoria ( + ) plac ( + ) miasto ( - )
24 XI 2008 - plac ( + ) miasto ( + )
112 dni - 1385zł
nmc_zmc
 
Posty: 157
Dołączył(a): środa 30 lipca 2008, 22:19
Lokalizacja: Zamość

Postprzez jarmal » środa 10 grudnia 2008, 11:13

Ponoć egzaminator często sugerują, że o czymś zapomniałeś i dają ci drugą szansę. Może to byc np. w formie pytania "czy to już wszystko?". Podobnie pytanie się czy jest się przygotowanym do jazdy może sugerować, że coś jest nie tak (np. pasy, ręczny albo światła). Jeśli się nie poprawisz niestety egzamin kończysz z wynikiem negatywnym.
Avatar użytkownika
jarmal
 
Posty: 163
Dołączył(a): piątek 01 sierpnia 2008, 09:25
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Postprzez tomaszraczek » środa 10 grudnia 2008, 20:42

Moze którys z egzaminatorów lub instruktorów sie wypowie.
tomaszraczek
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:18

Postprzez cman » środa 10 grudnia 2008, 21:27

Skrupulatnie, zgodnie z przepisami sytuacja powinna wyglądać tak:
Egzaminator: - proszę sprawdzić stan techniczny podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy;
Zdający: - poziom oleju, płyn chłodzący (...) światła cofania (zapomniał o płynie do spryskiwaczy);
E: - ocena zadania negatywna, proszę ponownie;
Z: - poziom oleju, płyn chłodzący (...) światła cofania (zapomniał o światłach drogowych);
E: - ocena zadania negatywna, wynik egzaminu negatywny.

W praktyce jest różnie, najczęściej egzaminator po pierwszym zapomnieniu dopytuje się, czy aby na pewno wszystko, a czasami próbuje na to naprowadzić.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Duszek » środa 10 grudnia 2008, 21:41

cman napisał(a):Zdający: - poziom oleju, płyn chłodzący (...) światła cofania (zapomniał o płynie do spryskiwaczy);
E: - ocena zadania negatywna, proszę ponownie;
Z: - poziom oleju, płyn chłodzący (...) światła cofania (zapomniał o światłach drogowych);
E: - ocena zadania negatywna, wynik egzaminu negatywny.


A w przypadku kiedy za drugim razem egzaminowany zapomni ponownie o plynie do spryskiwaczy, a nie o drogowych?
Zmienia to cos?
Ósma pasażerka mazdy.
Szczęśliwa posiadaczka kategorii B i C :D
C+E - w trakcie.
A i D - w planach :wink:
Avatar użytkownika
Duszek
 
Posty: 534
Dołączył(a): piątek 04 lipca 2008, 21:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Postprzez cman » środa 10 grudnia 2008, 21:49

Nie, na jedno wychodzi.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez tomaszraczek » środa 10 grudnia 2008, 21:53

Dzieki,

Ale skoro widze ze ktos znający sie zainteresował, to jeszcze jedno pytanie:

Co w zadaniu nr1 nalezy uznac za stworzenie zagrozenia w ruchu drogowym, co by skutkowało przerwaniem egzaminu?

Czy bedzie to:
1. Niezapięcie pasów?
2. Nie upewnienie sie o mozliwosc jazdy?
3. Nie ustawienie lusterek?

Czy moze cos jeszcze, a moze zaden z wymienionych elementów?
tomaszraczek
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:18

Postprzez norbizmc » środa 10 grudnia 2008, 22:23

tomaszraczek napisał(a):1. Niezapięcie pasów?
3. Nie ustawienie lusterek?


Co do punktu 2. to nie wiem jak to jest. Ja na egzaminie ze stresu się nawet nie rozglądałem czy nikt mi nie spaceruje nigdzie i nie zostałem jakoś przez to skarcony.
Do tego dorzuciłbym jeszcze niedomknięcie drzwi oraz nie do końca zwolniony ręczny hamulec.
O nieustawianiu lusterek mało kto zapomina, teraz na łuku to każdy się uczy że musi w lusterka szczególnie spoglądać na linie więc jakże można o tym zapomnieć :)
Obrazek
norbizmc
 
Posty: 13
Dołączył(a): wtorek 28 października 2008, 00:13

Postprzez cman » środa 10 grudnia 2008, 22:23

tomaszraczek napisał(a):Czy moze cos jeszcze, a moze zaden z wymienionych elementów?

Żaden z wymienionych. Są to błędy w zadaniu nr 1 (tak jak np. niesprawdzenie działania świateł drogowych), ale nie powodują przerwania egzaminu.

Rozporządzenie napisał(a):§ 29. 3. Warunkiem przeprowadzenia części praktycznej egzaminu państwowego w ruchu drogowym jest:
1) panowanie nad pojazdem podczas wykonania zadań na placu manewrowym w sposób pozwalający stwierdzić, że zachowanie osoby egzaminowanej nie stworzy zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z zastrzeżeniem ust. 4 - w przypadku prawa jazdy kategorii B i B1;
(...)
4. Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1) bezpośrednie stworzenie zagrożenia dla zdrowia lub życia osób;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk;
3) najechanie na pachołki lub tyczki.

Czyli w przypadku zadania nr 1 jedyną możliwości doprowadzenia do przerwania egzaminu jest bezpośrednie stworzenie zagrożenia podczas ruszania.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez tomaszraczek » środa 10 grudnia 2008, 22:26

Dzięki bardzo Cman.
tomaszraczek
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek 08 grudnia 2008, 23:18

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości